Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Konjunktiv I/B Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Konjunktiv I/A Střední odborná škola Otrokovice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Název Préteritum pravidelných, smíšených a nepravidelných sloves
Název Zeměpisné názvy Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Digitální učební materiál
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Digitální učební materiál
Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Název Předložky se 3. pádem Předmět, ročník Německý jazyk, kvarta
Digitální učební materiál
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
K ONJUNKTIV II PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.03.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Konjunktiv Autor Mgr.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Transkript prezentace:

Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta Tematická oblast Německý jazyk – gramatické jevy Anotace Materiál slouží k prezentaci a procvičení dané gramatické oblasti Klíčová slova konjunktiv II, sloveso nepravidelné, sloveso modální, podmiňovací způsob, Autor PhDr. Eva Sklenářová Datum 7. 5. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Konjunktiv II (préterita) nepravidelných sloves Vyjadřuje český přítomný podmiňovací způsob a odpovídá českým tvarům přišel bych, zůstala by, mohli bychom atd. Kmenová samohláska schopná přehlásky (a, o, u) se přehlasuje. Tvoří se od kmene préterita koncovkami –e, –est, –e, –en, –et, –en. Např. kommen ich käme wir kämen du kämest ihr kämet er, sie, es käme sie kämen Obdobně: ich ginge, ich schriebe, ich lieẞe, ich bliebe, ich liefe …

I. Cvičení – přeformuluj věty do konjunktivu II: Př.: Er kommt heute. – Er käme heute. Er bleibt bei uns bis Ende Juli. Er schreibt seinen Freunden. Sie geht mit ihm auf jeden Fall ins Kino. Sie schreibt die Einladungen . Sie kommen am Abend. Das geht gar nicht. Es lässt sich gut machen. Sie kommen gern wieder. Sie bleiben noch eine halbe Stunde. Ich schreibe ihm morgen.

Konjunktiv II (préterita) modálních sloves Tvoří se od kmene préterita a odpovídá českým tvarům mohl bych, musela by, chtěli by, rádi by … Kmenová samohláska schopná přehlásky (a, o, u) se přehlasuje. Koncovky: –e, –est, –e, –en, –et, –en. ich dürfte wir dürften du dürftest ihr dürftet er, sie es dürfte sie dürften Obdobně: Ich könnte, ich müsste, ich möchte, ich sollte, ich wollte.

II. Cvičení – přelož: Směl bych jít na koncert? Musel by se odpoledne učit. Rád by ji viděl. Měla by zůstat v posteli. Museli by nám zatelefonovat. Mohli byste to pro mě udělat? Směl by jít večer na diskotéku? Měl by říct pravdu. Rádi by přijeli na návštěvu. V noci by mohlo být zima.

Pomocí konjunktivu II sloves modálních, pomocných a nepravidelných společně s opisným tvarem „würde + infinitiv“ lze v kombinaci se spojkou „wenn“ tvořit souvětí podmínkové. III. Cvičení – přelož: Kdyby měla víc času, zhubla by. Přišel by, kdyby mohl. Koupil by si ten obraz, kdyby měl peníze. Kdyby byla doma, navštívila bych ji. Kdyby musel, učil by se. Šla by s námi, kdyby směla. Kdyby přestal studovat, nestal by se učitelem. Kdyby měl možnost, měl by ji využít. Kdybych byl svobodný, měl bych víc peněz.

Řešení – I. cvičení: Er bliebe bei uns bis Ende Juli. Er schriebe seinen Freunden. Sie ginge mit ihm auf jeden Fall ins Kino. Sie schriebe die Einladungen . Sie kämen am Abend. Das ginge gar nicht. Es lieẞe sich gut machen. Sie kämen gern wieder. Sie blieben noch eine halbe Stunde. Ich schriebe ihm morgen.

Řešení – II. cvičení: Dürfte ich zum Konzert gehen? Er müsste am Nachmittag lernen. Er möchte sie sehen. Sie sollte im Bett bleiben. Sie müssten uns anrufen. Könntet ihr es für mich machen? Dürfte er am Abend zur Disco gehen? Er sollte die Wahrheit sagen. Sie möchten zu Besuch kommen. In der Nacht könnte es kalt sein.

Řešení – III. cvičení: Wenn sie mehr Zeit hätte, könnte sie abnehmen. Er käme, wenn er könnte. Er würde das Bild kaufen, wenn er Geld hätte. Wenn sie zu Hause wäre, würde ich sie besuchen. Wenn er müsste, würde er lernen. Sie ginge mit uns, wenn sie dürfte. Wenn er mit dem Studium aufhören würde, würde er nicht Lehrer. Wenn er die Möglichkeit hätte, sollte er sie nutzen. Wenn ich ledig/single wäre, hätte ich mehr Geld.

Zdroje BAUMBACH, R., VÁCLAVKOVÁ, G. Mluvnice němčiny. 1. vydání. FIN PUBLISHING Olomouc, 1997. ISBN 80-86002-13-6. DUSILOVÁ, D., EBEL, M., GOEDERT, R., KOLOCOVÁ, V., VACHALOVSKÁ, L. Nová cvičebnice německé gramatiky. Nakladatelství POLYGLOT, Praha. Třetí vydání, dotisk 2002. ISBN 80-86-195-10-4. HELBIG, G., BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuchbuch für den Ausländerunterricht. 15., durchgesehene Auflage 1993. Langenscheidt Verlag. Germany. ISBN 3-324-00118-8. MOTTA, G., CVIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O., ČERNÝ, T. Direkt 2 neu. Němčina pro střední školy. Učebnice a pracovní sešit. Nové přepracované vydání: Tomáš Černý, Klett nakladatelství s. r. o., Praha 2012. ISBN 978-80-7397-101-4.