Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Advertisements

Business intelligence
eGovernment – aplikace principů v ISKN
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Případová studie Business Intelligence ve společnosti Mountfield, a.s.
© 2003 FSS, spol. s r.o. Všechna práva vyhrazena.1 e - Insurance Management System Financial Support Services Struktura systému.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Studie proveditelnosti datového skladu KrÚ Vysočina - zhodnocení
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Digitální správa věcí veřejných
odborný seminář ČSSI Praha 24.března 2006 Josef Vejlupek
1 Přínosy analytických nástrojů ve veřejné správě Případová studie Kraje Vysočina PVT, a.s. Kovanecká 30/2124, Prague 9, Czech Republic.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Představení koncepce Business Intelligence 6.října 2005
Globální architektura IS/ICT
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Business Inteligence a její nástroje ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Adastra Corporation.
CIS Cizinecký informační systém
Manažerský informační systém pro organizace veřejné správy
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Klíčová role IT systémů při podpoře zaměstnanosti Petr Šlajchrt Solution Sales Manager SAS Institute.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
ISSS 2007 Neimplementujte BI Hradec Králové, 2. dubna 2007 Ing. Václav Bahník.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Realizační tým ICZ duben 2005
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Milan Cvrkal Dynamics ERP Insider Product Specialist Czech Republic Microsoft.
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Sběr a zpracování statistických dat Praha, 21. dubna 2008 Ústav informačních studií.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II - IS nové generace Michal Varga.
Struktura podnikatelského plánu
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Systémy pro podporu managementu 2
9 zemí 3 kontinenty 50+ zákazníků uživatelů SAP 90 zaměstnanců
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ing. Athanasios Podaras, Ph.D 2016
Databázové systémy přednáška 13 – Analýza a reporting
Informační systémy podnikové systémy CRM
Základy business intelligence Jaroslav Šmarda
Transkript prezentace:

Využití technologií pro zpracování dat ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Tomáš Kočka, Consultant Adastra Corporation

Customer Intelligence Solutions Adastra Corporation Adastra je česká společnost s tuzemskými i mezinárodními referencemi (ČR, SK, Kanada, Neměcko) Adastra je technologicky nezávislou konzultační společností Adastra se výhradně specializuje na: ­ Datové sklady (Data Warehousing) ­ Business Intelligence ­ Customer Intelligence ­ Data Mining (Dolování dat) ­ Specifická řešení 170 zaměstnanců, 110 v České / Slovenské republice, 60 v Kanadě Růst více než 40% ročně

Customer Intelligence Solutions Reference: Vybraní zákazníci

Customer Intelligence Solutions Okolí organizace – zákazníci, partneři Občané Podnikatelské subjekty Ostatní organizace veřejné správy organizace Spravovaný majetek a území Data Informace Služby Hospodaření Legislativa Transformace veřejné správy Procesní řízení Informatizace Aplikace pro podporu vykonávaných činností – zdroje dat Vstup do EU Naše porozumění situaci

Customer Intelligence Solutions Okolí organizace – zákazníci, partneři Občané Podnikatelské subjekty Ostatní organizace veřejné správy Spravovaný majetek a území Data Informace Služby Hospodaření Legislativa Transformace veřejné správy Procesní řízení Informatizace Aplikace pro podporu vykonávaných činností – zdroje dat Vstup do EU Naše porozumění situaci ? Integrace dat a jejich analytické využití je základním předpokladem pro naplnění stanovených cílů !

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Současný způsob práce s daty limituje

Customer Intelligence Solutions Současný způsob práce s daty limituje Data sice existují, ale pouze v primárních systémech (ne na jednom místě) Čistota dat (duplicity, různé hodnoty v různých systémech atd.) Nelze využít nástroje na zpracování dat (data nejsou připravena) Bez sjednocených dat mohou unikají některé vazby a synergické efekty Analytické dotazy zatěžují primární systémy Data nejsou dostupná všem uživatelům

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Potřeby organizace jsou o datech

Customer Intelligence Solutions Potřeby organizace jsou o datech Data potřebná pro statistické výkazy (ČSÚ), reporty … Data potřebná pro řízení organizace (ekonomické ukazatele, rozpočet, personalistika) Data pro sdílení informací v rámci a vně veřejné správy (krizové řízení, registry …) Data potřebná pro poskytování služeb a informací občanům, podnikatelským subjektům, státu … Data potřebná pro analýzy, studie, optimalizace (doprava, školství, zdravotnictví …) Data nejsou dostupná všem uživatelům

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM

Customer Intelligence Solutions Existují technologie DW a DM Zdroje dat Datový sklad Základní analýzy dat Pokročilé analýzy dat ETL – extrakce, transformace, loading databáze Reporty, OLAP Data mining

