Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BAROKO V ČECHÁCH.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Baroko.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Baroko.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Baroko - procvičení 8. ročník.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_ČjL.1.42 Vytvořeno: 1. 5. 2013 Ověřeno: 2. 5. 2013 Třída: 1. VE

České baroko Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace. Předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 1. Autor: Mgr. Martina Sedlářová Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: žádné Klíčová slova: Kryštof a Kilián Ignác Dientzenhoferové, Jan Blažej Santini, Matyáš Bernard Braun, Ferdinand Maxmilián Brokoff, Karel Škréta, Petr Brandl, Jan Kupecký, Václav Vavřinec Reiner, Václav Hollar, Jan Dismas Zelenka, Bohuslav Matěj Černohorský, selské baroko, Holašovice Anotace: Žák se z prezentace dozví o nejvýznamnějších představitelích českého barokního výtvarného umění a jejich nejvýznamnějších dílech. V závěru prezentace se nachází test pro zopakování látky formou otevřených otázek.

České barokní umění

Architektura Nejvýznamnějšími barokními architekty byli Kryštof a Kilián Ignác Dientzenhoferové (malostranský Chrám sv. Mikuláše, Loreta) tvůrce tzv. barokní gotiky (kladrubský klášter, kostel v Sedlci, kaple sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře) Jan Blažej Santini (1677-1723).

Sochařství Matyáš Bernard Braun (1684 – 1738) Největší osobnost českého barokního sochařství Sousoší sv. Luitgardy na Karlově mostě Alegorie Ctností a Neřestí na Kuksu Ferdinand Maxmilián Brokoff Sousoší sv. Františka Borgiáše na Karlově mostě

Malířství Světového věhlasu dosáhli malíři Karel Škréta (1610-1674), Jan Kupecký (1667-1740) - především portrétista Petr Brandl (1668-1735) - největší reprezentant českého baroka Autor náboženských a oltářních obrazů (např. v Hradci Králové, Kutné Hoře, Manětíně, Břevnově)

Václav Vavřinec Reiner (1689-1743) - vynikající freskař Grafik Václav Hollar (1607-1677) náboženský emigrant, působil v Anglii učil kreslit anglického krále Karla II. Autor velkého množství grafik Životopisný román od M. V. Kratochvíla – Dobrá kočka, která nemlsá

Hudební skladatelé Jan Dismas Zelenka Bohuslav Matěj Černohorský Na venkově se rozvíjí tzv. selské baroko (Holašovice - roku 1998 byla zapsána do Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO) lidová tvorba

Chrám sv. Mikuláše na Malé Straně

Kilián Ignác Dienzenhofer Kostel sv. Máří Magdaleny v Karlových Varech

Jan Santini –Aichel,tzv. barokní gotika Kostel sv Jan Santini –Aichel,tzv. barokní gotika Kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře u Žďáru nad Sázavou

Jan Santini Kostel Nanebevzetí v Kladrubech

Jan Santini kostel v Sedlci u Kutné Hory

Ferdinand Maxmilián Brokoff Sousoší sv Ferdinand Maxmilián Brokoff Sousoší sv. Františka Borgiáše na Karlově mostě

