Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Název DUM: Generátor citací
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název DUM: Informační společnost
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
INZERÁT Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Marketingová komunikace
Piktogram reklama logo
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Název DUM: Reklama Název sady DUM Multimediální výchova pro 6. – 9. ročník ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_18_S1-19 Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Vzdělávací obor Multimediální výchova Ročník 9. Autor, datum vytvoření Mgr. Zbyněk Šostý, 2012 Doporučená ICT a pomůcky Dataprojektor, PC, popř. interakt. tabule

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/21.2759 Anotace: DUM obsahuje základní pojmy z oblasti reklamy a to zejména její cíle, typy, vhodnosti použití a způsob působení na členy společnosti. Doporučení pro pedagoga: DŮM lze použít v rámci výkladu nového učiva, ale také při opakování a to formou zadání otázky a následného odkazu na správnou odpověď.

Základní pojmy Odpověz na dané otázky Řešení 1. Co je to reklama? x 2. Jaké jsou hlavní cíle reklamy? 3. Typy reklamy 4. Televizní reklama 5. Úkoly – televizní reklama 6. Tisková reklama 7. Úkol – tisková reklama - inzerce 8. Úkol – tisková reklama - leták 9. Internetová reklama 10. Klady a zápory internetové reklamy 11. Úkoly – internetová reklama 12. Úkoly – další typy reklam

Co je to reklama? Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama

Cíle reklamy Informativní cíl Přesvědčovací cíl Cíl připomínat (nový produkt, …) Přesvědčovací cíl (přesvědčit zákazníka o výhodnosti koupě,..) Cíl připomínat (aby se na výrobek nezapomnělo,…)

Kdy kterou reklamu použít? Reklama s cílem informovat se využívá při zavádění nové kategorie produktů. V takovém případě je úkolem vytvořit primární poptávku. Přesvědčovací reklama nabývá na významu ve chvíli, kdy roste konkurence. Tento druh reklamy je využíván k vytvoření selektivní poptávky po značce a k přesvědčení spotřebitelů, že nabízí za jejich peníze nejvyšší kvalitu. Reklama s cílem upomínat je velice důležitá pro vyzrálé výrobky, protože nedovolí spotřebitelům, aby na ně zapomněli. Firmy se tímto druhem reklamy mohou také snažit ujistit stávající zákazníky, že učinili správnou volbu.

Typy reklamy Televizní reklama Tisková reklama (inzerát, akční leták) Podle typu prostředku použitého k přenosu informace (sdělení) k zákazníkovi dělíme reklamu: Televizní reklama Tisková reklama (inzerát, akční leták) Rozhlasové spoty Spoty v kinech Internetová reklama OOH (out of home) reklama (plakáty a billboardy, reklama na dopravních prostředcích, atypické reklamní plochy) http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama

Televizní reklama Televizní reklama je forma reklamy, která je uveřejňována prostřednictvím televize. Většinou je ve formě krátkých (typicky 20 -30 sekundových spotů), které propagují určitý výrobek, či službu.

Televizní reklama Výhody Nevýhody Vysvětli jednotlivé pojmy široké a komplexní pokrytí, nízké náklady na oslovení jednoho zákazníka, rychlost sdělení (v porovnání s tiskem nebo outdoorem), možnost zapůsobit obrazem i zvukem – multimediálně. Nevýhody většinou omezené cílení na určitou skupinu zákazníků (vůči nákupnímu profilu zákazníků i místa prodeje inzerenta). vysoké náklady na výrobu i umístění reklamy. více vjemů může způsobit zahlcenost nebo nesoustředěnost diváků. zařazení v reklamních blocích má vliv na pomíjivost reklamního spotu jako takového. http://cs.wikipedia.org/wiki/Televizn%C3%AD_reklama

Úkoly - televizní reklama Zjisti rozdíly reklam do roku 1989 a reklam dnešních dnů. Jaké jsou cíle jednotlivých reklam? Reklamy do roku 1989: odkaz odkaz 2 Známé reklamy dnešních dnů: odkaz 1 odkaz 2 – soubor reklam

Tisková reklama se nejčastěji vyskytuje ve formě: Vyskytuje se v: tištěné řádkové inzerce, plošné inzerce, reklamního textu. Vyskytuje se v: novinách, časopisech.

Úkol - tisková reklama - inzerce Inzerát je krátké textové či obrazové sdělení, které je obvykle za úplatu zveřejněno v nějakém vhodném informačním médiu. Úkoly: Pomocí internetu zjisti základní typy inzerátů. Které údaje by měl inzerát obsahovat? Tipy: odkaz 1 odkaz 2 http://cs.wikipedia.org/wiki/Inzer%C3%A1t

Úkol - tisková reklama - leták Které hlavní údaje obsahuje reklama na nákup skříně? Myslím si, že to je: ……………………………………… Citace obr.: Skříně wiki.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2010 [cit. 2013]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sk%C5%99%C3%ADn%C4%9B_wiki.jpg

Internetová reklama „Internetová reklama představuje jeden z nástrojů internetového marketingu.” Úkol: Kterou internetovou reklamu pravidelně sleduješ? Proč používáš právě ji? Printscreen: Prodej. Sreality.cz [online]. 2012 [cit. 2012]. Dostupné z: http://www.sreality.cz/

Výhody internetové reklamy zacílení - reklamní kampaň zasáhne tu cílovou skupinu, jakou potřebujete měřitelnost - existuje spousta měřících systémů, díky kterým lze přesně měřit efektivitu internetové reklamy flexibilita - možnost přizpůsobení reklamy v závisloti na výsledcích měření cena - až několikanásobně nižší v porovnání např. s televizí, tiskem, rádiem apod. http://www.seo-reklama.cz/Internetovy-marketing.html

Nevýhody reklamy na internetu Na internetu nezastihnete každého Omezený prostor pro reklamu - na internetu si nekoupíte inzerci na celou stránku jako v časopise. Někdo vaši reklamu neuvidí - uživatelé si ve svém prohlížeči dokážou blokovat zobrazení reklamních bannerů. Lidé na reklamu klikají méně http://www.podnikatelskyweb.cz/internetova-reklama-a-jeji-vyhody/

Úkoly – internetová reklama Pomocí článku umístěného na - odkaz http://www.lupa.cz/clanky/zvyky-uzivatelu-co-hledaji-klikaji-na-reklamy-nakupuji/ zjisti: které informace lidé na internetu vyhledávali v roce 2006, o kterých produktech nejčastěji vyhledávají informace, frekvenci využívání internetových služeb.

Úkol - vysvětli následující graf Printscreen: Internetová reklama. Sdružení pro internetovou reklamu [online]. 2011 [cit. 2012]. Dostupné z: http://www.spir.cz/tz-v-internetove-reklame-je-pres-11-miliard-korun-jeji-objem-dale-roste

Úkol – další typy reklam Pomocí článku – viz odkaz http://www.podnikator.cz/provoz-firmy/marketing/n:16408/Druhy-reklamy zjisti charakteristiku následujících reklam: rozhlasové spoty, venkovní reklama, propagační předměty.