Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Občanská výchova Téma Peníze a majetek Ročník sedmý Autor Lucie Dušková
Peníze a majetek 7. třída
Diskuze Proč je pro člověka důležitý majetek a peníze? Co byste dělali s Korun?
Četba Učebnice str. 47 Ekonomické vztahy se ………
Zápis – historický vývoj peněz Naturální výměna – pravěk – směna jednoho výrobku za druhý Zbožní platidlo – některé výrobky byly platidlem (např. kůže) Kovové mince ražené z drahých kovů – měly opravdu svou hodnotu Papírové bankovky a kovové mince – mají pouze symbolickou hodnotu Peníze na bankovních účtech – nemusím s nimi přijít do styku
Práce ve dvojicích Přiřaď k bankovce osobnost
Společná práce Vymyslete co nejvíce možností, jak může člověk přijít k penězům (píšeme na tabuli). Tyto způsoby jdou rozdělit do 2 základních kategorií, jakých? Legální x nelegální Aktivní x pasivní
Společná práce Barevně vyznačte nelegální, další barvou potom pasivní způsob získávání majetku.
Zápis – Způsoby získávání majetku Aktivní – Mzda, brigáda, odměna Pasivní – Sociální dívky, výhra, dědictví, nález
Ochrana českých bankovek Vodoznak Ochranný proužek Ochranná vlákna – oranžová 6mm Soutisková značka ČR – CS Skrytý obrazec – hodnota bankovky Opticky proměnlivá barva Iriscidentní pruh Mikrotext
Práce ve dvojicích Bývalé měny okolních států – učebnice str. 50
Opakování