Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrované dopravní systémy 2013
Advertisements

Novinky v informačních systémech ve veřejné dopravě
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy ve světle roku 2010 Lázně Bohdaneč 2011.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy květen 2011 – květen 2012 Žďár nad Sázavou 2012.
Právní rámec Nařízení vlády ze dne (č.304/2001 Sb.) a zákon č.227/2000 Sb. o elektronickém podpisu Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
softwarová řešení pro osobní dopravu
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Integrovaná strategie území Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. Kateřina Valdová.
Integrované dopravní systémy
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
PLATBY V DOPRAVĚ Pracovní skupina Sdružení pro dopravní telematiku ČR PREZENTACE PROJEKTU PROJEKT TELEMATIKA VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ – OBLAST SYSTÉMŮ PRO ODBAVENÍ.
Integrovaná strategie území Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. Jan Balcar.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Realizační tým ICZ duben 2005
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Aktuální informace k zavádění eGovernmentu Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Dne:
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Elektronické odbavení cestujících v ČR Problematika MHD v mestách SR Hotel pod zámkom, Bojnice Ing. Jiří Matějec SDT; ITS&S (Czech.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
OPUSCARD PRO ŠKOLY Jan Maxa Roman Kolombo 10. března 2018
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY 1

Proč se zabývat standardizací EOC Legislativa: Zákon č. 194/2010 Sb. „O veřejných službách v přepravě cestujících“,nařízení vlády č. 295/2010 o stanovení požadavků a postupů pro zajištění propojitelnosti elektronických systémů plateb a odbavení cestujících. Výhody: jediné médium pro odbavení cestujících v rámci různých IDS (spíše dopravní aplikace), zajištění kompatibility komponent EOC, ochrana investic do infrastruktury EOC, snížení ceny komponent, snížení potřeby času pro zavedení systému EOC v novém regionu. INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 2

Pracovní skupiny v procesu přípravy standardu INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 3

Informace o činnosti pracovní skupiny Objednatelé dopravy a uživatelé Členové Svaz měst a obcí ČR Asociace krajů ČR Svaz dopravy ČR Ministerstvo dopravy ČAOVD INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 4

Náplň pracovní skupiny Obsah standardizace: 1) Číselníky (IDS, dopravců, tarifů, zařízení, zastávek…) 2) Bezpečnost (bezpečnostní architektura systému EOC, personalizace karet, personalizace čipu, aj.) 3) SW a elektronická výměna dat (vstupní, výstupní data z OS) 4) Technický nosič dat, datová struktura 5) Hardware (vybavení vozidel, stacionárních míst, personálu) INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 5

Současný stav ČAOVD předložilo v listopadu 2012 pracovní skupině: Návrhy číselníků (zastávek, zón, tarifů, dopravců, aj.) Návrh výstupní věty z odbavovacích systémů pro potřeby zúčtování (použita věta Cards interface) Návrhy doposud schválil Svaz dopravy ČR, ČAOVD, Svaz měst a obcí ČR a Asociace krajů. Na stanovisko MD se čeká. INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 6

Informace o postupu v přípravě Standardu datové struktury karty INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 7

Proč Struktura MSK Od roku 2006 se zavádí karetní řešení pro jednotlivé integrované dopravní systémy (např. 2007-Opencard v PID, 2009 Opuscard v IDOL) V rámci ČAOVD začíná diskuze o propojitelnosti systémů elektronického odbavování cestujících na úrovni IDS 2009/2010- na území ČR se poprvé nasazuje technologie čipových karet DESFire EV1 (DP města Jihlavy, DP města Chomutova a Jirkova) Rok 2010- v MSK se začíná plánovat výběrové řízení na dodavatele Struktury BČK- součástí je i aplikace pro SAM modul a bezpečnostní politika INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 8

Proč Struktura MSK Rok 2011– vznik Struktury MSK + implementace MSK tak, aby byla zajištěna bezchybná práce odbavovacích zařízení s kartou 2011, začátek 2012- na platformě ČAOVD probíhá diskuze o používání stejné struktury BČK napříč jednotlivými IDS Březen 2012- ČAOVD jako vybírá jako návrh jednotné struktury Strukturu MSK Březen 2012 mezi ČAOVD a autorem Struktury MSK (XT Card) je uzavřena smlouva, na základě které mohou členové ČAOVD Strukturu MSK bezplatně využít INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 9

Proč Struktura MSK Důvody pro volbu Struktury MSK: Struktura MSK je vytvořená pro platformu DESFire EV1 Strukturu MSK vytvářela společnost, která nevyrábí odbavovací zařízení (tj. nejde o proprietární řešení dodavatele OS) Součástí Struktury je i aplikace pro SAM modul a bezpečnostní politika - tj. celé řešení zůstává pouze v rukou koordinátora IDS Struktura MSK byla úspěšně implementována do OS různých dodavatelů (EMTEST, Mikroelektronika, Telmax, ODP, Chaps) INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 10

Proč Struktura MSK Pro implementaci MSK jsou vytvořeny dokumenty popisující práci s kartou a SAM modulem. Rovněž jsou vytvořeny dokumenty týkající se popisu datových vět (např. pro zasílání dat do zúčtovacího centra) V MSK je tak vytvořen systém zcela nezávislý na dodavatelích OS i dopravcích. Centrálním prvkem systému je koordinátor IDS. INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 11

Aktuální stav Červen 2012- ČAOVD předkládá návrh Standardu datové struktury karty k připomínkování SDT. Červenec, srpen 2012- SDT oslovuje dodavatele, shromažďuje připomínky. Následně jsou připomínky předány ČAOVD k vypořádání. Listopad 2012- upravená verze je předložena zástupcům SDT ke schválení Květen 2013- v řádu dnů se očekává zveřejnění souhlasného stanoviska SDT INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 12

Aktuální stav Kraje s nasazenou strukturou Plán Nasazeno na části území INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY – EOC Příprava národního standardu 13