VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

OBEZITA.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Specifické poruchy učení
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Zdravá výživa VY_32_INOVACE_20 - ZDRAVÁ VÝŽIVA.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Poruchy příjmu potravy
Absolventská práce 2014 Pevná, Vedrová 9.B Anorexie.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_476.
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Poruchy příjmu potravy PPP MUDr. Václav Krmíček Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
Chyby ve výživě I. Dagmar Šťastná. Nesprávné stravovací návyky a civilizační choroby Nedostatečný příjem pokrmů vede k pocitu hladu, k podráždění, podvýživě.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Náročné životní situace Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 6.,7. ročník VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Datum vytvoření: 18.9. 2011 Téma: Náročné životní situace Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se oblasti náročných životních situací (v této prezentaci poruchy příjmu potravy) Časová dotace: 20 min. Anotace: Body mass index, poruchy příjmu potravy, příčiny vzniku, léčba, skutečné příběhy, diskuse nad videoklipem skupiny UDG Datum realizace v hodině: 11. 1. 2012, třída VII. B VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Body mass index BMI neboli body mass index slouží k určování ideální hmotnosti k výšce člověka. Jeho hodnoty je nutné brát pouze jako informativní, protože nezahrnuje všechny individuální kritéria, jako je kostra a svalstvo. Proto hlavně u dětí a sportovců může být zavádějící. Stanovení BMI http://bulimie.ordinace.biz/bmi.php VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

Poruchy příjmu potravy O poruše příjmu potravy hovoříme tehdy, když člověk používá jídlo k řešení svých emocionálních problémů. V obtížné situaci se snaží ulevit svým pocitům pomocí jídla. VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

Poruchy příjmu potravy Mentální anorexie Mentální bulimie VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Příčiny onemocnění Nejčastějším spouštěcím faktorem je nespokojenost s vlastním tělem v období dospívání. Počátek těchto stravovacích poruch je často spojován s různými životními stresy, např. vstupem na novou školu, nedostatkem nezávislosti, nebo s obtížným rodinným prostředím. K těmto poruchám jsou, ve srovnání s běžnou populací, často náchylnější sportovkyně, a to zvláště ve sportech, kde nízká hmotnost a málo tuku je považováno za výhodu, např. u gymnastek, baletek a běžkyň na dlouhé trati. Poruchy v přijímání potraviny jsou především psychologického původu. Postižené osoby zkoušejí různé diety na snížení hmotnosti a bylo prokázáno, že omezování potraviny a vyhledávání různých diet je průvodním jevem této poruchy, avšak nikoliv příčinou. VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Úkol Zamysli se nad svým způsobem stravování a řekni ostatním, zda odpovídá zdravému způsobu života či nikoliv Sestav dva týdenní jídelníčky, v jednom bys měl(a) zahrnout a zohlednit aspekty zdravého stravování a ve druhém jak by vypadal dle tvých chutí Vyhledej na internetu druhy diet a vyjádři k nim svůj názor VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Mentální anorexie Vyskytuje se většinou u dívek mezi 14. – 18. rokem Projevuje se odmítáním potravy Anorexie sebou nese řadu komplikací: 1. srdeční arytmie (změny srdečního rytmu) 2. anémie (chudokrevnost) v důsledku nedostatku železa. 3. snížená sedimentace 4. snížený počet bílých krvinek 5. močové kameny 6.otoky končetin v důsledku poruchy funkce ledvin 6. osteoporóza (řídnutí kostí) a z toho plynoucí častější zlomeniny 7. nejrůznější neurologické komplikace - svalová slabost, křeče, motorické poruchy, bolesti hlavy, mdloby, dvojité vidění, zmatenost. 8. různé poruchy trávicího traktu – zácpy, zvracení 9. poruchy termoregulace – projevující se studenými periferními částmi těla 10. gynekologické potíže -  poruchy menstruačního cyklu a plodnosti 11. nerovnováhu ve vnitřním prostředí VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Mentální anorexie Léčba Jako léčba málo kdy stačí podpora blízkých. Většinou je nutná dlouhá péče specializovaného lékaře. Při akutních stavech je nutné podat nitrožilní výživu. V extrémních případech a pokud není včas zahájena léčba může skončit i smrtí podvýživou a dehydratací. VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Mentální bulimie Mentální bulimie je vymezena jako opakující se záchvaty přejídání s následujícími snahami o kontrolu nad váhou těla. K tomu jsou využívány drastické metody typu vyvolávání zvracení, zneužívání projímadel, hladovění, užívání anorektik či diuretik. Bulimie a její záchvaty mohou trvat několik hodin, ale také i několik dnů. Povětšinou dochází ke konzumaci tučných a sladkých jídel s vysokou kalorickou hodnotou. Bulimičky se přejídání snaží instinktivně bránit a tak jídlo schovávají či nějakým způsobem znehodnocují. Přejídání způsobuje nepříjemný pocit plnosti, někdy i bolest. Plný žaludek tlačí na bránici a způsobuje problémy s dýcháním. Navíc nepřirozeně naplněný žaludek může vést k poškození jeho stěny, avšak může se i protrhnout. Celkově mají pacienti problémy se zažíváním, což se může projevovat průjmem či naopak zácpami. VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Hvězdář - UDG http://www.youtube.com/watch?v=Or8ZMqfaFak Jaký se zde odehrává příběh? S jakým koncem? Co se mělo stát jinak? VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Životní příběh http://bulimie.ordinace.biz/pribehy.php VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Opakování - zápis Body mass index Poruchy příjmu potravy Mentální anorexie Mentální bulimie VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace

VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace Použité zdroje http://bulimie.ordinace.biz/bmi.php http://ona.idnes.cz/mentalni-anorexie-031-/nemoci.asp?c=A071003_155732_nemoci_bad http://bulimie.ordinace.biz/pribehy.php Přispěvatelé Wikipedie, Poruchy příjmu potravy [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 30. 07. 2012, 23:20 UTC, [citováno 18. 09. 2011]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Poruchy_p%C5%99%C3%ADjmu_potravy&oldid=8841527> Obrázek na snímku č. 4 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=potrava&ex=1#ai:MC900441876| Obrázek na snímku č. 5 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=kostra&ex=1#ai:MC900412704| Obrázek na snímku č. 8 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=srdce&ex=1#ai:MP900399599| Obrázek na snímku č. 9 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=l%C3%A9%C4%8Dba&ex=1#ai:MC900398079| Obrázek na snímku č. 11 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=hv%C4%9Bzd%C3%A1%C5%99&ex=1#ai:MC900389142| Obrázek na snímku č. 12 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=j%C3%ADdlo&ex=1#ai:MP900438709| Obrázek na snímku č. 13 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC900281190| VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace