Inovační vouchery: výsledky interim hodnocení programu Pavel Csank.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
JIHOMORAVSKÉ INOVAČNÍ CENTRUM: PROČ JE TRANSFER TECHNOLOGIÍ DŮLEŽITÝ A CO V TÉTO OBLASTI DĚLÁME Radim Kocourek.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Města ČR – orientace na mapě
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Vize JMK v inovacích Vize JMK v inovacích JMK je nejvíce inovativní region v rámci ČR a mezi prvními padesáti v EU JMK je nejvíce inovativní region v rámci.
RIS JMK III Radim Kocourek Jihomoravské inovační centrum , Regionální inovační fórum, Praha.

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
Únorové počítání.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Gerard van Gaalen Vedoucí projektový manažér pro evropské projekty Prezentace Praha 16. března 2005 Rozvojová agentura Východní Nizozemsko.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Inovace v regionu, , České Budějovice. Popis nástroje Situace v jednotlivých regionech v ČR Jihočeské podnikatelské vouchery Základní parametry.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO Ing. Martin.
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Výroční konference OP PIK
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Proč potřebujeme zadání od místních autorit pro lokalizaci investic?
REGIONÁLNÍ STÁLÁ KONFERENCE LIBERECKÉHO KRAJE
Transkript prezentace:

Inovační vouchery: výsledky interim hodnocení programu Pavel Csank

3 Účel a východiska programu 1.Zvýšit přínos koncentrace veřejného výzkumu v Brně pro rozvoj místních firem  20 % veřejných VaV kapacit ČR v Brně → role SMB  v ČR slabá intenzita spolupráce „business – academia“ 2.Důkaz, že místní samospráva podporuje výzkum a znalostní ekonomiku 3.Podpořit ekonomickou udržitelnost investic OP VaVpI do Brna a tím maximalizovat jejich dlouhodobý přínos pro místní společnost  17 mld. Kč na výzkumná centra (1,7 x rozpočet SMB)  příjmy nemohou záviset pouze na veřejných rozpočtech

4 Cíle programu 1.Iniciovat vytvoření nových spoluprací prostřednictvím snížení transakčních nákladů spojených se zahájením spolupráce 2.Přispět k vzájemnému porozumění podnikatelů a výzkumníků, zejm. velmi odlišnému kontextu cílů a podmínek vzájemné spolupráce 3.Zvýšit poptávku uvnitř výzkumných institucí po větší připravenosti (funkčnosti) interních procedur a pravidel týkajících se spolupráce výzkumníků s podniky RIS JMK IIIRegionální inovační strategie Jihomoravského kraje

5 Brno → Smart Government ? 1 koruna investovaná SMB do programu dnes = 5 korun investovaných firmami do výzkumné spolupráce s místními VVI v průběhu následujících 5 let

6 Jak jsme k tomu došli?  elektronický dotazník - otevřené i uzavřené otázky – zejm:  motivace k podání žádosti  konkrétní přínosy účasti v programu  charakter vztahu před podáním žádosti  pokračování spolupráce po skončení projektu  oslovené (i) všechny firmy, (ii) všichni výzkumníci  podpořené firmy 62 ze 145 podpořených  nepodpořené firmy 47 z 399 nepodpořených  výzkumníci 57 z 237 zúčastněných RIS JMK IIIRegionální inovační strategie Jihomoravského kraje

7 Přispěl program ke vzniku nových spoluprací firem s výzkumníky?

8 Kolik z těchto nových spoluprací pokračuje po skončení projektu? Podpořen é projekty 100 % 145 firem Projekt y v 100t Kč Nové spoluprá ce 48 % 70 firem Pokračuj ící spoluprá ce 17 % 25 firem Projekt y v mil. Kč Nepodpořené firmy 8,8 % = 35 firem

9 Výsledky programu Program pomohl 60 firmám najít nového partnera v rámci brněnských VO, s nímž rozvíjejí spolupráci po skončení své účasti v programu RIS JMK IIIRegionální inovační strategie Jihomoravského kraje

10 Přínosy programu pro firmy

11 Finanční efekt programu 20,1 celková dotace na první tři výzvy programu 6,4 spolufinanco vání u podpořených firem 11,4 min. hodnota zrealizované spolupráce u nepodpořenýc h 19,6 objem pokračující nové spolupráce za rok ??? za 5 let hodnota/rok součet 100,0 Projekty programu IVNová spolupráce po skončení projektů VSTUPYVÝSLEDKY

12 Hlavní přínosy programu  2/3 podpoř. firem vyřešen konkrétní problém  Roční soukromé výdaje na pokračování iniciované spolupráce přinejmenším odpovídají vel. dotace  Smart money (20M → 100M) významný vliv na přínos CEITEC a dalších VaV center pro Brno  Vyšší přínos národních programů podpory spolupráce v aplikovaném výzkumu v JMK  Levný a velmi účinný marketing – Brno vzorem pro ostatní

13 Děkuji za pozornost! Pavel Csank tel:

14 Přílohy RIS JMK IIIRegionální inovační strategie Jihomoravského kraje

15 Bez spolupráce nemůže být využit rozvojový potenciál VVI RIS JMK IIIRegionální inovační strategie Jihomoravského kraje Zdroj: Technopolis - Mezinárodní audit VVI v ČR

16 Důvod veřejné intervence: snížit transakční náklady vzniku nové spolupráce Firmy Výzkumné instituce Transakční náklady na: 1.vytvoření vztahu zájem o spolupráci vzájemná důvěra společné téma … 2. rozvoj spolupráce kompetence dlouhodobé cíle procesní bariéry … malé firmy

17 Inovační vouchery boří bariéry mezi akademickou a komerční sférou Domníváte se, že účast v programu vedla k tomu, že: (A/N – počet odpovědí Ano) Podpořené firmy Nepodpořen é firmy Výzkumníci … si více uvědomujete příležitosti pramenící ze vzájemné spolupráce? 47 (75,8)27 (57,5)31 (54,4) … se snadněji orientujete v podmínkách fungování akademického/podnikového světa? 29 (46,8)15 (31,2)18 (31,6) … nyní lépe rozumíte osobním cílům a motivacím výzkumníků/podnikatelů? 28 (45,6)13 (27,7)26 (45,6) … umíte snadněji komunikovat s lidmi z akademického/podnikového prostředí? 28 (45,2)11 (23,4)26 (45,6) … nyní lépe rozumíte existujícím bariérám spolupráce? 26 (41,9)18 (38,3)28 (49,1) … nyní můžete lépe organizovat vzájemnou spolupráci? 45 (72,6)18 (38,3)31 (54,4) … se zvýšila Vaše schopnost vyhledat vhodného partnera ke spolupráci? 32 (51,6)17 (36,2)27 (47,4) Celkem firem 62 (100,0 %)47 (100,0 %)57 (100,0 %)

18 WEF – Global Competitiveness Report – nejlepší 1 – nejhorší

19 Pozice Česka mezi 142 zeměmi  Wastefulness of government spending 117  Burden of government regulation 120  Public trust of politicians 134  Favoritism in decisions of government officials 123  Diversion of public funds 124 Odpovědi 153 manažerů firem na území ČR

20 Téměř polovina výzkumníků získala relevantní zpětnou vazbu