Jiří Hlavenka Shoproku meeting Praha, 13/9/2012
Zdroj: ČSÚ, APEK/GfK
Znáte chování svých zákazníků? Víte, jak se vyvíjí v průběhu posledních let? Jak platí a jakou volí dopravu? Jdou zákazníci jenom po ceně?
Zdroj: NetDirect Velikost průměrné objednávky Elektro13799 Auto - moto13330 Gastronomie10191 Stavebniny7794 Dětské potřeby5670 Šperky5663 Nábytek5588 Zlato - stříbro4801 Hračky4656 Počty zboží v košíku Potraviny12 Hračky9 Knihy5 Chovatelské potřeby4 Spotřební materiál4 Outdoorové zboží4 Audio3 Zlato - stříbro3 Elektromateriál3 Dětské potřeby3 (Obojí může být ovlivněno B2B prodejem)
Nejdůležitější? Kvalita zboží26,40%24,50%15,27%17,17% Úspora peněz40,40%40,90%43,14%46,51% Úspora času23,00%24,50%32,65%28,44% Příjemné strávení času8,80%9,00%6,90%6,00% Jiné1,40%1,20%2,04%1,88% Zdroj: Heuréka
Proč jste se rozhodl/a nakupovat v internetových obchodech? Nižší ceny84,10%82,20%78,84%80,05% Širší sortiment66,10%56,20%52,73%53,08% Úspora času, nemusím běhat po krámech-60,30%78,24%77,44% Rychlejší doručení15,20%9,90%9,79%9,02% Lepší prezentace sortimentu32,60%25,10%22,78%24,03% Speciální nabídky, slevy53,60%49,30%43,55%43,99% Větší pohodlí při nakupování70,90%61,80%57,83%55,10% Zdroj: Heuréka
Jaké problémy jste měl/a s nakupováním v internetových obchodech? Nespokojenost s doručeným produktem7,00%6,40%7,08%7,40% Problémy se zárukou, reklamací nebo vrácením zboží9,00%9,30%9,49%9,24% Nedostatečné informace na stránkách obchodu (o produktu, ceně)13,80%13,20%15,15%15,75% Problémy s vyhledáním produktů na stránkách obchodu6,30%5,00%6,51%7,00% Špatná komunikace s obchodem8,00%7,80%9,41%10,42% Problémy s doručením zboží (dlouhá doba, chování dopravce)15,10%13,10%15,24%15,20% Nedostatek důležitých informací během nakupování (o obchodu, produktu, transakci)7,10%6,70%7,84%8,47% Nedodání objednaného zboží6,50%5,90%7,08%6,47% Jiné (jaké?)2,10%4,40%2,72%2,89% Téměř bez problému61,50%61,60%65,41%58,7% Zdroj: Heuréka
1) Nejdou za konkrétní věcí, dělají „nákup“ 2) Nákup na Internetu se začíná více blížit návštěvě kamenného obchodu (průměrná utracená částka je podobná jako v kameni) 3) Postup „chci koupit přesně tohle drahé zboží a ušetřit“ je stále menší Zdroj: Heuréka
Pozor, čtěte zprava doleva!
Zdroj: Heuréka Pozor, čtěte zprava doleva!
Rok/měsČP kvalitaPPL kvalitaDPD kvalitaDHL kvalitaTopTrans kvalitaKurýrní služby kvalita ,39,49,39,29,19, ,3 9,2 9,19, ,39,49,3 9,19, ,3 9,2 9, ,39,49,2 9,19, ,39,49,2 9,19, ,3 9,2 9,19, ,3 9,29,1 9,3 Zdroj: Heuréka
Přístupy na Heuréka.cz. Jak jsou na tom eshopy? Zdroj: Heuréka
Pondělí vítězí! Co na to marketing? Zdroj: NetDirect
Aneb něco o pracovních podmínkách v českých firmách
Odkud nakupujete na Internetu? Doma92,50%93,00%93,17%93,04% V práci5,90%5,80%5,53%5,46% (Zdroj: statistiky e-shopů NetDirect s.r.o., tj. „hard data“) (Zdroj: dotazníkový průzkum Heuréka, „soft data“)
Cena nepřebíjí vše, i když si to možná myslíte Přes 40% zákazníků je nespokojeno s nákupem! Nákupní zvyklosti se mění, na Internet chodíme „jako do krámu“ Lidé jsou spokojeni s Českou poštou Význam mobilních zařízení prudce roste Lidé i nadále nakupují především v pracovní době
Data poskytli: