Předmět a očekávaný výstup

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.11 Název pro školu:
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Smyslová soustava člověka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Člověk v živočišném systému VY_52_INOVACE_01 Sada 1
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Stavba kostry člověka II
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fi- DUM Autor
Předmět a očekávaný výstup
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Stavba kostry člověka l
Předmět a očekávaný výstup
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Označení DUM 13 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_494_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Označení DUM Fi - DUM Autor
Označení DUM Fi- DUM Autor
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Řád šelmy - čeleď medvědovití
Autoři: David Slapnička Jiří Štrincl
Šelmy MEDVĚDOVITÉ Autor: Tereza Štrinclová.
Jsou všechny šelmy opravdovými šelmami?
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
ŠELMY- MEDVĚDOVITÍ Filip Grábl 8.B
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Transkript prezentace:

Předmět a očekávaný výstup Označení DUM 19 - 10 - Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, 747 28 Předmět a očekávaný výstup Ročník: 8. Datum: 28. 2. 2012 Předmět: Přírodopis Tematický celek: Savci – medvědovité šelmy Očekávaný výstup: Charakterizuje medvědovité šelmy. Urči vybrané zástupce medvědovitých šelem a zařadí je do hlavních taxonomických skupin. Porovnává základní vnější a vnitřní stavbu vybraných zástupců medvědovitých šelem. Odvodí základní projevy chování medvědovitých šelem v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení se danému prostředí. Zhodnotí význam medvědovitých šelem v přírodě i pro člověka. Anotace: Prezentace pro žáky, ve které se dozví základní informace o medvědovitých šelmách. Vybraní žáci budou mít vlastní prezentace na vybrané zástupce medvědovitých šelem. Klíčová slova: Šelmy, medvěd, grizzly, brtník, panda

MEDVĚDOVITÉ ŠELMY Obr. 1

Zařazení do taxonomických skupin 1. říše – Živočichové 2. podříše – Mnohobuněční 3. kmen – Strunatci 4. podkmen – Obratlovci 5. nadtřída – Čelistnatci 6. třída – Savci 7. podtřída – Živorodí 8. nadřád – Placentálové 9. řád – Šelmy 10. čeleď – Medvědovití

CHARAKTERISTIKA Jsou to největší žijící šelmy Mají velkou hlavu, zavalité tělo a mohutné tlapy Našlapují na celé chodidlo, jsou ploskochodci – mají kolébavou chůzi Jsou to většinou všežravci, mimo pandu velkou – ta je býložravá Žijí v různých podmínkách – od tropů po polární oblasti Mezi medvědovité šelmy patří – medvěd hnědý, lední, baribal, ušatý, pyskatý, brýlatý, malajský K medvědům se taky řadí pandy a mývalové

ZÁSTUPCI (referáty na vybrané savce) Medvěd hnědý – grizzly, brtník, kodiak Medvěd lední Medvěd baribal Medvěd brýlatý Medvěd malajský Medvěd ušatý Panda - velká, červená Mýval severní

MEDVĚD GRIZZLY Obr. 2 Obr. 3

MEDVĚD BRTNÍK Obr. 4 Obr. 5

MEDVĚD KODIAK Obr. 6

MEDVĚD LEDNÍ Obr. 7 Obr. 8

MEDVĚD BARIBAL Obr. 9

MEDVĚD BRÝLATÝ Obr. 10

MEDVĚD MALAJSKÝ Obr. 11

MEDVÉD UŠATÝ Obr. 12

MEDVĚD PYSKATÝ Obr. 13

PANDA VELKÁ Obr. 14 Obr. 15

PANDA ČERVENÁ Obr. 16

MÝVAL SEVERNÍ Obr. 17 Obr. 18

ZÁPIS Jsou to největší žijící šelmy Řád – ŠELMY Čeleď – MEDVĚDOVITÍ Jsou to největší žijící šelmy Jsou to většinou všežravci, mimo pandu velkou – ta je býložravá Našlapují na celé chodidlo, jsou ploskochodci – mají kolébavou chůzi Mezi medvědovité šelmy patří – medvěd hnědý, lední, baribal, ušatý, pyskatý, brýlatý, malajský K medvědům se taky řadí pandy a mývalové

