Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Odtud vznikl název kalkulačka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Počítač Název materiálu: VY_INOVACE_721_pocitac
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Základy IT Tomáš Sládek
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Od počátků až po současnost
Historie počítačů současnost.
Historie počítačů Nedávná minulost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Zjednodušená verze pro účely výuky na ZŠ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Historie PC Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Přehled a vývoj elektronických počítačových generací
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Historie počítačů A) Předchůdci počítačů a) Abakus
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 14Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
HISTORIE POČÍTAČŮ Něco na úvod:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Generace počítačů Nikola Řezníčková 5.A.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  16
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 16Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
ICT ZÁKLADNÍ POJMY.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
HISTORIE POČÍTAČŮ III druhá a třetí generace počítačů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Historie výpočetní techniky
INFORMATIKA Historie pc.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_05_HISTORIE_VYPOCETNI_TECHNIKY.
VY_32_inovace_01_infhistoriePC_04 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: leden 2013 Předmět:Informační technologie Ročník:6. ročník Škola - adresa:Základní.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Operační systémy Vývoj počítačů
Historie výpočetní techniky
Historie výpočetní techniky
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0644 Číslo sady  28 Číslo DUM  03 Předmět  Informační technologie Tematický okruh  Složení počítače Název materiálu Historie počítačů Autor  Ing. Jitka Peterková Datum tvorby Srpen 2013 Ročník  první Anotace  Prezentace ukazuje vývoj počítačů, popisuje jednotlivé generace počítačů   Metodický pokyn Jednotlivé snímky prezentace budou vysvětleny vyučujícím, žáci si budou průběžně dělat poznámky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Peterková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 1 1

HISTORIE POČÍTAČŮ

PŘEDCHŮDCI ABAKUS (před 5000 lety) LOGARITMICKÉ PRAVÍTKO (17. stol.) Obr.1 ABAKUS (před 5000 lety) LOGARITMICKÉ PRAVÍTKO (17. stol.) OZUBENÁ KOLA DĚRNÉ ŠTÍTKY (poč. 19. stol.) Obr.2 Obr. 3

NULTÁ GENERACE počátek 40. lét 20. století elektromechanické počítače využívající relé počítače zabírají velké haly představitelé:  Konrad Zuse – 1943 – malý reléový samočinný počítač ZUSE Z4  Howard Aiken – 1943 – reléový počítač MARK 1

PRVNÍ GENERACE 1945 - 1951 objevují se elektronky počítače byly neefektivní – drahé, nízká výpočetní rychlost, velká poruchovost diskrétní režim práce (zpracovává vždy pouze 1 program) neexistují vyšší programovací jazyky ani operační systémy

ENIAC – první všeobecně použitelný počítač na světě (1944) Obr. 4

DRUHÁ GENERACE 1951 - 1965 využití tranzistoru dochází ke zmenšení rozměrů počítačů zvyšuje se jejich rychlost a spolehlivost dávkový režim práce začínají vznikat operační systémy a programovací jazyky (Algol, Cobol, Fortran)

TŘETÍ GENERACE 1965 - 1980 použití integrovaných obvodů zmenšení velikosti počítačů a další zvýšení rychlosti paralelní zpracování více programů stavba malých, výkonných počítačů počítače řady IBM 360 první mikroprocesor – INTEL (1971) první počítač pro veřejnost – APPLE I

ČTVRTÁ GENERACE od roku 1981 základem jsou složité integrované obvody malé rozměry, větší spolehlivost, snižování ceny přátelský operační systém snaha o propojení sítí – Internet rozšíření do všech odvětví lidské činnosti i do domácností – rozvoj osobních počítačů

PÁTÁ GENERACE ?????? počítače páté generace jsou otázkou budoucnosti předpokládá se, že se bude jednat o stroje s umělou inteligencí (umělá inteligence - myšlenkové postupy člověka, konverzace s člověkem, automatická oprava programu, samostatné rozhodování,…)

SHRNUTÍ Gen. Rok Velikost Rychlost (operace/s) Součástky Využití 0. 40. léta hala jednotky relé vojenské výpočty 1. 40. až 50. léta místnosti 100 až 1000 elektronky bubnová operační paměť, programování ve strojovém kódu, vznik assembleru, děrné pásky voj. účely, hromadné zpracování dat 2. 50. léta skříň tisíce tranzistory, feritová jádra, operační paměť, Magnetický disk, vznik vyšších programovacích jazyků hromadné zpracování dat, vědecké výpočty

Gen. Rok Velikost Rychlost (operace/s) Součástky Využití 3. 60. léta skříň desetitisíce integrované obvody, sériová výroba počítačů, sálové počítače široké využití v ekonomice a vědě 31/2 70. léta malá skříň statisíce výkonnější integrované obvody všechny oblasti zpracování a přenosu dat 4. 80. léta krabice desítky milionů mikroprocesory, osobní počítače, polovodičová operační paměť všechny oblasti zpracování informací, hromadně se objevují ve školství a v domácnostech

Použité zdroje Literatura: Obrázky: ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy II. díl: teoretická učebnice. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-292-9. Přispěvatelé Wikipedie, Dějiny počítačů [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2013, Datum poslední revize 24. 08. 2013, 08:24 UTC, [citováno 3. 09. 2013] <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=D%C4%9Bjiny_po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D%C5%AF&oldid=10665327> Obrázky: Obr. 1 - Abakus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2005 [cit. 2013-03-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Boulier1.JPG Obr. 2 - LOGARITMICKÉ PRAVÍTKO- vlastní archiv autora Obr. 3 - AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 25.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Punch-card-blue.jpg Obr. 4 – AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 25.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eniac.jpg