Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Digitalizace výuky Příjemce
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Plod (fructus).
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Plody.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Stavba květu Květenství.
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pohlavní orgány Květ a květenství
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
VY_32_INOVACE_52_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_49_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Plody a semena Ročník sedmý Autor Mgr. Lenka Pechová

Plody a semena

Opakování Popiš stavbu rozmnožovacích rostlinných orgánů – pojmenuj je. ………………. ………………..

Opakování Přiřaď k obrázkům rostlin správně názvy květenství. klas vrcholík úbor hlávka

Opakování Přiřaď k obrázkům rostlin správně názvy květenství. vidlan okolík hrozen lata

Plody a semena Plod vzniká u krytosemenných rostlin pře- měnou semeníku. Uvnitř plodu jsou semena. Plod semena chrání, vyživuje a také slouží k jejich rozšiřování. U nahosemenných rostlin plod nevzniká! Na povrchu plodu je oplodí – podle něho rozdělujeme plody na dva typy.

Plody 1.olistěný stonek 2.jarní a letní dřevo 3.krycí pletivo na povrchu stonku 4.reakce probíhají- cí jen v rostlinách 5.slouží pro rozmno- žování jahodníku 6.část tyčinky 7.dutý stonek travin 8.postavení listů na stonku proti sobě 9.barevné květní lístky 10.útvary v listu pro dýchání 11.kořeny jednodě- ložných rostlin Vyluštěním tajenky zjistíš typy plodů. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Plody Pokus se doplnit charakteristiku jednotlivých dužnatých plodů: peckovice: …………………………… …………………………… malvice: ………………………………. ………………………………. bobule: ………………………………… …………………………………

Plody Pojmenuj vyobrazené plody, o jaký typ dužnatých plodů se jedná? Peckovice. vlašský ořech meruňka broskev višeň švestka třešeň

Plody Pojmenuj malvice na obrázcích, jak se nazývá útvar, ve kterém jsou v malvici ukrytá semena? Jádřinec. hruška jablko bezinka jeřabina

Plody Jaký typ dužnatého plodu je na obrázcích, kolik a jak jsou v něm uspořádaná semena? Pojmenuj vyobrazené plody. Bobule – mnoho neuspořádaných semen. angrešt tykev borůvka paprika rajče

Zápis Plody . plod vzniká přeměnou semeníku . na povrchu plodu je oplodí plody dužnaté: 1) peckovice: 1 semeno př.: švestka, třešeň….. 2) malvice: několik semen uspořádaných v jádřinci př.: jablko, hruška….. 3) bobule: mnoho neuspořádaných semen př.: rajče, angrešt …..

Plody Oplodí suchých plodů je suché – kožovité ne- bo dřevnaté. Suché plody můžeme rozdělit na pukavé a nepukavé. Pukavé suché plody: lusk měchýřek tobolka šešule tvrdka

Plody Nepukavé suché plody: nažka oříšek obilka

Zápis plody suché 1) pukavé a) lusk – hrách b) měchýřek c) tobolka – mák d) šešule - penízek e) tvrdka – slunečnice 2) nepukavé a) nažka – smetanka b) oříšek – lískový oříšek c) obilka - pšenice

Plodenství a souplodí Jestliže má rostlina uspořádané květy v kvě- tenství, vznikne jeho přeměnou plodenství. Pokud se z jednoho květu vytvoří více plodů, vzniká souplodí. plodenství souplodí

Šírení plodu Pokus se určit jakými způsoby mohou být rozšiřovány uvedené plody. větrem živočichy

Zápis plodenství: vzniká z květenství - hroznové víno souplodí: vzniká z jednoho květu - jahoda, malina šíření plodů - živočichy - větrem - vodou - člověkem

Procvicování uciva Urči typ plodu, rostlinu, počet semen.

Procvicování uciva Označ červeně pukavé a zeleně nepukavé plody, pojmenuj plody i rostliny.

Řešení 2.snímek: tyčinka – nitka, prašník pestík – blizna, čnělka, semeník 3. snímek: klas – pšenice obecná vrcholík – bez černý úbor – heřmánek pravý hlávka – jetel plazivý 4. snímek: vidlan – kohoutek luční okolík – prvosenka jarní hrozen – meruzalka rybíz lata – oves setý 5. snímek: dužnatý plod – slivoň švestka suchý plod – hrách setý

Řešení 6. snímek: 1. lodyha 2. letokruh 3. pokožka 4. fotosyntéza 5. šlahoun 6. nitka 7. stéblo 8. vstřícné 9. koruna 10. průduchy 11. svazčité dužnaté, suché 7. snímek: peckovice - jedno semeno, švestka malvice - několik semen uspořádaných v jádřinci, hruška bobule – mnoho neuspořádaných semen, rajče

Řešení 12. snímek: lusk - sója měchýřek - pivoňka tobolka - mák šešule - penízek tvrdka - kostival 13. snímek: nažka - plamének, smetanka, javor – dvounažka oříšek - líska obilka - žito, kukuřice 16. snímek: větrem - javor, smetanka živočichy - lopuch, svízel 18. snímek: peckovice - 1 semeno, meruňka malvice - několik semen, hruška bobule - mnoho semen, rajče 19. snímek: nepukavé: oříšek - líska, nažka - smetanka, obilka - žito pukavé: lusk - sója, měchýřek - pivoňka, tobolka - mák