Vedení obtížného rozhovoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Přijímací řízení na střední školy
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Čtyřleté studium.
Školní projekt pro rok   Všechny třídy 1. a 2. stupně  Rodiče  Veřejnost Určení.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
11. Jakub lstí dostává prvorozenecké požehnání
Studentská inovace praxí
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Přeji Ti sílu všech živlů
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Hodnocení škol a školských zařízení
Různé role zástupce ředitele školy
Přijímací řízení pro školní rok 2014/15 Osmileté studium.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Světové dny mládeže. LOGO Koruna p. Marie Almudenské „M“ – Madrid, Maria Kříž – symbol křesťanství, logo Maria – rychlá a spolehlivá cesta ke Kristu Spontánní,
Zásady pozorování a vyjednávání
Třídní schůzky I. čtvrtletí
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Sociální práce s rodinou 3
Přijímací řízení pro školní rok 2015/16 Čtyřleté studium.
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Přijímací řízení na SPgŠ 2015 Pro školní rok 2015/2016.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy
Metody pedagogické diagnostiky
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Učitel. jeden ze základních činitelů výchovně vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, který je spoluzodpovědný za: přípravu,
Přijímací řízení pro školní rok 2009/10 Čtyřleté studium.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Komunikace s rodiči.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
MEDIACE ČESKÁ ZKUŠENOST III. KONZULTACE. OSNOVA 1. ZÁKONNÉ PODMÍNKY PRO REALIZACE MEDIACE V ČESKÉ REPUBLICE 2. K PROCESU MEDIACE POJETÍ MEDIACE VZTAHY.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Co lze vlastně považovat za korupční jednání? Jak souvisí korupce s mravností a policejní subkulturou? Co mohou vedoucí pracovníci učinit pro prevenci.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Didaktika geografie.
Světový den výživy – 16. říjen
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Příjemce podpory: TRIALOG
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Jak zažádat o poradenskou službu
Šablony OP VVV a podpora nadání
Přijímací řízení pro školní rok 2017/18
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Přijímací řízení pro školní rok 2017/18
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Otázky pro průběžnou práci
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Vedení obtížného rozhovoru Mgr. Marie Komárová komarova.marie@seznam.cz

3 užitečné předpoklady Rodič vychovává své dítě tak, jak nejlépe umí Největší odborník na dítě je jeho rodič 1/3 sdělení nebude pochopena nebo povede k neočekávanému jednání

Květ kompetencí Škola Rodina Překročení jakýmkoli směrem = potíže Učitel

Pyramida postoje Postoj Dovednost Informace

Podnět S B BS P Ú U NB Ú

Příprava prostředí Místo – kancelář, nikým nerušené místo, možnost sednout si proti sobě, pohodlí, židle stejná výška,… Čas – z nepřipraveného udělat připravené setkání – pokud přijde R nečekaně, jediné co dojednávám je ČAS jednání Téma – pokud zvu já – rozvaha (stanovím cíl jednání), pokud chce R – dojednám čas a zeptám se, o čem chce jednat (na setkání, ne teď)

Stížnost x cíl Proč zvát R do školy Ujasnit si Rozvaha Otázka: Může mi s potíží R pomoci? Odpověď: Ne (rozhovor pouze informační) Odpověď : Ano (rozhovor k navození změny)

Stanovení cíle jednání: Kladu si otázky: Co řeším? Co všechno už jsem zkoušel? Čím mě žák zlobí a co na něm oceňuji? Čeho chci u žáka dosáhnout? Podle čeho poznám, že se děje změna? Mohou mi s tím co řeším pomoci rodiče? Pokud ANO – Jak?

Pozvánka - návrh Vážení rodiče, Pepík porušil školní řád (stručně čím a jak – POPIS), navrhuji setkání, abychom spolu hledali řešení. Navrhuji úterý 10.3. nebo čtvrtek 12.3., po 16,00 h. Prosím potvrďte mi den a hodinu, která vám vyhovuje, nebo mi prosím zavolejte (tel číslo), domluvíme se. Jednání se účastníte Vy, Pepík, výchovná poradkyně a já. Děkuji podpis

Scénář Můj cíl vím a sdělím ho, zeptám se na jejich (R,D), hledám společný cíl jednání Popis reality -nejdřív U, R mlčí ( papír na poznámky), Pak R mluví, U mlčí Možnosti řešení – začne D, R, U píše, nekomentuje –“Co ještě vás napadá?“ Do kdy, kdo, pojistka C1 C2

Akreditované kurzy: Vedení obtížného rozhovoru 16 VH Vedení třídnické hodiny 16 VH Připravuji k akreditaci: ADHD – metody práce 8 VH Aktivizující metody výuky 8 VH

Děkuji za pozornost Mgr. Marie Komárová komarova. marie@seznam. cz tel