Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Dráha, rychlost, čas.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Měníme velikost trajektorie a měříme čas trajektorie s.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Graf závislosti Mgr. Alena Tichá.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ POHYB.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Goniometrické funkce.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Ing. Pavla Macillisová
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Nerovnoměrný přímočarý pohyb
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
Porovnání různých metod léčby akustického traumatu
VOLNÝ PÁD.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_707.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Znaky dělitelnosti.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
KONTROLNÍ PRÁCE.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Rovnoměrný pohyb – test 1
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Seminář z fyziky GRAVITAČNÍ POLE (úlohy) Kateřina Králová, 8.A Gymnázium Rumburk 2013.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Grafické znázornění pohybu
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Transkript prezentace:

Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá

Vodorovný vrh je složením rovnoměrného přímočarého pohybu s rychlostí v0 a volného pádu z výšky h

Graf trajektorie osa x – dráha rovnoměrného přímočarého pohybu osa y – výška tělesa při volném pádu

Vstupní údaje narýsujte trajektorii tělesa vrženého vodorovně počáteční rychlost byla 20ms-1 výška, ze které bylo těleso vrženo byla 80m

Trajektorie vodorovného vrhu [s] 0,4 0,8 1,2 1,6 2 2,4 2,8 3,2 3,6 4 4,4 x [m] y t [s] 0,4 0,8 1,2 1,6 2 2,4 2,8 3,2 3,6 4 4,4 x [m] 8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 y 79 77 73 67 60 52 42 30 -15 t [s] 0,4 0,8 1,2 1,6 2 2,4 2,8 3,2 3,6 4 4,4 x [m] 8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 88 y

měřítko osa x: 1 cm  5m osa y: 1 cm  5m

Vodorovný vrh s2 [m] s1 [m] 80 75 70 65 60 55 50 45 40 35 30 25 20 15 10 5 s1 [m] 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80 85

Jak daleko od věže těleso dopadne? 81m 80 s2 [m] 75 Jak daleko od věže těleso dopadne? 81m 70 Kde se bude těleso nacházet po uplynutí tří sekund? 65 60 t = 3s => v0.t = 60m 55 výška asi 35 metrů 50 Kdy bude těleso ve výšce 40m? 45 40 57m = v0.t => t = 2,85s 35 30 25 20 15 10 5 s1 [m] 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80 85