Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Vzájemná poloha dvou kružnic
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
POZNÁMKY ve formátu PDF
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Jednotky času - procvičování
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace: Žák zjišťuje vlastnosti Thaletovy kružnice a její využití.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá konstrukcí rovnoběžníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci konstruují rovnoběžníky. Speciální.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Technická mechanika Pružnost a pevnost Průřezové moduly v krutu a v ohybu, Steinerova věta 05 Ing. Martin Hendrych
Kruh, kružnice Základní pojmy
Jednotky základní Prezentace_19
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
III. část – Vzájemná poloha přímky
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Transkript prezentace:

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_12_M Téma Kruh a kružnice Anotace Kruh, kružnice Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si upevňuje poznatky o kruhu a kružnici Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Kruh, kružnice, poloměr, průměr Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 11-12 let Celková velikost 120 kB

KRUH A KRUŽNICE VY_32_INOVACE_12_12_M

KRUH A v r t C E s S u s < r, t < r, u = r B v > r D Nechť je v rovině dáno: bod S úsečka AS délky r (r > 0) Zvolíme si různé body roviny a porovnáváme jejich vzdálenost od bodu S s úsečkou AS délky r. v r t C E s S u s < r, t < r, u = r v > r B D Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je menší než r nebo se rovná r, se nazývá kruh.

KRUŽNICE A C s = r, t = r, u = r r v = r t v E S u s D B Množina všech bodů roviny, jejichž vzdálenost od bodu S je rovna r, se nazývá kružnice.

PAMATUJ SI! Kružnici k se středem S a poloměrem r = 3 cm budeme zkráceně zapisovat: K (S, r = 3 cm) r S

Ukázka: Na obrázku je dána úsečka AB, kružnice k (A, r = 2 cm) a kružnice m (B, r = 1 cm). B m C Kružnice k a m mají jeden společný bod – bod C. Řekneme, že obě kružnice se dotýkají v bodě C. (Bod C náleží kružnici k i kružnici m.) Změř velikost úsečky AB a porovnej ji se součtem délek poloměrů obou kružnic. A k

OZNAČENÍ A NÁZVY

KRUŽNICE KRUH M M k k r r d B d B S S A A K N k (S, r) K (S, r) S - střed kružnice r - poloměr kružnice |AB| = d - průměr kružnice; d = 2.r k (S, r) = kružnice k se středem v bodě S a poloměrem r S - střed kruhu r - poloměr kruhu |AB| = d - průměr kruhu; d = 2.r M, N - body kruhu, N vnitřní bod K (S, r) = kruh K se středem v bodě S a poloměrem r Kružnice k(S, r) ohraničuje kruh K(S, r).

Příklady 1. Sestrojte kružnici k (S; r = 2,5 cm). Vyznačte dva poloměry kružnice SM, SN tak, aby |MSN| = 30°. 2. Sestrojte kruh K (S; r = 20 mm) a zvolte v něm průměr AB. Sestrojte průměr kruhu CD kolmý k AB. 3. Je dán kruh K (S; r) a dva jeho vnitřní body U, V. Sestrojte obrazy bodů U, V ve středové souměrnosti se středem S.