Autor výukového materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor výukového materiálu:
Autor výukového materiálu: Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Září 2011 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Digitální učební materiál
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
POHYB TĚLESA VY_32_INOVACE_01 - POHYB TĚLESA.
Digitální učební materiál
VY_12_INOVACE_ČJL1.41 VY_12_INOVACE_ČJL1.41
Stromy.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Září 2012 Číslo.
Autor výukového materiálu:
Autor výukového materiálu:
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Září 2011 Číslo klíčové.
Autor výukového materiálu:Mgr. Júlia Holíková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Listopad 2011 Číslo.
Autor výukového materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky se základní sestavou PC a dalšími.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
Ochrana dřeva – impregnace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Digitální učební materiál
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Prosinec 2011 Číslo klíčové aktivity: VY_32_INOVACE_CJ.4.12.
Autor výukového materiálu: Dagmar Mikulová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo klíčové aktivity:III/2.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: 21. září 2012 Číslo.
Autor výukového materiálu: Mgr. Radka Hatáková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Říjen 2012 Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Nekovové technické materiály
Společenstva lesů - stromy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Autor výukového materiálu: Blanka Dolejší Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Září 2012 Číslo klíčové aktivity: III/2 VYS_32_INOVACE_PČ.1.01 Typ vzdělávání, ročník: Střední vzdělávání 1. ročník Praktické školy dvouleté Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tématický okruh, téma: Odborné činnosti Praktické činnosti Dílenské práce Práce se dřevem - základní druhy dřeva Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Žák by měl: Mít přehled o používaném materiálu, o jeho druzích, vlastnostech a užití v praxi Anotace/metodický list: Prezentace slouží k procvičení a utvrzení učiva, které je zaměřeno na práci se dřevem.

Základní druhy dřeva Různé druhy stromů mají dřevo různé kvality i vlastností. Abychom mohli dřevo úspěšně opracovávat musíme znát jeho vlastnosti. Základní rozdělení dřeva = Jehličnaté – jedle, smrk, borovice, modřín = Listnaté – topol, olše, lípa, bříza, buk, jasan, akát, jilm, dub, habr, vrba a ovocné stromy

Vlastnosti dřeva Vlhkost – každé dřevo má v sobě určité procento vody. Vlhké dřevo nemůžeme zpracovávat, protože vysycháním se smršťuje, bortí a praská. Spoje dřeva nedrží a výrobek se zcela znehodnotí. Proto se dnes dřevo suší v sušárnách. Navlhavost – i suché dřevo z vlhkého vzduchu přijímá vlhkost (bobtná) a v suchém ji opět vydává (smršťuje se). Více bobtná na šířku a tloušťku, do délky minimálně. Je to vlastnost nepříjemná, ale při práci s tím musíme počítat. Pružnost – není stejná u všech stromů. Mokré dřevo je pružnější než suché. Velmi pružný i v suchém stavu je Jasan, Jilm, Dub, Buk, Javor, Jedle, Smrk. Ohebnost – pro lepší ohebnost se dřevo namáčí do horké vody, což se využívá při výrobě ohýbaného nábytku, sání, holí atd. Rozpařené dřevo se na kovových formách ohýbá a vysouší, tím se zachová ohnutý tvar.

Jestli jsi byl pozorný, snadno odpovíš na následující otázky: Jaké je základní rozdělení dřeva? Proč se vlhké dřevo nezpracovává? Pro lepší ohebnost se dřevo namáčí do jaké vody? Které stromy jsou pružné i v suchém stavu?

Obrazový materiál je dostupný pod licencí Microsoft Office na WWW: Borovice: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=borovice&ex=2#ai:MC900193332| Jedle: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=jedle&ex=1#ai:MC900030122| Vrba: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=vrba&ex=1#ai:MC900030126| Topol: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=topol&ex=1#ai:MC900030120| Hůl: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=h%C5%AFl&ex=1#ai:MC900356465| Sáňky: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=san%C4%9B&ex=1#ai:MC900234297| Čerpáno ze stránek: http://prace-se-drevem.spibi.cz/Drevo-Rozdeleni.html