French Revolution 1 (causes and the beginning - to the storming of the Bastille) / Velká francouzská revoluce 1 (příčiny a začátek - do dobytí Bastilly)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
České stavovské povstání
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Anglická občanská válka / English Civil War
Halloween Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.19 Název pro školu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Francie před revolucí Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu od zač. 80. let 18. stol. začaly být uskutečňovány reformy pro povzbuzení.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Maria Theresa / Marie Terezie Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Hana Brázdilová Datum: Cílový ročník: 8.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
the British Commonwealth
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
French Revolution 2 (from August 1789 to the Louis XVI´s execution) / Velká francouzská revoluce 2 (od srpna 1789 do popravy Ludvíka XVI.) Život jako leporelo,
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ170 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Australia NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P1 _ 2.3 Tematická oblast: Festivals and Celebrations Easter in the Czech Republic Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Evropa – Pojmy jižní Evropy
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Anotace Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje cvičení a otázky určené k zopakování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Angličtina: Queen Victoria
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Angličtina: Franklin D Roosevelt
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Weather VY_22_INOVACE_01_25
15. The War of Independence
The enviromental problems
Transkript prezentace:

French Revolution 1 (causes and the beginning - to the storming of the Bastille) / Velká francouzská revoluce 1 (příčiny a začátek - do dobytí Bastilly) Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Hana Brázdilová Datum: Cílový ročník: 8.

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: Velká francouzská revoluce Téma: Velká francouzská revoluce 1 (příčiny a začátek – do dobytí Bastilly) / French Revolution 1 (causes and the beginning – to the storming of the Bastille) Metodický list/anotace: žáci se seznámí s historií Velké francouzské revoluce, konkrétně s jejími příčinami a počátečními událostmi do dobytí Bastilly, a to anglicky, a odpoví na otázky zaměřené na pochopení textu Jazyk: čeština / angličtina Očekávaný výstup: objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

The king and the queen Louis XVIMarie Antoinette of Austria

Financial crisis debts because of wars in past (Seven years´ war, support for American War of Independence) bad weather due to an eruption of the Iceland volcano Laki (1783) – change of temperature – bad time for agriculture

Problems in France X luxurious lifestyle of nobility and the court high taxes for Third Estate Third Estate carrying the First Estate (clergy) and the Second Estate (nobility) on its back.

If you are a king or a queen Louis XVI – an absolute monarch but indecisive and unable to face with strong opposition Marie Antoinette – regarded as an Austrian spy and a spendthrift (dresses, jewellery, Hameau de la Reine, …) – she was called „Madam Déficit“

Hameau de la Reine

Hunger or famine lack of food in 1780s 1788 – droughts in spring, floods and storms in summer, frosts and snow in autumn the price of a loaf of bread rose to 15 sous (a normal worker could earn from 15 to 30 sous a day and a family of four needed at least 2 loaves of bread) „bread riots“ cities became overcrowded with the hungry, poor and unhappy people

Estates-General May 1789 the king only wanted new taxes x Third Estate wanted reforms

National Assembly June 1789 it was created by Third Estate to write a constitution

Storming of the Bastille Bastille – the prison, the symbol of royal authority and it is full of gunpowder…

Storming of the Bastille

Otázky k textu: 1) Jak se jmenovali král a královna Francie? 2) Jaký byl jejich podíl na finanční krizi? 3) Co to je „třetí stav“? 4) Jaké problémy mají chudí lidé v té době? 5) Co mělo udělat shromáždění generálních stavů? 6) Co bylo v Bastille?

Řešení: 1) Ludvík XVI. a Marie Antoinetta 2) Jejich náročný životní styl vedl k dalším finančním problémům, ale řadu dluhů už zdědili po předchozích vládcích 3) „zbytek Francie“ mimo šlechtu a duchovenstvo 4) hlad 5) povolit králi vybírání nových daní 6) vězení (a sklad prachu)

Useful vocabulary agriculture at least court debt drought due to earn face famine flood frost gunpowder zemědělství nejméně dvůr dluh sucho kvůli vydělávat, vydělat čelit hladomor povodeň mráz střelný prach

Useful vocabulary 2 hunger indecisive lack loaf overcrowded prison regard as rise, min. čas rose spendthrift spy storming support taxes hlad nerozhodný nedostatek bochník přeplněný vězení považovat za vzrůst, stoupat marnotratník, rozhazovačný člověk špion dobytí podporovat daně

Zdroje Webové stránky Amillar. Marie Antoinette. [online]. c2002, [cit ]. Dostupné z: Autor neznámý. French Revolution. [online]. c2001, [cit ]. Dostupné z: Autor neznámý. Great Fear. [online]. c2004, [cit ]. Dostupné z: Bebuce. Velká francouzská revoluce. [online]. c2005, [cit ]. Dostupné z: Conversion script. Declaration of the Rights of Man and the Citizen. [online]. c2002, [cit ]. Dostupné z: zen zen Didactohedron. Storming of the Bastille. [online]. c2004, [cit ]. Dostupné z: Giano. Hameau de la Reine. [online]. c2005, [cit ]. Dostupné z: Helenh. Louis XVI of France. [online]. c2002, [cit ]. Dostupné z:

Zdroje 2 Jmabel. Causes of the French Revolution. [online]. c2003, [cit ]. Dostupné z: Reykholt. Laki. [online]. c2004, [cit ]. Dostupné z: Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., ISBN

Zdroje obrázků Snímek s. 3 (Ludvík XVI.). BLueFiSH.as. [online]. Volné dílo dostupné na www: v_AF_Callet.jpg v_AF_Callet.jpg Snímek s. 3 (Marie Antoinetta). Carolus. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 5. W. C. Minor. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 7 (La maison de la reine). StefanB. [online]. Dostupné pod licencí CC BY na www: Snímek s. 7 (vodní mlýn). Sheynhertz-Unbayg. [online]. Dostupné pod licencí CC BY na www: Snímek s. 7 (boudoir). Starus. [online]. Dostupné pod licencí CC BY na www: Snímek s. 7 (mlýn). Arnaud 25. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 7 (holubník a domek strážného). Starus. [online]. Dostupné pod licencí CC BY na www: e_la_Reine.jpg e_la_Reine.jpg

Zdroje obrázků 2 Snímek s. 9. Natl1. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 10. Tablar. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 11. Dodo. [online]. Volné dílo dostupné na www: Snímek s. 12. Durova. [online]. Volné dílo dostupné na www:

Děkuji vám za pozornost.