VIDEOPOHLEDNICE ZÁKLADNÍ ŠKOLA LETOHRAD, U DVORA U Dvora 745 tel. 465 676 361 fax: 465 676 369 IČO: 00856452 e-mail: zsudvora@zsudvora.cz
Plánování a zajištění podmínek
Roční projekt na šk.r. 2005 - 2006 1. etapa: září - prosinec 2005 2 videopohlednice v rozsahu 15 - 30 min. přípravná část - 2 měsíce vlastní realizace - 2 měsíce 2. etapa: leden - červen 2006 Zapojené předměty v 7., 8. a 9. ročnících společensko - vědní seminář etika literární seminář seminář informatiky seminář elektrotechniky konverzace v anglickém jazyce
Navrhovaná témata historie a současnost našeho regionu a státu problematika národnostních menšin ekologie zvyky, obyčeje a kulturní život regionu naše škola a město chráněné krajinné oblasti památná místa
Cíle videopohlednic
SPOLEČNÉ CÍLE OBOU VIDEOPOHLEDNIC aktivní mezinárodní spolupráce a snaha o integraci školy do Evropy skupinová práce a rozvoj mezipředmětových vztahů zpracovávání informací práce s IC technologiemi práce s digitální kamerou a digitálním fotoaparátem ovládání softwaru potřebného pro zpracování videozáznamů a softwaru pro úpravu digitálních fotografií motivace k další práci propagace školy v regionu a EU rozšíření jazykových dovedností získání grantu pro vybavení učebny sloužící k realizaci projektu
DÍLČÍ CÍLE VIDEOPOHLEDNIC ŽIDOVSKÝ NÁROD V ČESKÉ HISTORII hlubší seznámení s židovskou problematikou v minulosti a současnosti tolerance odlišných tradic, kultur, náboženství LETOHRAD A ZŠ U DVORA pozitivní vztah k rodnému městu a škole posilování kladných mezilidských vztahů ve škole
Příprava a realizace projektu INFORMAČNÍ ZDROJE ZPRACOVÁNÍ ZÍSKANÝCH INFORMACÍ – TVORBA VIDEOPOHLEDNIC
INFORMAČNÍ ZDROJE Židovský národ v české historii
VÝUKA ( základní fakta – znaky, zvyky a tradice židovského náboženství )
PRÁCE S LITERATUROU ( rozbor článků )
INTERNET ( samostatné hledání informací a jejich prezentace ) Starý židovský hřbitov Byl založen v první polovině 15. století a spolu se Staronovou synagogou patří k nejvýznamnějším zachovalým památkám pražského Židovského města. Na hřbitově se pohřbívalo do roku 1787. Dnes se tam nachází téměř 12 000 náhrobních kamenů, avšak počet pochovaných byl jistě vyšší. Přesto jeho plocha nestačila a na místo se navážely další vrstvy zeminy. Předpokládá se, že na hřbitově se nachází několik pohřebních vrstev nad sebou … Maiselova synagoga Maiselova synagoga byla vybudována v letech 1590 - 1592 primasem Židovského města Mordechajem Maiselem, který financoval rozsáhlou renesanční přestavbu ghetta. Staviteli jeho synagogy byli Josef Wahl a Juda Goldsmied de Herz.. V současné době Maiselova synagoga slouží jako výstavní prostor …
VIDEOZÁZNAMY INTERAKTIVNÍCH PROGRAMŮ ORGANIZOVANÝCH VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍM CENTREM V PRAZE
PÍSEMNÉ MATERIÁLY VYTVOŘENÉ DĚTMI BĚHEM ÚČASTI NA INTERAKTIVNÍCH PROGRAMECH ORGANIZOVANÝCH VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍM CENTREM V PRAZE
ZPRACOVÁNÍ ZÍSKANÝCH INFORMACÍ – TVORBA VIDEOPOHLEDNIC
tvorba vlastních materiálů tvorba, úprava a vkládání digitálních fotografií sestřih videozáznamů tvorba komentáře anglický překlad komentáře vkládání anglických titulků vkládání hudby tvorba obalů na DVD
TVORBA VLASTNÍCH MATERIÁLŮ
TVORBA A ÚPRAVA DIGITÁLNÍCH FOTOGRAFIÍ
ŽIDÉ ukázka výsledného videozáznamu
LETOHRAD A ZŠ U DVORA ukázka výsledného videozáznamu
Studentské výstupy videopohlednice obaly na DVD digitální fotografie projekty sloužící jako podklady pro tvorbu videopohlednic a pro celoškolní soutěž vědomostní soutěž pro celou ZŠ U Dvora korespondence s pamětnicí holocaustu
OBALY NA DVD
Použité technologie internet scanner digitální fotoaparát digitální videokamera software Pinnacle Studio
Pohled žáků motivace k práci s IC technologiemi zájem o projektové vyučování a konkrétní témata snaha prezentovat se v zahraničí aktivní spolupráce se zahraničními školami
Pohled učitelů aktivní zapojení všech žáků podpora individuálních zájmů žáků obohacení a prohloubení obsahu jednotlivých předmětů
Rozvoj kompetencí a evaluace zahrnutí projektu do rámcového plánu školy podpora myšlenky „otevřená škola“ zapojení se do programu eTwinning zapojení přibližně 100 žáků ( 12 - 15 let ) a 6 učitelů volitelných předmětů
Představy versus realita volba přiměřených cílů flexibilita žáků při realizaci projektu pozitivní přístup žáků
Zhodnocení projektu osvojení si práce s potřebnými technologiemi vytvoření videopohlednic a dalších výstupů rozvoj spolupráce mezi žáky zapojenými do projektu reakce žáků a učitelů zahraničních škol navázání komunikace mezi našimi a zahraničními žáky navázání partnerství s řeckou školou na portálu eTwinning
Mgr. Eva Večeřílková a Mgr. Alena Boháčová Zpracovaly:
KONEC PREZENTACE