Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl04

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl12
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl06
VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Vynálezci Klikneš-li na barevné popisy obrázků, objeví se ti životopisy vynálezců a podrobné popisy jejich vynálezů.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl05
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl20
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl19
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl08
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl10
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl09
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Člověk a společnost - dějepis
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl13 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Svět techniky a já.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Marie Terezie Mgr. Štěpán Rubíček.
James Watt * Greenock Handswort.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl07
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Chráněná území v České republice
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst, zkoumat a tvořit AnotaceŽák se seznámí.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Ressel Šablona: III/2
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
skotský mechanik, vynálezce a fyzik
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 15
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl11
Šablony (vlastní) v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl17
VY_32_INOVACE_17_Čeští vynálezci
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
VÝZNAMNÍ ČEŠI VE SVĚTĚ.
Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-4/Vl01
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
OBJEVY KOLEM NÁS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost 5 Autor: Mgr. Martina Durinová.
Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Opakujeme dějepis na II. stupni
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_06_Vynálezy mění svět Regina Byrtusová
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl04 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žák se seznámí s nejzásadnějšími objevy 18. st Autor Mgr. Štěpán Rubíček Název Objevy 18. st Vzdělávací oblast – Vzdělávací obor Člověk a jeho svět – vlastivěda Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Stupeň a typ vzdělávání ZŠ – I. stupeň Typická věková skupina 5. ročník Datum / období vzniku VM Leden 2013

Objevy 18. století Mgr. Štěpán Rubíček

Parní stroj Parní stroj nebyl ani tak vynalezen, jako spíše postupně vyvíjen. Tento vývoj trval více než 100 let a podíleli se na něm 3 vynálezci z Velké Británie.  Slavným se stal pouze James Watt, který zdokonalil přístroj natolik, aby mohl sloužit v dolech jako skutečně výkonná a levná parní pumpa. Jeho vynález se stal rychle hlavním zdrojem energie pro nový průmysl.

Horká pára Ochlazená pára Odstředivý regulátor Šoupátko Válec Píst Setrvačník

Pára se využije 3x a tak vzroste účinnost par. stroje Sdružený parní stroj -probíhá v něm několikanásobná expanze páry v samostatných válcích.

Využití parního stroje Víš , kde se využívalo parního stroje? Napadají tě i jiné vynálezy poháněné párou?

Lokomobila Lokomobila je mobilní komplet parního kotle a parního stroje. Jak si představíte podle názvu lokomobilu? Pokud Vám připomíná lokomobila traktor, tak věřte, že to není náhoda. Lokomobila byla předchůdcem dnešního traktoru. Víš, k čemu se lokomobila používala?

Předchůdce … poznáš co je na obrázku? Pokud jsme před chvíli viděli předchůdce traktoru, tak se nyní díváme na předchůdce automobilu. Nicolas Joseph Cugnot vynalezl prototyp parního automobilu. Vyjel s ním poprvé v roce 1769. V roce 1771 s ním narazil do zdi, což byla první automobilová nehoda. Stroj je dodnes zachován v pařížském Musée des arts et métiers.

CO vám připomíná tento stroj? Ano, správně, jedná se o PARNÍ VÁLEC Víš, k čemu se takový parní válec využíval?

Poznáš, jaký stroj je na obrázku? Parní tramvaj.

BRATŘI MONTGOLFIEROVÉ Horkovzdušný balón  BRATŘI MONTGOLFIEROVÉ  V září 1783 bratři Montgolfierové spalováním dřevěného uhlí dosáhli toho, že se balon zaplnil horkým vzduchem. Jako posádku zvolili ovci, kohouta a kachnu, které dali do koše a balon vypustili. Let probíhal za přítomnosti Ludvíka XVI. a trval osm minut, přičemž se zvířatům nic nestalo, a od této doby mohli létat balónem i lidé.

Šicí stroj I. M. Singer sestavil šicí stroj, který dobyl svět. Vynález šicího stroje vyvolal zpočátku obavy – ztráta práce švadlen a krejčích – ale nakonec se ze šicího stroje stal jeden z pomocníků, bez kterého se dnešní domácnosti neobejdou ani dnes. Šicí stroj zvýšil efektivitu oděvního průmyslu, mohly se začít šít nové a levnější modely.

Bratranci Veverkové Václav (1790–1849) František (1799–1849) Žili v Rybitví u Pardubic V roce 1827 vynalezli RUCHADLO – PLUH Víš, na co takový pluh je?

Josef Ressel (1793–1857) LODNÍ ŠROUB Již v roce 1827 získal patent. V roce 1829 poprvé úspěšně testuje lodní šroub v terstském přístavu. Ressel zemřel, aniž by za svůj vynález získal jakékoli uznání. Až v roce 1866 mu vynález oficiálně přiznala americká akademie věd ve Washingtonu.

Hromosvod - bleskosvod Za vynálezce bleskosvodu je  pokládán PROKOP DIVIŠ.  Nezávisle na Divišovi, v Americe objevuje bleskosvod Benjamin Franklin. První bleskosvod byl umístěný na zámku v Měšicích v roce 1775. Víš, co bleskosvod dělá? Proč se mu také říká hromosvod?

Zdroje - obrázky Fotografie dostupné jako volné dílo z Wikimedia Commons ke dni 14.1.2013: User:Panther. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Steam_engine_in_action.gif User:Emoscopes. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Triple_expansion_engine_animation.gif Francis Godolphin Osbourne Stuart. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RMS_Titanic_3.jpg User:Borrtex. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Parn%C3%AD_lokomotiva_U57001.jpg User:Zp. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lokomobila_na_Veselem_kopci.jpg KONVIČKA, Vladislav a Julius JANOVSKÝ. Parní stroje, parní turbíny, parní kotle. [online]. [cit. 2013-01-14]. Dostupné z: http://www.hornictvi.info/stroje/pstroj1/063.htm Photo et photographisme © Roby. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FardierdeCugnot20050111.jpg User:Rama.Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Steam_engine_Lausanne_1.jpg User:Harold. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brno,_Malom%C4%9B%C5%99ice,_Babick%C3%A1,_parn%C3%AD_tramvaj.jpg

Zdroje: User:Kropsoq. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2006_Ojiya_balloon_festival_011.jpg Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lockstitch.gif ru:user:NikolayS. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Singer_sewing_machine_detail1.jpg Josef Hron. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bratranci_Veverkov%C3%A9,_souso%C5%A1%C3%AD_P ardubice2.JPG Autor neznámý. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ruchadlo_bratranc%C5%AF_Veverkov%C3%BDch.jpg User:Brosen. Autor neznámý. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brosen_propelersterntychy.jpg Bohemianroots. Wikipedie - otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2013-1-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prokop_Divis_rodny_domek_edit.jpg