Slovní úloha o společné práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o společné práci − 3
52.1 Slovní úlohy řešené rovnicí – O společné práci a činnosti
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Ekvivalentní úprava rovnic
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Slovní úloha o společné práci
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Slovní úlohy o společné práci
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lineární rovnice – 2. část
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Slovní úlohy o společné práci
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Slovní úlohy Dělitelnost
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Základní škola Čelákovice
Rovnice ve slovních úlohách III.
Ekvivalentní úpravy rovnic
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Slovní úlohy o společné práci − 2
Ekvivalentní úpravy rovnice
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Transkript prezentace:

Slovní úloha o společné práci Vodní nádrž by se naplnila prvním přívodem za 36 minut, druhým za 45 minut. Za jak dlouho se nádrž naplní, přitéká-li voda nejprve 9 minut prvním přívodem a pak oběma současně?

Zápis úlohy přívod ……..36 min. přívod ……..45 min. Dohromady ……x min. 1. přívod za 1 min. …. práce 2. přívod za 1 min. …. práce 1. přívod o 9 min. déle …. Rovnice: Součet prací obou čerpadel = jedna celá práce. + = 1 …za x min. …….. práce

Řešení rovnice + = 1 45.(x + 9) + 36x = 1620 45x + 405 + 36x = 1620 Celou rovnici vynásobíme 36 a 45. Roznásobíme závorku. Od celé rovnice odečteme 405. Rovnici vydělíme 81. + = 1 45.(x + 9) + 36x = 1620 45x + 405 + 36x = 1620 81x + 405 = 1620 81x = 1215 x = 15 h Obě čerpadla budou nádrž napouštět 15 hodin, přičemž první čerpadlo začne o 9 minut dříve