Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ I.
Povrch České republiky
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_12 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU _ geologicky_vyvoj_CR
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Česko.
Česká republika 5. ročník
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Povrch České republiky
Elektronická učebnice -II
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Autor výukového materiálu:
Česká republika.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Moje vlast Mgr. Iveta Honzejková.
KRKONOŠSKO-JESENICKÁ SUBPROVINCIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Geologická mapa ČR na našem území 2 stavební jednotky:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 8 NázevLiberecký kraj Klíčová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika: Hory Hospodářský zeměpis
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
geomorfologické celky
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Česká republika.
Česká republika: povrch, poloha
Česká republika Geologický vývoj
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozmanitost reliéfu v ČR
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Příroda naší republiky
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Česká republika.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Povrch - Geomorfologie
Česká republika - pohoří
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_22_SLOVENSKO.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Česká republika Geologická stavba ZŠ Hejnice 2010.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Zeměpis 8 Název Česká republika – úvod, povrch Klíčová slova Poloha, povrch, Česká Vysočina, Karpaty, Geologický vývoj ČR Pomůcky PC, dataprojektor, atlas ČR Druh interaktivity Výklad, samostatná práce Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 - 2 vyučovací hodiny Velikost 2, 01 MB Zdroje Viz Zdroje

Česká republika – úvod, povrch Mgr. Milena Hradová ZŠ s RVVV Koperníkova, Teplice 2011/2012

Úvod Vnitrozemský stát Jeden ze států střední Evropy Vyjmenuj ostatní státy z tohoto regionu? Německo, Rakousko, Švýcarsko, Polsko, Maďarsko, Slovinsko Člen EU od roku 2004 Rozloha: 78 864 km2 Počet obyvatel: 10, 5 mil. Administrativní členění: 14 krajů

Práce s atlasem: V atlase najdi 4 nejkrajnější body České republiky a jejich souřadnice: S –  Lobendava (51°03′ s. š., 14°18′ v. d.) J – Vyšší Brod (48°33′ s. š., 14°19′ v. d.) V –  Jablunkov (49°33′01″ s. š., 18°51´ v. d.) Z -  Krásná (50°15′ s. š., 12°05′ v. d.) …a také nejvyšší a nejnižší bod! Nejvyšší – Sněžka (1602 m n. m.) Nejnižší – Hřensko (-112 m n. m.)

Přírodní poměry POVRCH: Poměrně vysoká nadmořská výška – „střecha Evropy“ Krajina tvořena především pahorkatinami a vysočinami 2 části: Česká vysočina – prvohorní stáří, zaujímá převážnou část Česka a část Moravy Karpaty – třetihorní (mladší) stáří, zaujímá především jihovýchod Moravy

Česká vysočina Hraniční pohoří: Krkonoše, Jeseníky, Šumava, Krušné hory, Český les, Jizerské hory, Orlické hory Vnitrozemí: České středohoří, Českomoravská vrchovina Vlevo: Sněžka, vpravo: Labe v Českém středohoří

Karpaty Pohoří: Bílé Karpaty, Javorníky, Beskydy Nížiny: Moravské úvaly Vlevo: ilustrační obrázek – Moravské úvaly, vpravo: Bílé Karpaty

Geologický vývoj ČR Prvohory – vznik České Vysočiny Druhohory – území Česka zalito mořem – pozůstatky – Česká tabule, pískovcová města – Tisá, Prachovské skály, … Třetihory – sopečná činnost – vznik sopečných oblastí (České středohoří, Doupovské hory); vznik Karpat Čtvrtohory – ledovcová činnost – v oblasti Krkonoš a Šumavy – pevninský ledovec (vznik ledovcových jezer, údolí) 1. Černé jezero - Šumava

Metodické poznámky Prezentaci je vhodné použít na úvod tematického celku „Česká republika“ Je možné ji použít k prezentaci formou frontální výuky, nebo kombinovanou formou – úkoly lze nechat žáky zpracovávat samostatně s atlasem ČR Obrázek na snímku č. 9 lze použít k procvičení lokalizace jednotlivých geomorfologických celků Řešení úkolů jsou vždy označena červeně Fotografie jsou popsány v poznámkách snímků

Zdroje: Voženílek, V., Szczyrba, Z. (2002): Zeměpis 4, Prodos, s. 109 Snímek 7: Vlevo: http://www.hotelhorizont.cz/cz/fotogalerie-turistika-sport-gastronomie-romantika.aspx?sc=100&pg=3, citováno 2. 2. 2012 Vpravo: http://www.hrad-strekov.cz/ceske-stredohori.php, citováno 2. 2. 2012 Snímek 8: Vlevo: http://www.wine-food-travel.com/travel/jizni-morava-laka-na-vino-pamatky, citováno 2. 2. 2012 Vpravo: http://www.valassko-hornovsacko.cz/cs/o-nas/obce-a-mesta-hornovsacka/?produkt=41, citováno 2. 2. 2012 Snímek 9: http://angelofdeathorlife.blog.cz/0812/ceska-republika-cr, citováno 2. 2. 2012 Snímek 10: http://itras.cz/cerne-a-certovo-jezero/, citováno 2. 2. 2012