Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum 2010
© MEDIARESEARCH, a.s. MEDIARESEARCH: P OSTOJE K MOBILNÍMU MARKETINGU A Step Ahead2 O VÝZKUMECH Internetový sběr – CAWI Ověření respondnetů – NetPanel (rekrutace, udržování panelu, …) Reprezentativní pro internetovou populaci ČR 15+ (5,3 mio) 1. Mobilní reklama výzkum 11/2009 511 respondentů 2. Postoje k mobilní reklamě výzkum 10/2010 931 respondentů
© MEDIARESEARCH, a.s. MEDIARESEARCH: P OSTOJE K MOBILNÍMU MARKETINGU M OBILNÍ REKLAMA 11/2009 A Step Ahead3
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead Uživatelé mobilních služeb, N=506 Čím nižší věk, tím pozitivnější přístup, se zajímají nejvíce… Datový tarif – mobilní tel.a int. portály. Zajímavá, atraktivní a povedená mobilní kampaň může být úspěšná i v případě z hlediska mobilní reklamy hůře hodnocených produktů a služeb. Záleží na provedení (koncept, kontext, …) cestování – zájem i lidé 45+ finanční produkty – zájem 25+ let N A KTERÉ … BY V ÁS ZAJÍMALA REKLAMA PROSTŘEDNICTVÍM V AŠEHO MOBILNÍHO TELEFONU ? – TOP
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead N A KTERÉ … BY V ÁS ZAJÍMALA REKLAMA PROSTŘEDNICTVÍM V AŠEHO MOBILNÍHO TELEFONU ? – 1/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead N A KTERÉ … BY V ÁS ZAJÍMALA REKLAMA PROSTŘEDNICTVÍM V AŠEHO MOBILNÍHO TELEFONU ? – 2/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead N A KTERÉ … BY V ÁS ZAJÍMALA REKLAMA PROSTŘEDNICTVÍM V AŠEHO MOBILNÍHO TELEFONU ? – 3/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead S OUHLASIL ( A ) BYSTE S PŘÍJMEM MOBILNÍ REKLAMY VE V AŠEM MOB. TEL ?1/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead S OUHLASIL ( A ) BYSTE S PŘÍJMEM MOBILNÍ REKLAMY VE V AŠEM MOB. TEL ?2/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead S OUHLASIL ( A ) BYSTE S PŘÍJMEM MOBILNÍ REKLAMY VE V AŠEM MOB. TEL ?3/3 Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. Mobilní reklama – Výzkum 11/ A Step Ahead OCHOTA POSKYTNOUT SOUHLAS OPERÁTOROVI S VYUŽITÍM NĚKTERÝCH OSOBNÍCH INFORMACI ZA ÚČELEM CÍLENÉHO ZAMĚŘENÍ MOBILNÍ REKLAMY… Uživatelé mobilních služeb, N=506
© MEDIARESEARCH, a.s. MEDIARESEARCH: P OSTOJE K MOBILNÍMU MARKETINGU P ŘÍJEM MOBILNÍ REKLAMY 10/2010 A Step Ahead12
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead J AKÉHO OPERÁTORA VYUŽÍVÁTE ? Uživatelé mobilních služeb, N=931 Trhu dominují operátoři Telefónica O2 a T-Mobile s Vodafonem „v patách“. Co se kombinací operátorů týče, nejvíce lidé kombinují Telefónicu a Vodafone.
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead C HODÍ V ÁM NA MOBILNÍ TELEFON REKLAMNÍ SDĚLENÍ ? 2/3 lidí chodí na mobil alespoň 1 reklamní sdělení za měsíc. 6 % deklaruje 5 a více reklam. Nejvíce reklam dostávají zákazníci Telefónica O2. Uživatelé mobilních služeb, N=931
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead C HODÍ V ÁM NA MOBILNÍ TELEFON REKLAMNÍ SDĚLENÍ ? K mobilní reklamě mají lidé vcelku pozitivní přístup. 4/5 respondentů nevadí, 2/3 si ji alespoň občas přečtou. Reklama více vadí vzdělanějším. Chodí reklamní sdělení, N=647
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead D AL ( A ) JSEM OPERÁTOROVI VĚDOMĚ SOUHLAS SE ZASÍLÁNÍM REKLAMNÍCH INFORMACÍ NA MŮJ MOBILNÍ TELEFON : ANO/NE Uživatelé mobilních služeb, N=931
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead P OKUD BY SE MĚ OPERÁTOR TEĎ ZEPTAL, POSKYTL ( A ) BYCH MU SOUHLAS SE ZASÍLÁNÍM REKLAMNÍCH SDĚLENÍ NA MŮJ MOBILNÍ TELEFON. ANO/NE Uživatelé mobilních služeb, N=931
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead P ŘÍJEM MOBILNÍ REKLAMY Uživatelé mobilních služeb, N=931
© MEDIARESEARCH, a.s. Příjem mobilní reklamy – Výzkum 10/ A Step Ahead R ÁD ( A ) BYCH ZRUŠILA ZASÍLÁNÍ REKLAMNÍCH INFORMACÍ NA MŮJ MOBILNÍ TELEFON, ALE NEVÍM JAK. ANO/NE Uživatelé mobilních služeb, N=931
Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. 20 A Step Ahead Děkuji za pozornost ;)