Ferdinand Maxmilián Brokoff Sv. Vincent a sv. Prokop

Matyáš Bernard Braun Alegorie Ctností a Neřestí na Kuksu

Matyáš Bernard Braun Pýcha

Matyáš Bernard Braun Socha poustevníka Onufria v lese Betlém u Kuksu

Matyáš Bernard Braun Sousoší sv. Luitgardy na Karlově mostě

Karel Škréta (1610-1674) Skupinový potrét brusiče drahokamů Miserioniho

Karel Škréta Sv. Martin se dělí se žebrákem o plášť

Vysokomýtské Nanebevzetí Panny Marie – největší obraz Petra Brandla v Čechách

Petr Brandl Simeon s Ježíškem

Václav Hollar Pohled na Prahu

Václav Hollar Pohled na Londýn

Václav Hollar Dobrá kočka, která nemlsá

Václav Vavřinec Reiner Abraham a Izák

Jan Kupecký Autoportrét se ženou

Holašovice

Opakování

Vyjmenujte nejvýznamnější architekty českého baroka. Kryštof a Kilián Ignác Dientzenhoferové Jan Blažej Santini Které architektonické skvosty vytvořili? Chrám sv. Mikuláše na Malé Straně Kostel sv. Máří Magdaleny v Karlových Varech Santini - Kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře u Žďáru nad Sázavou Kostel Nanebevzetí v Kladrubech kostel v Sedlci u Kutné Hory

Jak se jmenují nejvýznamnější sochaři českého baroka. Ferdinand Maxmilián Brokoff Matyáš Bernard Braun Kdo je autorem alegorie Ctností a Neřestí na Kuksu?

Vyjmenujte světově proslulé malíře českého baroka. Karel Škréta Jan Kupecký Petr Brandl Václav Vavřinec Reiner Václav Hollar

Vyjmenujte jeho nejznámější díla. Jak se jmenuje grafik a náboženský emigrant působící v Anglii? Václav Hollar Vyjmenujte jeho nejznámější díla. Pohled na Prahu Pohled na Londýn Dobrá kočka, která nemlsá Který malíř namaloval obraz Sv. Martin se dělí se žebrákem o plášť. Karel Škréta

Kdo namaloval Skupinový potrét brusiče drahokamů Miserioniho? Karel Škréta Kdo namaloval obraz Abraham a Izák? Václav Vavřinec Reiner Jak se jmenuje vesnice, kde je unikátní soubor staveb ve stylu tzv. selského baroka? Holašovice

Použité zdroje Obrázky: Kostel svatého Jana Nepomuckého (Žďár nad Sázavou). In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kostel_svat%C3%A9ho_Jan a_Nepomuck%C3%A9ho_%28%C5%BD%C4%8F%C3%A1r_nad _S%C3%A1zavou%29 Kladrubský klášter. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kladrubsk%C3%BD_kl%C3%A 1%C5%A1ter

Sedlecký klášter. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Sedlecký klášter. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedleck%C3%BD_kl%C3%A1%C5%A1 ter Ferdinand Maxmilián Brokoff. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013, 30.6.2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Maxmili%C3%A1n_Brok off DVOŘÁK, BOHUSLAV. Kuks - barokní zázrak. In: Ihned.cz [online]. 2005, 12.10.2005 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://ihned.cz/c1-17001550-kuks-barokni-zazrak

Betlém (Kuks). In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Betlém (Kuks). In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Betl%C3%A9m_%28Kuks%29 Karel Škréta 001.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- 2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karel_%C5%A0kr%C3%A9t a_001.jpg Průzkum Brandlova obrazu ve sv. Vavřinci. In: VYSOKOMÝTSKÉ NANEBEVZETÍ PANNY MARIE [online]. [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://zivot.vysoke-myto.cz/z-kultury/5396- przkum-brandlova-obrazu-ve-sv-vavinci

Petr Brandl Simeon s Ježíškem Petr Brandl Simeon s Ježíškem. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.krestan skaseznamka.cz Soubor:Wenceslas Hollar - Head of a cat (middle size).jpg Skočit na: Navigace, Hledání. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslas_Hollar_- _Head_of_a_cat_%28middle_size%29.jpg MÁDL, Martin. Reiner Abrahám a Izák. In: [online]. [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://baroque_ceiling.udu.cas.cz/imagines_photogallery /0005_osek_reiner02.html

Soubor:Jan Kupecký 005. jpg Soubor:Jan Kupecký 005.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Kupeck%C3%BD_ 005.jpg Soubor:Holašovice.jpg Skočit na: Navigace, Hledání. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2013 [cit. 2013-06-30]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hola%C5%A1ovice.jpg

KONEC Navazující prezentace: VY_32_INOVACE_ ČjL.3.43 – Jan Amos Komenský Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.