LOGISTICKÉ SYSTÉMY 2/14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

Vliv ocenění vytvořených výkonů na měření zisku
Doprava Ivan Gros
Logistické náklady Ivan Gros
Optimalizace stavu zásob
Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
4EK211 Základy ekonometrie Modely simultánních rovnic Problém identifikace strukturních simultánních rovnic Cvičení / Zuzana.
Solární systémy pro aktivní topení
Rozhodovací matice.
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Modely řízení zásob I. Deterministické
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
Modely řízení zásob Základní pojmy Deterministické modely
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
Rozvozní úloha s dělenou dodávkou Jan Fábry Vysoká škola ekonomická v Praze ___________________________________________________________________________.
Optimalizace logistického řetězce
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
ŘÍZENÍ ZÁSOB.
Systémy hromadné obsluhy
Vybrané problémy z distribuční logistiky
Distribuční úlohy LP.
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Dynamické rozvozní úlohy
CW – 13 LOGISTIKA 19. PŘEDNÁŠKA Logistika a zásobování (1)
Optimalizace v simulačním modelování. Obecně o optimalizaci  Optimalizovat znamená maximalizovat nebo minimalizovat parametrech (např. počet obslužných.
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Únor PŘEDNÁŠKA Typové systémy.
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 9/14.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Členění útvarů Alokační fáze
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Charakteristické znaky MHD
Outsourcing výrobní logistiky Ing. Marek Vinš, Ph.D.
Systémy hromadné obsluhy
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST
4.Kalkulace nákladů.
Optimalizace versus simulace 9.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Velkoobchodní operace
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY /14.
Ekonomické modelování Analýza podnikových procesů Statistická simulace je vhodný nástroj pro analýzu stochastických podnikových procesů (výrobní, obchodní,
Se stochastickou poptávkou
Systémy hromadné obsluhy
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Kendalova klasifikace SHO
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Model strategie marketingového mixu
Kalkulace - učitel.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Základy firemních financí
Simulace podnikových procesů
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Systémy hromadné obsluhy
Transkript prezentace:

LOGISTICKÉ SYSTÉMY 2/14

Osnova přednášky Logistické systémy Základní typy modelů Charakteristiky Základní logistické kalkulace Případová studie

Logistický systém Distribuční - Přepravní systémy Dopravní systémy Co? Odkud? Kam? Kdy? Jak? Čím? Dopravní systémy 1 to 1 1 to n 1 to n přes m n to n přes m Manipulační systémy (v interakci se skladem či výrobou) Kontinuální (spojitá) manipulace Paletová, obalová – diskrétní manipulace

Logistický systém Systémy hromadné obsluhy (viz Metody OV) Kendallova klasifikace (zjednodušená): Typ vstupu / Typ obsluhy/ Počet kanálů D … deterministický vstup nebo obsluha M … exponenciální rozdělení Ek… Erlangovo rozdělení k-tého řádu N … normální rozdělení U … rovnoměrné rozdělení G … obecné rozdělení Skladové systémy Kolik objednat? Kdy objednat? Systémy : Skladování výroba Objem výroby (spojitý, diskrétní) Systémy: Skladování – přeprava Objem dodávky(spojitý, diskrétní) Systémy zajišťující funkce skladu Vyrovnávací Ochranná (zabezpečení před rizikem) Kompletační Spekulační Zušlechťovací

Logistický systém Lokační a alokační systémy Lokace: umístění, zařazení Alokace: rozmístění, rozložení Kam, kolik, na jak dlouho

Logistický systém Společné cíle všech LS – minimalizace nákladů – minimalizace času + další měkce definované cíle! (spolehlivost, transparentnost, kvalita..) Robustní, tvrdá řešení Měkká řešení, „soft and net solutions“

Logistický systém Charakteristické rysy řešení problémů LS Složitost, velké množství proměnných (exogenních i endogenních) – nutnost generalizace Multidisciplinarita Obvykle NP úplné Stochastické až fuzzy rysy Aplikace suboptimálních řešení Strategická až taktická úroveň řízení

Základní kalkulace PŘÍKLAD Hypotetická společnost vyrábí elektroniku. Celkově disponuje 100 odbytovými centry ve střední části USA. Střediska výroby jsou umístěna v Green Bay (počítačové moduly) Indianopolis (monitory, klávesnice, TV) Denver (příslušenství) Před vlastním prodejem musí být počítače ještě zkompletovány. Tato kompletace se může provádět buď V distribučním centru Nebo ve skladu (logistickém středisku) poblíž Indianopolis.

Základní kalkulace – PŘÍKLAD

Základní kalkulace - PŘÍKLAD

Základní kalkulace - PŘÍKLAD Parametry výrobků Typ Cena Hmotnost Počítač 300 $ 5 lbs Monitor 400 $ 10 lbs Příslušenství 100 $ 30 lbs Parametry přepravy Nosnost kamionu: 30 000 lbs Náklady: 1 $ / míle Průměrná přepravní vzdálenost: 1000 mil (viz minulá tab.)

