Tier1 – Tier2 cooperation FZK – FZU example Pomocne slidy pro delsi prezentaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Present Simple and Continuous
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Budoucí čas „to be going to“
Evoluce Katalýza. © 2011 Nature Publishing Group. Published by Nature Publishing Group.2 Figure 1 Rapid evolutionary innovation during an Archaean.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
English grammar next.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
SharePoint technologie WSS 3.0 a MOSS 2007 Tomáš Kutěj TSP – Office platform Microsoft.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Tutorial :Mechanic - electrician Topic: Electrical measurements the 2nd. Year Performance measurement DC, AC 1f Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Integrated Development Environment datové modely pro SharePoint Michal Černík.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
Elektronická učebnice - II
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Čím pojedete na dovolenou ? Co takhle autíčkem ?.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Educational program: Mechanic - electrician Title of program: Technical training II. class Astable multivibrator Worked out: Bc. Chumchal Miroslav Projekt.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
* Terms * Basic means of transport * Pros & Cons.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Future with „Going to“ Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ11 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
All About Friends
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
GE - Vyšší kvalita výuky
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
TREASURE MAP Grade 3/4 – Term
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATION
Transkript prezentace:

Tier1 – Tier2 cooperation FZK – FZU example Pomocne slidy pro delsi prezentaci

FZU (Prague) Supports ALICE and ATLAS (plus other non LHC VOs) Associated to FZK in the ATLAS planning FZK will store data simulated at FZU AOD data to FZU will be copied via FZK FZK hosts file catalog for ATLAS data at FZU’s SE ALICE: Tier1 – Tier2 association is not (yet) used, data from FZU directly to CERN

Organization Regular meetings FZK – Tier2’s twice a year, usually just before GridKa TAB (Technical Advisory Board) meeting A place to speak to technical stuff and managers, very good presence of people from FZK and from Tier2’s ATLAS Separate sessions in the scope of the meeting just before TAB Monthly phone conference Mailing list Wiki pages

ATLAS – Data Management ATLAS DDM (Distributed Data Management) recognizes Tier1 clouds –Tier1 operates: LFC catalog, where all data within the cloud are registered ATLAS vobox with running DQ2 FTS server No special machines are required at Tier2, but Tier2 may run own vobox and catalog.

FTS tests First tests using FTS server at CERN, FTS at FZK was not yet available Good peak results for CERN -> FZU direction, much worse when many D0 jobs running at FZU farm (not understood why) No routing for FZU -> CERN (reserved for OPN) Graphs from CERN FTS monitor on the next slide

CERN – FZU transfers Data transfers via FTS tested using CERN FTS (April 2006)

FZK - FZU Channel FZK-FZU available since May Good performance for FZU -> FZK, problems for FZK -> FZU. Discussed via s many times, very slow progress in debugging. Network tested via iperf, seems OK. Problem probably in overloaded disk servers, not yet confirmed. To get all relevant people involved, tests were planned for one week All associated Tier2’s with srm SE involved Details not to be presented on official meeting: Plan did not succeed – holidays in Germany (5.6.), crash of filesystems at FZK just on Friday before the long weekend, recovery only on Tuesday 6.6. Another problem immediately occurred, first tests only on Wednesday. Admin people at FZK could not spend too much time on it due to other meetings. Support only during working hours. Migration to a new FTS server took quite long, all tests were done with an old server. Results Basic functionality worked Many problems with performance, stability, site’s availability,

Example of achieved rates Wednesday 7.6. –200GB from FZU to FZK via FTS request –Results next day: Done: 92 Hold: 108 Errors: 25 transfers failed due to my mistake - target file already existed. 82 Transfer timed out 1 TRANSFER Operation Timed out During earlier tests the channel FZU – FZK achieved almost 100 Mbytes/s Limited not by network (iperf measurement was done), but by disk servers See wiki pages

ATLAS Tier0 exercise Only datasets copied to FZK were available for FZU Started – scheduled downtime at FZK for mw upgrade, later extended to evening – CERN – FZK transfers submitted to FTS server at CERN were still ending in the CERN-CERN channel Which dataset to use? Looking for complete datasets available at FZK: dq2 listDatasetsInSite -c FZKTAPE first subscriptions to FZU (T0.D.run RAW): Did not succeed (Friday), 17:00: 3 complete datasets at FZKTAPE Fetchers for Tier2’s added to FZK vobox

first files copied from FZK to FZU using DQ2 –Dataset with RAW data, big files 1.9 GB –23 Gbytes transferred in 1 hour –Only 4 files copied, the rest timed out during transfer (FTS and disk servers problem), the remaining traffic due to retrials Later a few subscriptions FZK -> FZU, AOD datasets, sometimes failed due to missing source files (automatic deletion after 12 hours)

FTS tests FZK - FZU Transfer of 50 files, each file 1GB Starts fast, then timeouts occur: Transfer of 100 files, each file 1GB Started when load on Tier1 disk servers low

Conclusions We managed to copy a few datasets of Tier0 test data using dq2 Far from expected rates (FTS tuning and disk servers stability must improve) Operation requires a lot of effort Common procedures and instructions for Tier2’s needed Jeste par poznamek: –Odezva na problemy je nekdy rychla, ale casto i trivialni zmena trva cely den (rano nahlasit, pak adminy presvedcit, ze to je skutecne problem FZK a druhy den to mit zmenene/restartovane) –Obvykle odezva jen behem dne, o vikendech nejsou reseny ani zavazne vypadky –ATLAS nema nikoho v FZK na miste, reprezentant ATLAS nema zadna vyssi prava pro spravu, ani pristup k log souborum – vse se musi delat pres sysadminy a dost to zdrzuje –Na ATLAS GridKaCloud schuzich nekdy chybi nekdo z FZK, kdo vi o technickem usporadani a soucasenm stavu. Obcas se pripojuje Andreas Heiss. –Neprobiha predavani zkusenosti ci podpora z Tier1 na Tier2, obcas spise opacne (vyjimky jsou, treba rady s nastavenim site od Bruna, pomoc s dCache od Doris) –Stabilita FZK velmi mala, caste problemy s filesystemem, v lete problemy s chlazenim (ano, ani vodni chlazeni vse nezvladne), upgrade na novou verzi MW trval 3 pracovni dny, … –Maly prostor pro ATLAS v ramci Tier0 testu, soubory byly mazany uz po 12 hodinach a jejich prenos na Tier2 vetsinou neuspel – nez na ne prisla rada, uz tam nebyly –Zjistuji, jak je to s modelem vztahu Tier1 – Tier2 v ALICE –Necitim zadny problem v tom, ze Tier1 je v jinem state, pristup FZK ke vsem Tier2 se mi zda stejny (urcite neni, ale vubec to neni poznat)