Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Martin Koňařík XLII. konference České demografické společnosti, , Praha Martin Koňařík.
Řešení stejnosměrných obvodů
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Fotogrammetrie 1 Průseková metoda přednášející Jindřich Hodač JH_13.10.
8 Průseková metoda - nejstarší fotogrammetrická metoda
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
Vytvořil: Robert Kunesch
Projektový management
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Tato prezentace byla vytvořena
Algoritmy I Cvičení č. 3.
ČVUT V PRAZE, Fakulta Elektrotechnická Stabilizátor napětí s proudovým omezením (zadání 10)‏ Ondřej Caletka FEL ČVUT X31EOS, Elektronické obvody pro sděl.
Optimalizace v simulačním modelování. Obecně o optimalizaci  Optimalizovat znamená maximalizovat nebo minimalizovat parametrech (např. počet obslužných.
Základní verze HRD a co dál ? Jitka Homolová, Pavla Němcová, Petr Gebouský, Ivan Nagy, podpora studentů: FD, FJFI a odborný poradce: Miroslav Kárný.
MODEL DVOJBRANU - HYBRIDNÍ PARAMETRY
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Centrování, Box model, Plovoucí fotogalerie Ing. Jiří Štěpánek.
Vazby a vazbové síly.
Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.
Radiální elektrostatické pole Coulombův zákon
RNDr. Ladislava Rohlová RNDr. Ladislava Rohlová Aplikace materiálových toků v průmyslovém podniku ENVIKONGRES BRNO 2006.
Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand.
Příklad.
RLC Obvody Michaela Šebestová.
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
MODEL DVOJBRANU - ADMITANČNÍ PARAMETRY
Je dán dvojbran, jehož model máme sestavit. Předpokládejme, že ve zvoleném klidovém pracovním bodě P 0 =[U 1p ; I 1p ; U 2p ; I 2p ] jsou známy jeho diferenciální.
Evropská unie – vybrané problémy. ČR a eurozóna Přijetí společné měny je podmíněno tzv. konvergenčními kritérii Konvergenční kritéria: 1. kritérium veřejného.
M. Havelková, H. Chmelíčková, H. Šebestová
KIV/PRO Cvičení Částečný součet v posloupnosti Najděte maximální částečný součet v posloupnosti Vstup: – Reálná čísla Výstup: – Maximální.
FARMAKOKINETIKA 1. Pohyb léčiv v organizmu 1.1 resorpce
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
Bezpečnost chemických výrob N Petr Zámostný místnost: A-72a tel.: 4222
Microsoft Office Project 2007 Představení aplikace.
Využití nástrojů průmyslového inženýrství a dynamické simulace pro optimalizaci montážního pracoviště.
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
(světelného signalizačního zařízení) VÝPOČTY PEVNÝCH SIGNÁLNÍCH PLÁNŮ
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Obchodování s elektřinou v ČR a vývoj po vstupu do EU Miroslav Marvan Konference AEM Česká energetika po vstupu do EU 8. září 2004.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
SLOŽENÉ KMITÁNÍ.  Působí-li na mechanický oscilátor současně dvě síly, z nichž může každá vyvolat samostatný harmonický pohyb oscilátoru,
Programovatelné automaty CV rozlišení směru pohybu 17
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P14 Hopfieldovy sítě Asociativní paměti rekonstrukce původních nezkreslených vzorů předkládají se neúplné nebo.
Deterministický CHAOS R. Kolářová J. Čeřovská D. Kec J. Müller P. Halbich.
Helios Orange - Implementace systému
Náhodná veličina. Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
E INSTEINOVA RELATIVITA Pavel Stránský 21. leden Ústav částicové a jaderné fyziky Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy.
EMM91 Ekonomicko-matematické metody č. 9 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
1 Principy simulace Definice Koncepce tvorby modelů Obecné charakteristiky.
Téma 8. Náklady kapitálu. Kapitálová struktura a její optimalizace 1. Náklady kapitálu a jejich kvantifikace 2. Teorie optimalizace kapitálové struktury.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Identifikace modelu Tvorba matematického modelu Kateřina Růžičková.
Korelace. Určuje míru lineární vazby mezi proměnnými. r < 0
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Rozdělení číslicově řízených systémů
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu
ANALÝZA A KLASIFIKACE DAT
Transkript prezentace:

Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy

Základní pojmy intenzita = počet aut za hodinu hustota = počet aut na kilometr rychlost = int. / hus. volná - ve volné komunikaci kolony - pohyb kolony na SSZ fáze = stav, kdy něco jede a něco ne doba cyklu = součet dob všech fází

doba zelené = doba trvání zelené pro danou fázi podíl zelené = doba zelené / doba cyklu saturovaný tok = počet aut, která projedou křižovatkou za hodinu z daného vjezdu v dané fázi na stále zelenou. kapacita = jako tok, ale kráceno podílem zelené.

Shrnutí první etapy - - lokální řízení základní princip kolona t+1 = kolona t + vjezd - výjezd vjezd = intenzita !!! před kolonou !!! výjezd - kolona ne = intenzita vjezdu - kolona ano = sat. tok x podíl zelené

První úpravy Z délky kolony nelze určit výjezd -> do stavu nová i stará kolona Ne všechny vstupy jsou měřitelné -> neměřené vstupy do stavu

Další úprava Model je nepozorovatelný (z měření nelze určit stav - odvíjí se od neznámého počátečního stavu) -> přidány vazby stav - intenzita stav - obsazenost řeší pozorovatelnost + zavádí obsazenost

Konečná úprava Vztah int. - obs. je nelineární. -> ve stavu jsou jako odchylky od nominálních (typických) průběhů.

Tříramenná křižovatka

Konečný model pro 3ram. křiž. stav: kolona t 1 kolona t-1 1 kolona t 2 kolona t-1 2  I1  I2  O1  O2  I3 výstup: I1 I2 O1 O2 y Koeficienty vazeb mezi kolonami a intenzitami, resp. obsazenostmi se identifikují. Identifikace probíhá off-line a pro optimalizaci se použijí bodové odhady.

Optimalizace použijí se odhadnuté koeficienty, stavy a intenzity optimalizují se podíly zelené stav pro optimalizaci: X = [x‘, u1, u2]‘ kritérium: minimum součtu délek kolon omezení: dáno modelem + nezápornost

Druhá etapa - - koordinace mikrooblastí Analogie lokálního řízení rameno křiž. -> mikrooblast křižovatka -> styk mikrooblastí délka kolony -> množství aut v m.oblasti saturovaný tok -> maximální průjezd z jedné mikrooblasti do druhé neměřené int. -> uniky při průjezdu doba zelené -> nastavení žádané hodnoty SSZ pro mikrooblast

Současné experimenty Tři obecné 4ramenné křižovatky v jedné linii

Závěr Makat, makat, makat, jinak to nestihnem !!!