Základní kalkulace - PŘÍKLAD Parametry skladování Denní náklad: 0,06% z ceny výrobku za pracovní den 1 rok = 250 pracovních dní, tedy 15% ročně Parametry odbytového centra Denní požadavek: 10 ks (PC modulů, monitorů, příslušenství) – tj. 2500 ročně Cíl: Minimalizace logistických nákladů

Základní kalkulace - PŘÍKLAD Elementární strategie Přímá distribuce od výroby do odbytové centra (OC) Plnými kamiony Optimální frekvence Svoz do skladu v Indianopolis a následný rozvoz do OC

Základní kalkulace - PŘÍKLAD Strategie 1 Sklad Green Bay Indianopolis Denver OC1 OC2 OC3 OC100

Základní kalkulace - PŘÍKLAD 1) Strategie 1 bez využití skladu kamiony jedou až když jsou plně obsazeny (tedy 1a) a) Přepravní náklady Frekvence dodávky do jednoho OC = = (požadavek OC*hmotnost)/kapacita kamionu z Green Bay = (2500*5)/30000 = 0,417 (=počet spojů za rok) z Denveru = (2500*30)/30000 = 2,5 z Indi = (5000*10)/30000 = 1,67 Přepravní náklady = počet OC*frekvence*prům. vzdálenost*cena za míli 100*(0,417+2,5+1,67)*1000*1= 460 000 $

Základní kalkulace - PŘÍKLAD b) Skladovací náklady Jednotkový náklad = (cena výrobku*podíl ročních skladovacích nákladů)/frekvence dodávky Green Bay = (300*0,15)/0,417= 108$ Denver = (100*0,15)/2,5 = 6$ Indi = (400*0,15)/1,67 = 36$ Skladovací náklady = počet OC*požadavek*jednotkový náklad 100*2500*108 + 100*2500*6 + 100*5000*36 = 46,5 mil $

Základní kalkulace – PŘÍKLAD c) Celkové logistické náklady Celkový náklad = přepravní náklad + skladovací náklad 460 000 + 46 500 000 = = cca 47 mil $

Základní kalkulace - PŘÍKLAD Strategie 2 Green Bay OC1 OC2 OC3 Indianopolis Sklad Denver OC100

Základní kalkulace – PŘÍKLAD 2) Strategie 2 Veškeré zboží je transportováno do skladu v Indi, kde je kompletováno. Poté rozvezeno do OC. kamiony jedou až když jsou plně obsazeny (tedy 2a) a) Přepravní náklady do skladu v Indi Přepravní náklady = počet OC*frekvence*prům. vzdálenost*cena za míli 100*(0,417+2,5)*1000*1 = 300 000 $ (pozor, bez Indi) b) Přepravní náklady ze skladu v Indi do OC (viz strategie 1) 460 000 $ Přepravní náklady celkem = 760 000 $

Základní kalkulace - PŘÍKLAD c) Skladovací náklady u výrobce Frekvence dodávky do skladu (Indi)= (požadavek OC*počet OC* hmotnost)/kapacita kamionu z Green Bay do Indi= (2500*100*5)/30000 = 41 z Denveru do Indi= (2500*100*30)/30000 = 250 Jednotkový náklad = (cena výrobku*roční podíl N)/frekvence dodávky Green Bay = (300*0,15)/41= 1,1$ Denver = (100*0,15)/250 = 0,06$ Skladovací náklady u výrobce = počet OC*požadavek*jednotkový náklad 100*2500*1,1 + 100*2500*0,06 = 290 000 $

Základní kalkulace - PŘÍKLAD d) Skladovací náklady v Indi Frekvence dodávky do OC = (požadavek OC*celková hmotnost)/kapacita kamionu Celkem z Indi = (2500*(5+10+10+30)/30000 = 4,6 Jednotkový náklad = (cena výrobku*roční podíl N)/frekvence dodávky Celkem = (300*0,15+2*400*0,15+100*0,15)/4,6 = 39$ Skladovací náklady = počet OC*požadavek*jednotkový náklad 100*2500*39 = 9,8 mil $

Základní kalkulace – PŘÍKLAD e) Celkové logistické náklady Celkový náklad = a) + b) +c) +d = cca 10,9 mil $

Základní kalkulace – PŘÍKLAD 3) Strategie 1 bez využití skladu kamiony jedou dle výpočtu optimální frekvence (tedy 1b) řešení simulačně x analyticky (viz cvičení a další přednášky) Optimální frekvence GB-OC: 11 Indi-OC: 17 Den-OC: 6 Celkové logistické náklady: 6 850 000 $

Základní kalkulace – PŘÍKLAD 4) Strategie 2 s využitím skladu v Indianopolis kamiony jedou dle výpočtu optimální frekvence (tedy 2b) řešení simulačně x analyticky (viz cvičení a další přednášky) Optimální frekvence GB-Indi: 168 Den-Indi: 250 Indi-OC: 21 Celkové logistické náklady: 4 620 000 $

Základní kalkulace – PŘÍKLAD Shrnutí výsledků