B.F. Skinner.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
E DWARD L EE T HORNDIKE Douděrová Martina, C4B. C O NÁS ČEKÁ ? E. L. Thorndike E. L. Thorndike – praxe Teorie inteligence Konekcionismus Behaviorismus,
Psychologické vlivy a utváření mínění
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
PhDr. Jitka Šebová Šafaříková
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
B EHAVIORISMUS Materiál není určen k jakémukoliv šíření, neobsahuje citace!
Učení Petr Machala.
Učení Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov08 Autor Mgr. et Mgr.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Welfare koní inovativní postupy a technologie
obecně, prožívání a chování
domácí psi využívají lidi jako nástroje.
John Broadus Watson ( – )
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Jak ptáci kategorizují reálné a abstraktní objekty? David Nácar Rešeršní bakalářská práce Vedoucí práce: Roman Fuchs.
Jak se učím Pavel Šuranský.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Psychologie učení.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
VY_32_INOVACE_PSYM22360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Behaviorismus (část II)
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Sociální psychologie SZ7BK_SOPS
Dějiny psychologie Behaviorismus.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Mgr. Michal Vičar.  Zrání (biologický vývoj) versus učení  Aktivita versus pasivita  Vědomý versus nevědomý vývoj  Nature vs. Nurture.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
REFLEXY, UČENÍ, PAMĚŤ. ANOTACE Prezentace navazuje na látku objasňující pojmy z nervové soustavy Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ Objasňuje látku k.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
UČENÍ.
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Úvod do KBT MUDr. Jiřina Kosová
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Kognitivně – behaviorální přístup
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.04 Domácí ptáci.
Učení, praktické aplikace principů učení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Psychologie učení.
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Psychologie v obezitologii
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Sociální dovednosti učitele
Pedagogická psychologie
Náročné životní situace
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Dějiny psychologie 8 Neobehaviorismus.
Transkript prezentace:

B.F. Skinner

20.3.1904 – 18.8.1990 Celým jménem Frederic Burrhus Skinner Americký behaviorista Pensylvánie Harvard – psychologie Chtěl být spisovatelem

Studia Výzkum nervové soustavy živočichů Vytvořil Operantní behaviorismus a novou filosofii nazývanou Radikální behaviorismus Experimentální škola psychologie Experimenty na myších a holubech

Neobehaviorismus Základ v behaviorismu Klade důraz na chování Vztahy mezi podněty vnějšího prostředí a chování organismu

Experiment Holubi a myši Dával jim různé úkoly, např. projít dráhou s překážkami, nebo tancování - za správný krok dostávali odměnu Naučil slepice hrát domino, Morseovu abecedu → pokud za splnění úkolu dostaneme odměnu, máme tendenci to opakovat → TEORIE PODMIŇOVÁNÍ = učení úspěchem

Radikální behaviorismus Skinnerova filosofie Člověk = zvíře Pudy nelze zkoumat

Operantní behaviorismus Operantní chování = spontánně vzniklé projevy Při pozitivním výsledku se upevňuje = učení pokus / omyl Učení je nahodilé Vše je o vztahu mezi chov. organismu a jeho důsledky

Člověk omezen vnějšími stimuly Black box – krabice, kterou si vytvoří tělo a do které automaticky ukládá negativní záležitosti Operanty Pozitivní a negativní zpevnění Pavlov X Skinner