Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
CELÁ ČÍSLA.
Rozdíl druhých mocnin.
Matematika – opakování 4
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Rovnice se závorkami.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Tvorba číselných výrazů
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
 Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k procvičování sčítání a odčítání. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.  Autor: Mgr.
Základní škola praktická a základní škola speciální
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Procentový počet Prezentace_12
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Rozdělovací počet Prezentace_14
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_15_M Téma Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Anotace Výpočty násobení desetinných čísel pomocí přirozeného čísla Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si osvojuje násobení desetinných čísel přirozeným číslem Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Násobení, desetinné číslo, přirozené číslo Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 10 - 12 let Celková velikost 281 kB

Násobení desetinných čísel přirozeným číslem VY_32_INOVACE_12_15_M

Úvod Uvedeme si příklad Auto uveze náklad o hmotnosti 5,2t. Jaký náklad mohou odvézt 3 taková auta? Příklad 5,2 . 3 můžeme přepsat: 5,2 . 3 = 5,2 + 5,2 + 5,2 a sečteme 5,2 5,2 15,6 Desetinná čísla jsme sčítali podobně jako čísla přirozená. Protože každý sčítanec měl 1 desetinné místo, v součtu je odděleno také 1 desetinné místo. 5,2 . 3 15,6 I při násobení desetinných čísel postupujeme podobně jako při násobení čísel přirozených. Pak oddělíme správný počet desetinných míst. 1 desetinné místo oddělíme 1 desetinné místo 15,6 t 3 taková auta mohou odvézt náklad o hmotnosti .

Počítáme 4 . 0,7 = ______ 5 . 0,6 = ______ 9 . 0,8 = ______ VZOR: 4 . 7 = 28 a pak oddělíme 1 desetinné místo: 4 . 0,7 = 2,8 4 . 0,7 = ______ 5 . 0,6 = ______ 9 . 0,8 = ______ 7 . 0,1 = ______ 3 . 0,5 = ______ 8 . 0,2 = ______ 2,8 3,0 7,2 0,7 1,5 1,6 3 . 2,1 = ______ 2 . 0,4 = ______ 4 . 1,2 = ______ 8 . 0,9 = ______ 7 . 0,4 = ______ 5 . 0,7 = ______ 6,3 0,8 4,8 7,2 2,8 3,5 0,5 . 8 = ______ 0,9 . 7 = ______ 3,3 . 2 = ______ 0,7 . 6 = ______ 1,6 . 9 = ______ 4,8 . 3 = ______ 4,0 6,3 6,6 4,2 14,4 5 . 1,8 = ______ 4 . 1,6 = ______ 2 . 4,2 = ______ 7 . 2,6 = ______ 6 . 0,9 = ______ 3 . 8,4 = ______ 9,0 6,4 8,4 18,2 5,4 25,2

4,8 . 3 14,4 5,17 . 2 10,34 16,45 . 3 Zaokrouhlujeme a) b) c) Odhad: Zaokrouhli na jednotky a odhadni výsledek příklad. Pak vysvětli postup výpočtu. Správnost ověř písemným sčítáním. a) 4,8 . 3 14,4 1 desetinné místo Odhad: 5 . 3 = 15 1 desetinné místo b) 5,17 . 2 10,34 2 desetinná místa Odhad: 5 . 2 = 10 2 desetinná místa c) Proveď sám. 16,45 . 3 Odhad: ____________

Počítej výhodně PAMATUJ! VZOR: 3 . 2,5 + 3 . 4,5 = 3 . (2,5 + 4,5) = 3. 7 = 21 6 . (7,3 + 1,7) = 6 . 10 = 60 5 . (6,8 – 3,8) = 5 . 3 = 15 7 . (9,2 – 5,2) = 7 . 4 = 28 4 . (6,4 + 7,6) = 4 . 14 = 56 3 . (9,1 – 4,1) = 3 . 5 = 15 6 . 7,3 + 6 . 1,7 = 5 . 6,8 – 5 . 3,8 = 7 . 9,2 – 7 . 5,2 = 4 . 6,4 + 4 . 7,6 = 3 . 9,1 – 3 . 4,1 = PAMATUJ! Z těchto počtů nám vyplývá, že je nejlepší řídit jednou formou abychom si zvolili nejjednodušší možnost pro výpočet a zbytečně se netrápili nad těžšími.

Vypočítej, správnost výpočtu si ověř na kalkulačce 8,4 . 7 5,6 . 8 12,3 . 8 7,12 . 3 3,64 . 4 9,5 . 6 24,81 . 2 24,7 . 9

Slovní úloha ZADÁNÍ: Na besídku ve školce připravily učitelky pro děti sáčky sladkostí. Cena jednoho sáčku byla 18,50 Kč. Na každý sáček bylo potřeba 0,6 m stužky. Kolik se zaplatilo za balíčky pro 100 dětí? Kolik metrů stuhy musely učitelky koupit? Proveď zápis, výpočet a zkoušku. _________________________________________________________________________

PAMATUJ! Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem tak, že obě čísla vynásobíme jako čísla přirozená a nakonec v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mělo desetinné číslo.