OPAKOVÁNÍ Doplňte text: Jsou to ………. žijící šelmy. Našlapují na celé chodidlo, proto jsou ………. . Většinou jsou ………., mimo pandu velkou – ta je ………. . Medvěd ………. se vyskytuje ve více poddruzích. V Evropě a Asii se vyskytuje medvěd ………., který se někdy zatoulá k nám ze ……….. V Severní Americe se vyskytuje medvěd ………. . Největší medvědovitou šelmou je medvěd ………., kterého nalezneme v severních ………. oblastech. Na ………. kontinentu se můžeme setkat s medvědem baribalem a brýlatým. V ………. pak s medvědem ušatým, pyskatým a malajským. K medvědům se taky řadí ………. a ……… . Symbolem ohrožených živočichů je ………. ………. .

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ Jsou to největší žijící šelmy. Našlapují na celé chodidlo, proto jsou ploskochodci. Většinou jsou všežravci, mimo pandu velkou – ta je býložravá. Medvěd hnědý se vyskytuje ve více poddruzích. V Evropě a Asii se vyskytuje medvěd brtník, který se někdy zatoulá k nám ze Slovenska. V Severní Americe se vyskytuje medvěd grizzly. Největší medvědovitou šelmou je medvěd lední, kterého nalezneme v severních polárních oblastech. Na americkém kontinentu se můžeme setkat s medvědem baribalem a brýlatým. V Asii pak s medvědem ušatým, pyskatým a malajským. K medvědům se taky řadí pandy a mývalové. Symbolem ohrožených živočichů je panda velká.

Autorizace Autorizace z použité literatury VANĚČKOVÁ,I., SKÝBOVÁ,J., MARKVARTOVÁ,D., HEJDA,T. Přírodopis 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň, Fraus 2006 KANTOREK,J., JURČÁK,J., FRONĚK,J. Přírodopis 8, Olomouc, Prodos 1999  SIGMUND,L., HANÁK,V., PRAVDA,O. Zoologie strunatců, Praha, Karolinum 1994 Autorizace z CMIS Obr. 1 Použitý zdroj: < http://www.ecosystema.ru/08nature/mamm/054.jpg >[cit. 2012-01-30] Obr. 2 Použitý zdroj: < http://media.egotvonline.com/wp-content/uploads/2011/07/species-spotlight-grizzly-bear-brown-mouth-open-black-nose-attacking-growling-biting-photo.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 3 Použitý zdroj: < http://photohome.com/pictures/animal-pictures/wildlife/grizzly-bear-1a.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 4 Použitý zdroj: < http://orchideje.net/Priroda/Medved1.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 5 Použitý zdroj:< http://img.mediacentrum.sk/gallery/370/314199.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 6 Použitý zdroj: < http://lauriedunsire.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/Bigbartstanding.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 7 Použitý zdroj: < http://art-canyon.com/wp-content/uploads/2011/01/polar-bear-and-baby.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 8 Použitý zdroj: < http://images.psxextreme.com/wallpapers/ps3/swimming_polar_bear_1164.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 9 Použitý zdroj: < http://www.rodsguide.com/bears/upclose.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 10 Použitý zdroj: < http://www.deviantart.com/download/171673820/Spectacled_Bear_by_iSnuggie.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 11 Použitý zdroj: < http://thatwildbunch.com/cms/wp-content/uploads/2011/09/Wag-Tag.jpg?cda6c1 > [cit. 2012-01-30] Obr. 12 Použitý zdroj: < http://files.shabab.ps/vb/images_cash/up12/100730052055FndI.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 13 Použitý zdroj: < http://www.bearsoftheworld.net/images/bears/sloth_bear_03.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 14 Použitý zdroj: < http://edu.glogster.com/media/4/24/66/77/24667753.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 15 Použitý zdroj: < http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01679/panda460_1679406c.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 16 Použitý zdroj: < http://www.pluspets.net/wp-content/uploads/2010/03/Red-Panda3.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 17 Použitý zdroj: < http://media.nj.com/salem_impact/photo/raccoon-01jpg-0ee5572307b6c06c_large.jpg > [cit. 2012-01-30] Obr. 18 Použitý zdroj: < http://27.media.tumblr.com/tumblr_le6fxackH91qfytnro1_500.jpg > [cit. 2012-01-30]