Customer Intelligence Solutions Data marty Datový skladPrimárnísystémy (vrstva 1,2) StagingArea (Vrstva 0) ETL Reporty & OLAP & Statistika Neintegrovaná Nečištěná Zdrojově Orientovaná Bez historie Volatilní – měnící se Bez agregací Integrovaná Vyčištěná Tematicky orientovaná Historická Neměnná S agregacemi Informatica OWB Oracle MS SQL DB2 ProClarity, MSOLAP Oracle Discoverer Cognoss, Microstrategy WhiteLight ETL

Customer Intelligence Solutions Data marty Technologické řešení ODS Komunikace s občany Komunikace s okolím organizace Data Mining Primárnísystémy Datový sklad (vrstva 1,2) StagingArea (Vrstva 0) ETL Reporty & OLAP & Statistika ETL

Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

Customer Intelligence Solutions Analytický nástroj - OLAP

Customer Intelligence Solutions Data Mining nástroje SPSS Clementine SAS Enterprise Miner IBM Intelligent Miner Cognoss Vývoj modelu Použití modelu

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře

Customer Intelligence Solutions GTS - datový sklad a MIS Data z 8 zdrojových systémů včetně telefonní sítě Vývoj v krocích– dokončuje se 3.etapa Využití: ­ ­ MIS – denně aktuální informace o stavu společnosti ­ ­ Řízení financí ­ ­ Optimalizace cash-flow, řízení pohledávek ­ ­ Řízení obchodní sítě ­ ­ Vyhodnocování rentability investic Uživatelé: ­ ­ Top management ­ ­ Obchod ­ ­ Marketing ­ ­ Vývoj produktů

Customer Intelligence Solutions Použité atributy: Aplikace v IPB pojišťovně Identifikovány skupiny klientů s 3 až 5 násobně vyšším rizikem škody než ostatní klienti se stejnými pojistnými podmínkami ­ ­ Držitel Pohlaví (osoba); Věk (osoba); Podnikání (firma); Adresa (PSČ); ­ ­ Vozidlo Kategorie; Způsob použití; Značka; Typ a provedení; Rok výroby/stáří; ­ ­ Pojištění Limity pojistného plnění; Četnost placení pojistného; Forma placeni.

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu

Customer Intelligence Solutions Přínosy - data Data dostupná pro všechny uživatele (na základě oprávnění) Data integrovaná, vyčištěná a validovaná Odlehčení zátěže primárních systémů, optimalizace pro analytické dotazy Data ze všech potřebných interních a externích zdrojů (dostupná, možnost sdílení aplikacemi) Automatizace zpracování dat (načítání z primárů, validace, reporty) Data nejsou dostupná všem uživatelům Jednotlivá datová tržiště optimalizovaná pro dané využití/potřeby

Customer Intelligence Solutions Přínosy – podpora činností Možnost tvorby časových řezů, trendů, analýz nad všemi dostupnými daty Agregované pohledy, vícedimenzionální analýzy (pohledy časové, geografické, podle organizací, odborů …) Podpora rozhodování (ekomonické ukazatele, čerpání rozpočtu, stav majetku …) On-line pohled na stav organizace Data nejsou dostupná všem uživatelům Využití analýzy dat pro procesy optimalizace, ohodnocení rizik …

Customer Intelligence Solutions ETL Daňová a celní problematika Datový sklad DPH, FÚ, cla, SPD, účetnictví, registr dlužníků … Interní zdroje Externí zdroje Obchodní rejstřík, ČSÚ, tisk, … MIS Komunikace EU ČSÚ Analýza rizik, predikce podvodů ETL

Customer Intelligence Solutions ETL Krajský úřad Datový sklad Aplikace pro podporu vykonávaných činností, ERP, GIS, Kevis, ePusa … Interní zdroje Externí zdroje Registry, ČSÚ, ČÚZK … MIS Krizový management Statistika Analýzy, koncepce ETL

Customer Intelligence Solutions Práce s integrovanými daty je základ Současný způsob práce s daty limituje Potřeby organizace jsou o datech Pro práci s daty dnes existují spolehlivé technologie, metodiky – DW/DM Přínosy jsou ověřeny praxí v komerční sféře Existují konkrétní přínosy pro veřejnou správu Jak by to mohlo fungovat

Customer Intelligence Solutions Integrace dat a jejich analytické využití je základním předpokladem pro naplnění stanovených cílů

Customer Intelligence Solutions A proto je zde Adastra aby vám pomohla zanalyzovat vaše potřeby,navrhnout a zrealizovat naznačená řešení na základě svých znalostí a zkušeností z celé řady projektů.

Customer Intelligence Solutions Metodologie Adastry DW. 360™ - metodologie budování DW CRM.360™ - analytické CRM BPM.360™ - klíčové ukazatele výkonu dle vertikál QA.360™ pro řízení kvality dat projektů Metodika projektového řízení … prověřené na více než stovce projektů

Customer Intelligence Solutions Ocenění The Best Data Warehouse Innovator Award in Data Warehousing 1999 Excellence in Business Information Award 2002 Best Practices in CRM 2001 Best Practices in Data Warehousing Award

Děkujeme za pozornost! Petr Zeman Tel Tomáš Kočka Tel Adastra Corporation