II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Číslo v digitálním archivu školy
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM17 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
VY__III/2__INOVACE__06 Český jazyk PŘÍDAVNÁ JMÉNA.
Transkript prezentace:

II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (9. – 16. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.002

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 6. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 9 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Ve kterém z následujících výrazů není použito -ú- pravopisně správně? A) zúročit B) zaúkolovat C) zústat D) zúčtovat Řešení: A) zúročit B) zaúkolovat C) zůstat D) Zúčtovat (u variant A, B, D je písmeno y předponou) Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 10 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících možností obsahuje pravopisnou chybu? A) zblednout strachy B) zkusit si nové boty C) shlížet vzhůru k nebesům D) smést smetí na hromadu Řešení: A) zblednout strachy B) zkusit si nové boty C) vzhlížet vzhůru k nebesům D) smést smetí na hromadu Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 11 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících vět obsahuje mluvnickou nebo pravopisnou chybu? A) Výletníci z Moskvy navštívili Nízké Tatry. B) Nejlepší syrečky jsou z Olomouce. C) Na poloostrově Kamčatka žijí hnědí medvědi. D) Viděli jsme výstavu o Českém porcelánu. Řešení: A) Výletníci z Moskvy navštívili Nízké Tatry. B) Nejlepší syrečky jsou z Olomouce. C) Na poloostrově Kamčatka žijí hnědí medvědi. D) Viděli jsme výstavu o českém porcelánu. (přídavné jméno přivlastňovací odvozené od obecného názvu) Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 12 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Které z následujících slovních spojení obsahuje mluvnickou chybu? A) tác s chlebíčkami B) miska s jahodami C) košík s houbami D) váza s květinami Řešení: A) tác s chlebíčky B) miska s jahodami C) košík s houbami D) váza s květinami Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 13 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Moderní počítačové systémy ___________ úmornou lidskou práci. Který z následujících přísudků lze nejspíše doplnit na vynechané místo v uvedené větě, aby byla smysluplná a napsaná mluvnicky i pravopisně správně? A) nahradily B) nahradili C) byli nahrazeni D) byly nahrazeny Řešení: A) Nahradily - správně B) Nahradili – chybně, protože není shoda podmětu s přísudkem C) byli nahrazeni – chybně, protože není shoda podmětu s přísudek D) byly nahrazeny – chybně, protože je věta logicky špatně Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 14 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících vět je mluvnická nebo pravopisná chyba? A) Nová auta sjížděly z montážní linky. B) Před bouřkou se na nebi kupily mraky. C) Při vytrvalém dešti hrozily povodně. D) Hordy bojovníků zaútočily na hrad. Řešení: A) Nová auta sjížděla z montážní linky. (shoda podmětu s přísudkem) B) Před bouřkou se na nebi kupily mraky. C) Při vytrvalém dešti hrozily povodně. D) Hordy bojovníků zaútočily na hrad. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 15 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Které z následujících podstatných jmen má při skloňování v čísle jednotném pouze 3 různé tvary? A) koště B) srdce C) pytel D) koberec Řešení: Jednotlivé pády u daných variant jsou: A) koště, koštěte, koštěti, koště, koště, koštěti, koštětem – 4 různé tvary B) srdce, srdce, srdci, srdce, srdce, srdci, srdcem – 3 různé tvary C) pytel, pytle, pytli, pytel, pytli, pytli, pytlem – 4 různé tvary D) koberec, koberce, koberci, koberec, koberci, koberci, kobercem – 4 tvary Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 16 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících vět neobsahuje sloveso v podmiňovacím způsobu? A) Bylo by lepší počkat. B) Kéž bych to zítra vyhrál! C) Bylo to velmi napínavé. D) Asi by ses mu měl omluvit. Řešení: A) Bylo by lepší počkat. B) Kéž bych to zítra vyhrál! C) Bylo to velmi napínavé. D) Asi by ses mu měl omluvit. Správnou odpovědí je varianta C).