Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Kdo chce být milionářem ?
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Elektronická učebnice - I
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 26 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Kolik tun z celkové zásoby sena spotřebovaly dohromady druh zvířat s nejvyšší a druh zvířat s nejnižší spotřebou? A) 100 tun; B) 49 tun; C) 34 tun; D) 27 tun; E) 21 tun Společné zadání pro úlohu č TEXT A GRAF K ÚLOHÁM 26 AŽ 30 Vedení ZOO nakoupilo na zimu zásobu 100 tun sena na podestýlku a krmení. Spotřebu sena jednotlivými druhy zvířat zobrazuje následující graf. Řešení: Nejvyšší spotřebu mají sloni a nejnižší hlodavci. Dohromady to je 30+4=34 tun. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 27 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Jaké množství sena spotřebovali hlodavci, koně a sloni dohromady? A) Větší než polovinu z celé zásoby sena. B) Stejné jako zbylá zvířata dohromady. C) Dvakrát větší než žirafy. D) O 2 tuny menší, než je polovina celé zásoby sena. E) Stejné, jako spotřebovali sloni a žirafy dohromady. Společné zadání pro úlohu č TEXT A GRAF K ÚLOHÁM 26 AŽ 30 Vedení ZOO nakoupilo na zimu zásobu 100 tun sena na podestýlku a krmení. Spotřebu sena jednotlivými druhy zvířat zobrazuje následující graf. Řešení: Hlodavci, koně a sloni dohromady spotřebovali =49 tun. To je stejně jako sloni a žirafy, což je 30+19=49 tun. Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 28 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) O kolik méně tun sena spotřebovaly opice než zvířata s druhou nejvyšší spotřebou? A) o 2 tuny B) o 6 tun C) o 7 tun D) o 10 tun E) o 21 tun Společné zadání pro úlohu č TEXT A GRAF K ÚLOHÁM 26 AŽ 30 Vedení ZOO nakoupilo na zimu zásobu 100 tun sena na podestýlku a krmení. Spotřebu sena jednotlivými druhy zvířat zobrazuje následující graf. Řešení: Opice spotřebovaly 11 tun. Druhou nejvyšší spotřebu měly hroši, a to 21 tun. Rozdíl ve spotřebě je 21-11=10 tun. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 29 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Které dva druhy zvířat spotřebovaly dohromady více než polovinu zásoby sena? A) sloni a žirafy B) koně a hroši C) hroši a žirafy D) sloni a hroši E) Žádná z možností (A) až (D) není správná. Společné zadání pro úlohu č TEXT A GRAF K ÚLOHÁM 26 AŽ 30 Vedení ZOO nakoupilo na zimu zásobu 100 tun sena na podestýlku a krmení. Spotřebu sena jednotlivými druhy zvířat zobrazuje následující graf. Řešení: Dva druhy, které měly nejvyšší spotřebu byly sloni a hroši a spotřebovali 30+21=51 tun, což je více než polovina zásob. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 30 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 30 Které z následujících pořadí zvířat odpovídá jejich spotřebě sena od nejmenší po největší? A) hlodavci, koně, opice, žirafy, hroši a sloni B) sloni, hroši, žirafy, opice, koně a hlodavci C) hlodavci, opice, koně, žirafy, hroši a sloni D) sloni, žirafy, hroši, koně, opice a hlodavci E) sloni, hroši, žirafy, koně, opice a hlodavci Společné zadání pro úlohu č TEXT A GRAF K ÚLOHÁM 26 AŽ 30 Vedení ZOO nakoupilo na zimu zásobu 100 tun sena na podestýlku a krmení. Spotřebu sena jednotlivými druhy zvířat zobrazuje následující graf. Řešení: Pořadí je sloni (30 t), hroši (21 t), žirafy (19 t), koně (15 t), opice (11 t) a hlodavci (4 t). Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 31 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Která/é z následujících číslic nebo písmen není na žádné z obou vlajek? A) 2 B) 7 C) 9 D) C E) B Společné zadání pro úlohu č TEXT A OBRÁZEK K ÚLOHÁM 31 AŽ 34 Terezka udělala návrh na dvě vlajky – jednu pro oddíl matematiků (vlevo) a jednu pro kroužek fotbalistů (vpravo). Na vlajkách jsou umístěny některé z číslic 0 – 9 a některá z písmen A – F. Následující úlohy řešte pouze na základě uvedeného obrázku. Matematici Fotbalisté Řešení: Na žádné z obou vlajek není číslice 2. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 32 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Jaký je celkový počet lichých číslic na vlajce pro oddíl matematiků? A) 2 číslice B) 3 číslice C) 4 číslice D) 6 číslic E) 7 číslic Společné zadání pro úlohu č TEXT A OBRÁZEK K ÚLOHÁM 31 AŽ 34 Terezka udělala návrh na dvě vlajky – jednu pro oddíl matematiků (vlevo) a jednu pro kroužek fotbalistů (vpravo). Na vlajkách jsou umístěny některé z číslic 0 – 9 a některá z písmen A – F. Následující úlohy řešte pouze na základě uvedeného obrázku. Matematici Fotbalisté Řešení: Na vlajce Matematiků jsou číslice 5 a 9, tedy dvě. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 33 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Kolik trojúhelníků celkem najdeme na uvedeném obrázku vlajek? A) 1; B) 2; C) 4; D) 5; E) 6 Společné zadání pro úlohu č TEXT A OBRÁZEK K ÚLOHÁM 31 AŽ 34 Terezka udělala návrh na dvě vlajky – jednu pro oddíl matematiků (vlevo) a jednu pro kroužek fotbalistů (vpravo). Na vlajkách jsou umístěny některé z číslic 0 – 9 a některá z písmen A – F. Následující úlohy řešte pouze na základě uvedeného obrázku. Matematici Fotbalisté Řešení: Trojúhelníků je celkem 5. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 34 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Jaký výsledek dostaneme, sečteme-li všechny liché číslice na obou vlajkách a od výsledku odečteme počet písmen na obou vlajkách? A) 13; B) 16; C) 25; D) 28; E) 30 Společné zadání pro úlohu č TEXT A OBRÁZEK K ÚLOHÁM 31 AŽ 34 Terezka udělala návrh na dvě vlajky – jednu pro oddíl matematiků (vlevo) a jednu pro kroužek fotbalistů (vpravo). Na vlajkách jsou umístěny některé z číslic 0 – 9 a některá z písmen A – F. Následující úlohy řešte pouze na základě uvedeného obrázku. Matematici Fotbalisté Řešení: Součet lichých číslic na obou vlajkách je =28. Počet všech písmen na obou vlajkách je 1+1+1=3 (C, A, B). Rozdíl je roven 28-3=25. Správnou odpovědí je varianta C).