Zpracování informací a znalostí Zadání úkolu č. 4 – DZD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
4IZ210 – Zpracování informací a znalostí Ing. D. Pejčoch
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Zpracování informací a znalostí Zadání úkolu č. 4 – DZD Jan Rauch Katedra informačního a znalostního inženýrství.
David Pejčoch. Práce se SEWEBARem Použijte tutoriál: Krok 1: Stažení.
KDD II David Pejčoch. KDD vs. data mining KDD = Knowledge discovery in databases, česky Získávání znalostí z databází nebo DZD = celý proces (viz např.
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
Pravděpodobnost a statistika opakování základních pojmů

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Procvičování vzorce.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Pojmy a interpretace.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Využití ontologií při dobývání znalostí z databází Hana Češpivová.
Transkript prezentace:

Zpracování informací a znalostí Zadání úkolu č. 4 – DZD Jan Rauch Katedra informačního a znalostního inženýrství

Obsah Úkol číslo 4: DZD Asociační pravidla a 4ft-Miner – vybrané pojmy Mimořádné konzultace

Úkol číslo 4: DZD – zadání (1) Seznamte se se systémem LISp-Miner. K tomu jsou k dispozici tutoriály na adrese http://lispminer.vse.cz/tutorial/, použijte příklad Barbora, viz Barbora - analyza dat.ppsx a http://lispminer.vse.cz/tutorial/t8.html. Vyřešte dílčí analytickou otázku přiřazenou vašemu týmu na následujícím slide. Podrobnosti jsou v souboru Adamek_4IZ210_11_12_leto_ZADANI.pdf, bude k dispozici i online verse. Výsledkem budou analytické zprávy prezentované pomocí CMS systému JOOMLA, viz http://www.joomla.org/. Podrobnosti budou sděleny na příštím cvičení. Data jsou v souboru Adamek11_CASLAV.zip. Podrobný popis dat je v souboru Adamek_pro_KIZI_0412.pdf , bude k dispozici i online verse.

Úkol číslo 4: DZD – zadání (2) Dakal O2 Druhý tým O3 Elektron O4 Tým jedna O5 Wizards

Úkol číslo 4: DZD – skupiny atributů

Úkol číslo 4: DZD – data

Úkol číslo 4: CRISP-DM Porozumění problematice - nevyžaduje se specializovaná medicínská znalost, případné další podrobnosti lze nalézt na webu. Porozumění datům – viz Adamek_pro_KIZI_0412.pdf Transformace dat – viz Adamek_pro_KIZI_0412.pdf + LMDataSource Analytické procedury – asociační pravidla, aplikace procedury 4ft-Miner Interpretace výsledků a Využití výsledků – analytická zpráva v CMS JOOMLA

Úkol číslo 4: DZD – poznámky (1) Pro přípravu a transformace dat použijte proceduru LMDataSource, viz http://lispminer.vse.cz/tutorial/VideoTutorial/vt2/vt2.html a http://lispminer.vse.cz/tutorial/VideoTutorial/vt3/LMDataSource.html . Pro řešení analytické otázky použijte proceduru 4ft-Miner, viz http://lispminer.vse.cz/tutorial/t4.html , http://lispminer.vse.cz/tutorial/t5.html a http://lispminer.vse.cz/tutorial/VideoTutorial/vt4/4ftTask.html a případně též LMDataSource_0409.pdf a 4ft-Miner_Cedenty_1111.pdf, Podrobnosti o tvorbě analytické zprávy budou sděleny na dalším cvičení. Další informace budou poskytnuty dle potřeby.

Úkol číslo 4: DZD – poznámky (2) Systém LISp-Miner je vyvíjen na FIS VŠE pro potřeby výzkumu a vývoje, byl vícekrát použit i pro analýzu reálných dat. Procedura 4ft-Miner je jednou z analytických procedur implementovaných v systému LISP-Miner. Ve výuce předmětu 4IZ210 jsou využity pouze některé možnosti procedury 4ft-Miner . V systému LISp-Miner jsou mimo jiné další dvě procedury které pracují s asociačními pravidly, přesněji se zajímavými dvojicemi asociačních pravidel. Procedura SD4ft-Miner hledá dvojice asociačních pravidel které ukazují na dvě podmnožiny objektů, výrazně se lišící co se týče charakteristik nějakého asociačního pravidla. Procedura Ac4ft-Miner hledá dvojice asociačních pravidel které naznačují nějakou potenciálně užitečnou akci. Podrobnosti budou sděleny na přednášce.

Asociační pravidla a 4ft-Miner – vybrané pojmy Matice dat a booleovské atributy Asociační pravidlo a cedenty v proceduře 4ft-Miner Příklady 4ft-kvantifikátorů Příklady zadání parametrů procedury 4ft-Miner

Matice dat a booleovské atributy Matice dat M Základní boolevské atributy Atributy objekt o1 o2 … on A1 A2 … Am 3 54 16 7 5 A1(3) A2(5,7) 1 … … Odvozené booleovské atributy: A1(3)  A2(5,7),  A1(4), A1(3)  A2(5,7)

Asociační pravidlo v proceduře 4ft-Miner 4ft-kvantifikátor Antecedent Sukcedent    1 … p  1 … q Dílčí sukcedent Dílčí antecedent Dílčí sukcedent Dílčí antecedent

Cedent a dílčí cedenty (1) Cedent = antecedent, sukcedent nebo podmínka Dílčí cedent = dílčí antecedent, dílčí sukcedent nebo dílčí podmínka Dílčí cedent i = i,1 …  i,ki konjunkce literálů literál literál

Cedent a dílčí cedenty (2) Cedent = antecedent nebo sukcedent Dílčí cedent = dílčí antecedent nebo dílčí sukcedent Dílčí cedent i = i,1 …  i,ki disjunkce literálů literál literál

Literál a koeficient A()   A() A() – základní booleovský atribut positivní literál literál A()   A() negativní literál A() – základní booleovský atribut  – coefficient

Příklady 4ft kvantifikátorů M    a b   c d  p,Base  Nejméně 100p procent objektů splňujících  splňuje také  a nejméně Base objektů matice M splňuje  i .  +p,Base  Relativní četnost objektů splňujících  mezi objekty splňujícími  je alespoň o 100p procent vyšší než relativní četnost objektů splňujících  v celé matici M a zároveň nejméně Base objektů matice splňuje  i 

Příklad: 4ft-Miner – Vstup Množina relevantních antecedentů 4ft-kvantifikátor Množina relevantních sukcedentů Minimální a maximální délka antecedentů Množina relevantních podmínek

Koeficient interval – příklad `` 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32,...., 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ,....,

Koeficient Left cut – příklad zadání 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32,...., 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66

Koeficient Right cut – příklad zadání 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32,...., 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66

Mimořádné konzultace Vzhledem ke státním svátkům 1. a 8. května vyhlašuji mimořádné konzultační hodiny: středa 2. 5. 2012 v době 13.15 až 14.15 středa 9. 5. 2012 v době 13.15 až 14.15. Další mimořádné konzultace lze dohodnou pomocí e-mailu