Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální systémy Přednáška VII
Advertisements

Laserová tiskárna barevná
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.16/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Úprava fotografie na počítači
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Optické klamy a teorie barevného vidění
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Počítačová grafika Základní pojmy.
Informační a komunikační technologie
18. Počítačová grafika, prezentace
Digitální učební materiál
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
jak vylepšit barevnost
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Základní pojmy grafiky
Úvod do počítačové grafiky. elmag. záření s určitou vlnovou délkou dopadající na sítnici našeho oka vnímáme jako barvu v rámci viditelné části spektra.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Podle principu tisku se dělí na:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vliv osvětlení a jasu na člověka
PZORA 1. přednáška.
Teorie barevného vidění
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
Barvy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. ZS 2/0 Z Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK B_PPG PRINCIPY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
KARTOGRAFICKÉ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček

Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou B AREVNÉ MODELY VY_32_INOVACE_09_2_08_IT

RGB MODEL Aditivní (sčítací) způsob míchání barev. Na černém pozadí. Základní barvy: červená (Red) zelená (Green) modrá (Blue) Výsledná barva kombinací základních barev. Základní barvy v 2 8 = 256 odstínech. Lze získat až (2 8 ) 3 = 16,7 milionu barev. Smícháním všech tří základních barev v plné intenzitě získáme bílou barvu. Využívá se pro zobrazování na monitorech. 3

CMY(K) MODEL Subtraktivní (odečítací) způsob míchání barev. Na bílém pozadí. Mícháním barev omezujeme barevné spektrum, které se odráží od povrchu. Základní barvy: azurová, tyrkysová (Cyan) purpurová (Magenta) žlutá (Yellow) Použití u tisku Pro hospodárný tisk používáme navíc černou barvu (blacK), což je doplňková barva k bílému podkladu. 4

Z ÁKLADNÍ A DOPLŇKOVÉ BARVY Model RGB Model CMY Základní barvy modelu RGB jsou doplňkovými barvami modelu CMY a naopak. 5 Základní barvyDoplňkové barvy Red (červená)Cyan (azurová, tyrkysová) Green (zelená)Magenta (purpurová) Blue (modrá)Yellow (žlutá) blacK (černá)White (bílá) Základní barvyDoplňkové barvy Cyan (azurová, tyrkysová)Red (červená) Magenta (purpurová)Green (zelená) Yellow (žlutá)Blue (modrá) White (bílá)blacK (černá)

ČÍSELNÝ ZÁPIS BAREV Barvy lze zapsat uvedením intenzity dílčích složek základních barev RGB. 6 Český názevDekadický zápisHexadecimální zápis černá 0, 0, červená 255, 0, 0FF zelená 0, 255, 000 FF 00 modrá 0, 0, FF bílá 255, 255, 255FF FF FF azurová 0, 255, FF FF purpurová 255, 0, 255FF 00 FF žlutá 255, 255, 0FF FF 00

HSB MODEL Způsob míchání barev založený na vnímání barvy lidským okem. Základní charakteristiky barvy: Hue (odstín, tón) Barva odražená od objektu nebo procházející objektem. Vyjadřuje se ve stupních mezi 0° a 360°. Saturation (sytost, chroma) Síla nebo čistota barvy. Představuje množství šedi v poměru k odstínu. Měří se v procentech od 0 % (šedá) do 100 % (plně sytá barva). 7

HSB MODEL Základní charakteristiky barvy: Brightness (jas, světelnost) Relativní světlost nebo tmavost barvy. Měří se v procentech od 0 % (černá) do 100 % (bílá). Barevné kolo Slouží k vytvoření barvy v modelu HSB. Odstín poloha na kole ve stupních. Sytost vzdálenost od středu kola ke kraji. 8

HSB MODEL Barevná paleta Představuje rozvinuté barevné kolo. Barevný trojúhelník (kužel) Slouží k nastavení všech složek barvy. Doplňuje barevné kolo. 9

P OZNÁMKY 10