POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Umělecké směry 19. století
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
První představitelé impresionismu
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Výtvarné umění I. Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39

POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39 Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: postimpresionismus, malířská technika, neoimpresionismus, pointilismus, Paul Signac Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Postimpresionismus, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu VY_52_INOVACE_DEK_39

- impresionismus byl v první fázi reakcí odmítán - postupně se prosadil s přibývajícími umělci a stal se oblíbeným u široké veřejnosti - středem zájmu byl i pro obchodníky - záhy proti němu vyvstala reakce mezi malíři, kteří se s ním neztotožnili z různých důvodů

- nastupuje generace postimpresionistů - snaží se osobitým způsobem překonat impresionistický způsob tvorby - umělci přidávají do obrazů hlubší významy, hluboce se konfrontují se životem a pojetím reality - témata jsou často pesimistická

- zahrnuje neoimpresionismus (Georges Seurrat, Paul Signac) - barevný konstruktivismus (Paul Cézanne) - symbolismus (Paul Gauguin) - expresionismus (Vincent van Gogh)

Neoimpresionismus - neoimpresionisté se nespokojovali s mírou zachycení světla v obrazech impresionistů - intuitivní malbu nahradili vědeckým a racionálním přístupem založeném na fyzikální optice

- lokální barva byla rozkládána na obrazech na elementární barevné body (fr. point), kladené vedle sebe tak, že výsledný efekt působil na sítnici divákova oka v přesném barevném tónu

- obrazy takto malované drobnými tečkami se nazývají pointilismus - cílem bylo zachytit záři a jas světla přírody

Barevný konstruktivismus Paula Cézanna - zpočátku vystavoval s impresionisty a maloval impresionistickou technikou - kolem r. 1880 tento styl opouští, protože začíná považovat impresionistické obrazy za neuspořádané

- jeho obrazy jsou malovány výraznými, intenzivními barvami - nezatěžuje téma lidskými pocity, spíše konstruuje obraz podle skutečnosti pomocí barev - barva vyjadřuje tvar předmětu - vytváří ve tvarech objemy – kužel, kvádr, krychle - vypouští perspektivu

- malíř žil samotářským způsobem života na jihu Francie v provensálském městě Aix-en- Provence, v jeho okolí maloval krajiny - nejoblíbenějším námětem hora Sainte-Victoire - vzniká tak série nevšedních krajin s touto horou

- maloval též výjevy z venkovského života, figurální scény a portréty - např. Hráči karet - série pláten s námětem koupajících se žen - např. Velké koupající se ženy, Pět koupajících se žen - studoval malbu v zátiší -např. Modrá váza

Test: 1. V čem je postimpresionismus odlišný od původního impresionismu? 2. Vysvětlete pojem pointilismus. 3. Jakou barvu upřednostňoval Paul Cézanne? Doložte na díle. 4. Vyhledejte obrazy na internetu, sledujte charakteristické prvky.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9