Glóbus a zeměpisná síť Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Litosféra a litosférické desky
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Určování zeměpisné polohy
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Zemětřesení Název školy
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Určování zeměpisné polohy
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Pohyby Země Název školy
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
Atmosféra Země Název školy
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Určování zeměpisných souřadnic
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Určování zeměpisné polohy 1 VY_32_INOVACE_20 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Určování zeměpisné polohy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
Objektová tvorba - asambláž
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Stavba zemského tělesa
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Východoasijská náboženství
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_31_DYCHACI_SOUSTAVA
Zeměpisná poloha.
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Kartografie Název školy
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Země jako vesmírné těleso
Barevné modely Název školy
Čas a časová pásma Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Socioekonomická geografie - opakování
Kartografie a topografie
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Transkript prezentace:

Glóbus a zeměpisná síť www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Glóbus a zeměpisná síť Označení DUM VY_32_INOVACE_12_1_05 Autor Mgr. Eva Procházková Datum 20. 04. 2013 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Sféry Země Ročník První ročníky a kvinty www.zlinskedumy.cz

Určování zeměpisné polohy Obr. 1

Zeměpisná šířka Hledáme na rovnoběžkách Od rovníku na sever = severní šířka (s.š.) na jih = jižní šířka (j.š.) 30° s.š. 0° s.š. 30° j.š.

Zeměpisná délka Hledáme na polednících Od hlavího poledníku na východ = východní délka (v.d.) na západ = západní délka (z.d.) 0° z.d. v.d.

Greenwich Královská observatoř Základní poledník (od r. 1884) Dříve tzv. Ferrský poledník Ostrov Hiero (Ferro), Kanárské o-vy Obr. 2 Obr. 3 Nultý poledník u Barcelony

Atlas str. 12 – 13 Atlas str. 100 0° s.š., 90° z.d. 30° s.š., 90° z.d. 23,5° s.š. 120° v.d. 2 pouště v jižní Africe při obratníku Kozoroha 5° s.š., 0° v.d. 15° j.š., 5° z.d. 30° j.š., 30° v.d.

Řešení Galapágy Mississippi Guinejský záliv Tchaj-wan Kalahari, Namib Accra Sv. Helena Dračí hory

Urči zeměpisné souřadnice Atlas str. 112 – 113 Atlas str. 132 Jávský příkop Tokio Peking Ostrov Sumba New Orleans Portorický příkop Ústí řeky Amazonky Město México

Řešení 30° s.š., 90° z.d. 20° s.š., 65° z.d. 0° s.š., 50° z.d. 10° j.š., 110° v.d. 35° s.š., 140° v.d. 40° s.š., 115° v.d. 10° j.š., 120° v.d.

Procvičování – atlas str. 46 - 47 Ostrov: 40° s.š., 8° v.d. Sopka: 38° s.š., 15° v.d. Město: 53° s.š., 5° v.d. Pohoří: 45° s.š., 35° v.d. Ostrov Korsika Sopka Stromboli Londýn Nikósie (Kypr)

Řešení: Sardinie Etna Amsterdam Krymské hory 42° s.š., 8° v.d.

Procvičování str. 46 – 47 str. 136 - 137 Hekla Poloostrov Jamal Samara (na Volze) Gregor Mendel (česká polární stanice na Antarktidě) Omsk Novosibirsk Baku Sankt-Petěrburg

Řešení 55° s.š., 73° v.d. 55° s.š., 83° v.d. 40,5° s.š., 50° v.d. 64° s.š., 19° z.d. 70° s.š., 70° v.d. 53° s.š., 50° v.d. 63° j.š., 57° z.d.

Poznej ostrovy 45° s.š. 35° s.š. 40° s.š. 5°v.d. 10°v.d. 30°v.d.

Řešení Korsika Kypr

Zdroje obrázků: Obr. 1: KMF164. File:Primemeridian.jpg - Wikimedia Commons. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-04-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Primemeridian.jpg Obr. 2: LISARLENA. File:LondonGreenwichPrimeMeridian.jpg - Wikimedia Commons. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-04-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LondonGreenwichPrimeMeridian.jpg Obr. 3: MEIGA72. File:Meridiano de Greenwich.jpg - Wikimedia Commons. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-04-14]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Meridiano_de_Greenwich.jpg