Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kdo chce být milionářem ?
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Postupný poměr – příklady
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : Kroužek Třída : 6.D Vyučující : Mgr.Daniela Gongolová Datum : 29.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Úlohy z Matematického klokana „ Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor

Zdroje informací LOUKOTA,Jiří, Veselá matematika,nakladatelství Votobia,1998 IQ MENSA, Briliantové mozky,2001 IQ MENSA, Matematické úlohy,2001 IQ MENSA,Postřeh,2001 BACHELOVÁ, Zdena, Touha, trpělivost, tvořivost, talent, Když už se chcete zamilovat,zkuste to do matematiky, Kargo,1992 NOVOVESKÝ, KŘIŽALKOV, LEČKO, 777 matematických zábav a her, SNP, 1993

Úlohy z Matematického klokana kategorie Benjamín

Začneme jednoduchým příkladem Kolik čtverců je na obrázku? Na obrázku je pět velikostí čtverců. Označíme-li si stranu základního čtverce jako 1, potom čtverců o straně 1*1 je celkem 17. Čtverců o straně 2*2 je 9, čtverce o stranách 3*3 jsou 4 a čtverec o stranách 4*4 je jeden. Nejmenší čtverečky uvnitř jsou 4. 17 + 9 + 4 + 1 +4 = 35

Zkus samostatně V šatně 6. Třídy je 64 bot a 23 čepic.Kolik žáků této třídy přišlo bez čepice? Řešení: počet bot musíme dělit dvěma, protože každý žák má dvě boty : 64 : 2 = 32. Od celkového počtu žáků musíme odečíst počet žáků, kteří mají čepice, abychom vypočítali počet žáků bez čepice: 32 –23 = 9.

Pracuj ve skupince Kovář má spojit 5 kusů řetězu, z nichž nejkratší má pouze tři články, v jeden celek. Jaký nejmenší počet článků řetězu přitom musí rozpojit a znovu spojit? Kovář musí rozpojit a znovu spojit 3 články řetězu.

Zkus opět sám Přeříznutí prkna napolovic stojí 20 korun. Kolik stojí rozřezání prkna na 5 stejných dílů? Řešení : 5 dílů = 4 řezy !!!!!! 4 . 20 Kč = 80 Kč

Pracuj ve skupince Vybarvený obrazec má ve skutečnosti obsah 784 cm2. Určete jeho skutečný obvod. Řešení : daný obrazec se skládá z 16 malých čtverců.Zjistíme obsah jednoho čtverce : 784 : 16 = 49 cm2. Pak délka strany je 7 cm. A obvod : 20 . 7 = 140 cm.

Zkus sám z = x + y / 2 Jaké číslo by mělo být na vrcholu pyramidy? Na vrcholu pyramidy je číslo 7

Pracuj ve skupince Čtyři fotbalová mužstva hrála v soutěži, v níž se každý tým utkal s každým jiným mužstvem právě jedmou. Vítězství bylo oceněno třemi body, remíza 1 bodem. Mužstva získala 5, 3, 3 a 2 body. Kolik bylo v soutěži zápasů, které skončily remízou? ( nápověda - vytvoř tabulku) 5

Zkus sám Kolik cihel bylo vyjmuto ze zdi? 26

Zkus sám Kolik je polovina z poloviny čísla 4 ? 1

Zkus opět sám Ondřej bydlí vedle Břeti, Hynek naproti Klaudie, Erik vedle Franty, Dan vedle Ondřeje, František naproti Dana a vedle Hynka, Láďa vedle Erika. Uveď co platí. A, Klaudie bydlí vedle Franty B, Hynek bydlí naproti Ondřeje C, Erik bydlí naproti Břeti D, Klaudie bydlí vedle Dana E, Láďa bydlí vedle Hynka Klaudie Dan Ondřej Břeťa Hynek Franta Erik Láďa Platí D

Zkus sám Film začal ve 13.47 hod. a skončil v 16. 18 hod. Kolik minut byl promítán? 151 minut

Vyřešíš to sám? Jeden z hostů na večírku přišel na to, že žádné dvě osoby na večírku se nenarodily ve stejný měsíc. Jaký je největší možný počet účastníků na večírku? Řešení Jestliže se nenarodily žádné dvě osoby ve stejném měsíci, je největší počet účastníků na večírku roven počtu měsíců v roce, a to je 12.

Zkus sám V jakém pořadí bys nemohl zasunout jednotlivé dílky stavebnice do krabice? A, 2, 7, 5, 6, 4, 1, 3 B, 2, 7, 5, 1, 6, 4, 3 C, 2, 7, 6, 3, 4, 5, 1 D, 2, 7, 6, 5, 3, 1, 4 E, 2, 7, 5, 1, 6, 3, 4 C

Zvládneš i tento příklad? V zásuvce skříně je 5 párů tmavých a 5 párů světlých ponožek. Kolik kusů ponožek stačí vytáhnout, abychom měli zaručeno, že budeme mít jeden pár stejných ponožek? Řešení : protože máme pouze dva druhy ponožek, stačí nám, abychom vytáhli 3 ponožky, a můžeme si být jisti ,že alespoň dvě budou stejné. Vytáhneme-li nejprve světlou, potom tmavou a jako třetí světlou či tmavou, získáme pár světlých či tmavých ponožek.

Zkus sám Kolik trojúhelníků je na obrázku? 27 V daném obrázku jsou trojúhelníky S různou velikostí stran. Délka strany: 1j……16 trojúhelníků 2j…….7 trojúhelníků 3j…….3 trojúhelníků 4j…….1trojúhelník 16 + 7 + 3 +1 = 27 27

Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Názornost Atraktivnost pro žáky(efekty) Netradiční forma výuky Postupné zobrazování textu

Poznámky k prezentaci Toto téma připraveno pro žáky 6.třídy s rozšířenou výukou matematiky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům orientaci v textu.