Matice David Hoznátko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
( část 2 – vektory,matice)
Lineární algebra.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Lekce 4 čas.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Disciplína: M4x zDavid Jirka zTomáš Karas zPetr Buzrla zMilan Doleček zPetr Vitásek zPetr Melichar Zodpovědný trenér: Veikko Sinisalo Jménonej.05I.06III.06XI.06I.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Vektory Práce s vektory Př.: Mějme dva vektory z Udělejme kombinace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Úkoly nejen pro holky.
Inverzní matice potom Že je to dobře:.
Funkční hodnota a argument funkce
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

Matice David Hoznátko

Co jeto matice? 2 1 4 5 3 7 9 3 5 1 8 5 8 1 4

K čemu jsou dobré? Počítání více rovnic o více neznámých Nějaké věci v kvantové fyzice Google – systém hodnocení stránek

Soustava 2 rovnic o 2 neznámých -7x +2y = 0 14x - 5y = 7 Rozšířená matice -7 2 14 -5 7

Gaussova eliminace -7 2 -7 2 14 -5 7 -1 7 Aneb „sčítací metoda“ / *2 Hlavní diagonála -7 2 / *2 -7 2 14 -5 7 -1 7 -7x + 2 * (-7) = 0 -7x -14 = 0 -7x = 14 x = -2 -y = 7 y = -7 Cíl: Dostat pod hlavní diagonálou samé 0

Soustava 3 rovnic o 3 neznámých 2 3 1 15 / *7 2 3 1 15 1 -1 1 9 / *(-2) 5 -1 -3 1 2 1 9 1 2 1 9 / *(-2) 2 3 1 15 2 3 1 15 5 -1 -3 5 -1 -3 -1 -1 -3 / *5 -18 -6

Soustava 3 rovnic o 3 neznámých 2 3 1 15 2x +3y +1z = 15 5y – z = -3 -6z = -18 5 -1 -3 -18 -6 5y - 3 = -3 5y = 0 y = 0 -6z = -18 z = 18/6 z = 3 2x + 3*0 + 3 = 15 2x = 12 x = 6

Sčítání matic A + B = C 2 1 1 2 8 1 4 9 2 5 3 3 8 3 3 13 6 6 5 3 3 1 7 5 6 10 8 c11 = a11 + b11

Násobení matic A x B = C ≠ B x A 2 1 1 2 8 1 11 8 1 5 3 8 3 3 8 3 3 5 3 3 1 7 5 1 7 5 c11 = 1. řádek * 1. sloupec c11 = (a11* b11)+ (a12* b21)+ (a13* b31)

Jednotková matice 2 1 1 1 E 5 4 1 3 5 3 3 1 A x E = A 2 1 1 a11: 2*1 + 1*0 +1*0 = 2 5 4 3 a21: 5*1 + 4*0 +3*0 = 5 5 3 3 a32: 5*0 + 3*1 +3*0 = 3

Řešení 2 rovnic o 2 neznámých Inverzní Matice Řešení 2 rovnic o 2 neznámých Pomocí inverzní matice Matice výsledků rovnic A-1 x B = C Matice výsledků celkem -7x + 2y = 0 14x - 5y = 7 2 1 -7 14 -5 1 B 7 A-1

A-1 Inverzní matice 2 1 2 1 -7 -7 14 -5 1 -1 2 1 5 2 -7 -5/7 -2/7 1 -1 Použijem gaussovu eliminaci 2 1 / *2 2 1 -7 -7 14 -5 1 -1 2 1 / *2 5 2 -7 / *(-1/7) / *(-1) -5/7 -2/7 1 -1 2 1 1 -2 -1 Cíl je dostat nalevo to co bylo napravo pomocí gaussovy eliminace

Řešení 2 rovnic o 2 neznámých Pomocí inverzní matice Matice výsledků rovnic A-1 x B = C Matice výsledků celkem -7x + 2y = 0 14x - 5y = 7 2 1 -7 14 -5 1 B -5/7 -2/7 7 -2 -2 -1 7 -7 -5/7 -2/7 A-1 -2 -1

Konec?