Vedení obtížného rozhovoru Mgr. Marie Komárová komarova.marie@seznam.cz
3 užitečné předpoklady Rodič vychovává své dítě tak, jak nejlépe umí Největší odborník na dítě je jeho rodič 1/3 sdělení nebude pochopena nebo povede k neočekávanému jednání
Květ kompetencí Škola Rodina Překročení jakýmkoli směrem = potíže Učitel
Pyramida postoje Postoj Dovednost Informace
Podnět S B BS P Ú U NB Ú
Příprava prostředí Místo – kancelář, nikým nerušené místo, možnost sednout si proti sobě, pohodlí, židle stejná výška,… Čas – z nepřipraveného udělat připravené setkání – pokud přijde R nečekaně, jediné co dojednávám je ČAS jednání Téma – pokud zvu já – rozvaha (stanovím cíl jednání), pokud chce R – dojednám čas a zeptám se, o čem chce jednat (na setkání, ne teď)
Stížnost x cíl Proč zvát R do školy Ujasnit si Rozvaha Otázka: Může mi s potíží R pomoci? Odpověď: Ne (rozhovor pouze informační) Odpověď : Ano (rozhovor k navození změny)
Stanovení cíle jednání: Kladu si otázky: Co řeším? Co všechno už jsem zkoušel? Čím mě žák zlobí a co na něm oceňuji? Čeho chci u žáka dosáhnout? Podle čeho poznám, že se děje změna? Mohou mi s tím co řeším pomoci rodiče? Pokud ANO – Jak?
Pozvánka - návrh Vážení rodiče, Pepík porušil školní řád (stručně čím a jak – POPIS), navrhuji setkání, abychom spolu hledali řešení. Navrhuji úterý 10.3. nebo čtvrtek 12.3., po 16,00 h. Prosím potvrďte mi den a hodinu, která vám vyhovuje, nebo mi prosím zavolejte (tel číslo), domluvíme se. Jednání se účastníte Vy, Pepík, výchovná poradkyně a já. Děkuji podpis
Scénář Můj cíl vím a sdělím ho, zeptám se na jejich (R,D), hledám společný cíl jednání Popis reality -nejdřív U, R mlčí ( papír na poznámky), Pak R mluví, U mlčí Možnosti řešení – začne D, R, U píše, nekomentuje –“Co ještě vás napadá?“ Do kdy, kdo, pojistka C1 C2
Akreditované kurzy: Vedení obtížného rozhovoru 16 VH Vedení třídnické hodiny 16 VH Připravuji k akreditaci: ADHD – metody práce 8 VH Aktivizující metody výuky 8 VH
Děkuji za pozornost Mgr. Marie Komárová komarova. marie@seznam. cz tel