VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY Postup, cesta, žák za pomoci učitele směřuje k cílům vzdělávání, osvojuje si VDPH Zákonitost výukového procesu Cíle a úkoly výuky Obsah a metody oboru Úroveň psychického a fyzického rozvoje Zvláštnosti třídy skupiny žáků Vnější podmínky vých. vzděl. Práce Osobnost učitele
vyučovací činnosti učitele VÝUKOVÁ METODA VÝUKOVÉ CÍLE vyučovací činnosti učitele učební činnosti žáků vyučovací strategie učební strategie styl vyučování styl učení
I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující VÝUKOVÉ METODY I. Klasické III. Komplexní II. Aktivizující 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 1. Slovní 1. Diskusní 3. Partnerská 4. Projektová 2.Názorně - demonstrační 2.Řešení problémů 5. Dramatem 6.Kritické myšlení 3. Situační 7. Televizní 4. Inscenační 3.Dovednostně-praktické 8.Interaktivní 9.Sugestopedie 5.Didaktické hry 10.Hypnopedie
3.Dovednostně-praktické VÝUKOVÉ METODY I. Klasické 1. Slovní 3.Dovednostně-praktické 2.Názorně - demonstrační Vyprávění Vysvětlování Přednáška Práce s textem Rozhovor Napodobování Manipulování, laborování, experimentování Vytváření dovedností Produkční Předvádění a demonstrov. Práce s obrazem Instruktáž
VÝUKOVÉ METODY II. Aktivizující 1. Diskusní 5.Didaktické hry 4. Inscenační 2.Řešení problémů 3. Situační
VÝUKOVÉ METODY III. Komplexní 10.Hypnopedie 1. Frontální 2. Skup a kooperativ. 9.Sugestopedie 3. Partnerská 4. Projektová 8.Interaktivní 5. Dramatem 7. Televizní 6.Kritické myšlení