Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
PRIPO Principy počítačů
Internet – E. bankovnictví
PRIPO Principy počítačů
ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_110.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: prosinec.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Úvod do informačních technologií autor Jana Truxová
Číselné soustavy.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
RoBla Číselné soustavy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY DESÍTKOVÁ, DVOJKOVÁ
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY ČÍSLA S DESETINNOU ČÁRKOU
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.3 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě NEUMANNOVO SCHÉMA Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Základy Číslicové Techniky
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Přednost početních operací
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – objekty (spojení, kopírování)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Legálnost užívání SW Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.1 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě BIT, BYTE, PŘEDPONY Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.2 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PŘEVODY MEZI ČÍSELNÝMI SOUSTAVAMI Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3. r. (6leté), 1. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Miroslav Filipec Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: září 2012

Metodický list:   (snímek 9): algoritmus lze ještě procvičit na dalším příkladě, zápis lze použit při vysvětlování algoritmu pro převod v programovacím jazyce. Vyzkoušejte si Kalkulačku Programátorská v OS W pro převod mezi čís. soust. Hodně klikání. Anotace: (čeho se týká:) Poziční zápis čísel a převody mezi číselnými soustavami. (pro koho je určena:) 3. r. (6leté), 1. r. (4leté) (v čem je inovativní:) Algoritmus zápisu čísla v desítkové soustavě aplikuje na další soustavy, učí názorně převod mezi soustavami. Klíčová slova: desítková číselná soustava oktalová číselná soustava hexadecimální číselná soustava převody mezi číselnými soustavami __ Jazyk: český Délka užití: 30 minut Datum vzniku: 09. 09. 2012

Desítková (dekadická) číselná soustava. Používá 10 znaků: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 10 ks Pište: Největší jednociferné Největší dvoucifernéé Největší třícifernéé 0,1,2,…, 9, 10, 11,12,…, 99, 100,…, 999, 1000,… ocierné jeNejvětší Největší První dvojciferné ociferné jeNejvětší Největší ociferné jeNejvětší Největší První tříciferné První čtyřciferné 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,…

Osmičková (oktalová) číselná soustava. Používá 8 znaků: 0,1,2,3,4,5,6,7 8 ks Pište: Největší jednociferné Největší dvoucifernéé Největší třícifernéé 0,1,2,…, 7, 10, 11,12,…, 77, 100,…, 777, 1000,… ocierné jeNejvětší Největší První dvojciferné ociferné jeNejvětší Největší ociferné jeNejvětší Největší První tříciferné První čtyřciferné 1,2,3,4,5,6,7,10,11,12,13,14,15,16,17,20,21,22,23,24,25,26,27,30,31,..

Pětková číselná soustava. Používá 5 znaků: 0,1,2,3,4 5 ks Pište: Největší jednociferné Největší dvoucifernéé Největší třícifernéé 0,1,2,…, 4, 10, 11,12,…, 44, 100,…, 444, 1000,… ocierné jeNejvětší Největší První dvojciferné ociferné jeNejvětší Největší ociferné jeNejvětší Největší První tříciferné První čtyřciferné 1,2,3,4,10,11,12,13,14,20,21,22,23,24,30,31,32,33,34,40,41,42,43,44,100,101,…

Šestnáctková (hexadecimální) číselná soustava. Používá 16 znaků: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F 16 ks Pište: Největší jednociferné Největší dvoucifernéé Největší třícifernéé 0,1,2,…, F, 10, 11,12,…, FF, 100,…, FFF, 1000,… ocierné jeNejvětší Největší První dvojciferné ociferné jeNejvětší Největší ociferné jeNejvětší Největší První tříciferné První čtyřciferné 1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,1A,1B,1C,1D,1E,1F,20,…

Dvojková (binární) číselná soustava. Používá 2 znaky: 0,1 2 ks Pište: Největší jednociferné Největší dvoucifernéé Největší třícifernéé 0,1,…, 1, 10, 11,…, 11, 100,…, 111, 1000,… ocierné jeNejvětší Největší První dvojciferné ociferné jeNejvětší Největší ociferné jeNejvětší Největší První tříciferné První čtyřciferné 0,1,10,11,100,101,110,111,1000,1001,1010,1011,1100,1101,1110,1111,10000,…

Napište prvních 17 čísel ve čtyřkové soustavě počínaje 0. Úkol: Napište prvních 17 čísel ve čtyřkové soustavě počínaje 0. Řešení: 0,1,2,3,10,11,12,13,20,21,22,23,30,31,32,33,100 Domácí úkol: Napište prvních 15 čísel v trojkové soustavě.

Převod z desítkové soustavy do dvojkové: 14(10) = X(2) 14 : 2 = 7 zbytek 0 7 : 2 = 3 zb. 1 3 : 2 = 1 zb. 1 X= 1110 1 : 2 = 0 zb. 1 14(10) = 1110(2) Dokud není nula Výsledek: 10101(2) Úkol: Převeďte 21(10) do dvojkové soustavy.

Převody do desítkové soustavy 263(10)=2.102+6.101+3.100=263(10) 263(7)=2.72+6.71+3.70=98+42+3=143(10) 263(5)= nesmysl 1011(2)=1.23+0.22+1.21+1.20=8+0.4+2+1=11 Sami: CA(16)= 12.161+10.160=192+10=202

Převody mezi soustavami pomocí kalkulačky v OS PC Základ soustavy: 2, 8, 10, 16. Start, Všechny programy, Příslušenství, Kalkulačka, (Programátorská, vědecká) Omezení velikosti čísla?

Úkol: Číslo 13(10) převeďte do 2, 8, 16 soustavy pomocí programu Kalkulačka.

Zdroje: Roubal, Pavel. 2011. Informatika a výpočetní technika Praktická učebnice. Brno : Computer Press, a.s., 2011. ISBN 978-80-251-3227-2. Konec