Datové struktury. 2 Co je datová struktura v C datový typ složený z jiných datových typů nejjednodušší datová struktura je pole. všechny jeho prvky jsou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Standardní knihovní funkce pro práci s textovými řetězci
Pole Příklad: přečíst teploty naměřené v jednotlivých dnech týdnu, vypočítat průměrnou teplotu a pro každý den vypsat odchylku od průměrné teploty Řešení.
Pro začátek něco lehčího
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Programovací jazyk C++
Přednáška 11 Jiří Šebesta
Programování 2 Cvičení 5.
Aplikační a programové vybavení
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
25/08/20141 Typ struktura (1) Datový typ struktura ( struct ) je agrego- vaný heterogenní datový typ Jedná se o skupinu několika proměnných, které mohou.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Databázové systémy 1 Cvičení č. 2 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Cvičení 2 Proměnné(jednoduché a složené) a konstanty První program Zápis výrazů.
Programování v C++ Cvičení.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
- práce se strukturami - bitové operace - bitová pole
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Databáze Jiří Kalousek.
Struktury, qsort, mergesort BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií.
Datové typy 6 A1PRG - Programování – Seminář
VARIACE definice Definici a podmínky její platnosti si procvičíme na příkladech:
Algoritmizace a programování
Informatika I 3. přednáška
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
DATOVÉ MODELY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
Algoritmy vyhledávání a řazení
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Současný svět Projekt č. CZ /3. 1
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
Cvičení.
Proměnná typu "pole" Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. To.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
KASKÁDOVÉ STYLY 1. 2 PRVNÍ STANDARD (CSS1) BYL PŘEDSTAVEN V ROCE 1996, PROTO STARŠÍ PROHLÍŽEČE ("ČTYŘKOVÉ" VERZE) IE A NN KASKÁDOVÉ STYLY NEPODPORUJÍ.
Odkaz (reference)‏ Skalární proměnná, která obsahuje adresu jiné proměnné Adresa je místo v paměti počítače, kam se ukládají data. Odkaz je skalární proměnná,
IB111 Programování a algoritmizace
Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.
Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.
13/04/20151 Datový typ třída – class (1) Datový typ definovaný uživatelem Poskytuje mechanismus pro modelování entit, s nimiž manipulují aplikace Charakterizuje.
Pole Arrays.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Vazby dynamických proměnných,databázové systémy Přednáška č. 10.
Ukazatele, řetězce Přednáška č. 3. Ukazatele  Ukazatel (pointer) – typ o velikosti 4 bajty (v 32bit. systémech) pro uložení adresy objektu na který ukazuje.
Možnosti využití programu HYDATA. Co je HYDATA? program pro tvorbu databáze dat a jejich dalšího zpracování –(srážky, průtok, výpar a další meteorologická.
Pokročilé datové typy (struktury, unie, dynamické proměnné)
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
PROGRAMOVÁNÍ 3ITA,3ITB Jaroslav Burdys Hlavní zdroj:
Typ struktura (1) Datový typ struktura (struct) je agrego-vaný heterogenní datový typ Jedná se o skupinu několika proměnných, které mohou mít různé datové.
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
Definiční obor a obor hodnot
Programovací jazyk C++
Struktury.
Programování v jazyce C++
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Dynamické proměnné (1) Proměnné, jejichž počet a (nebo) velikost pa-měti využívané těmito proměnnými se v prů-běhu programu mění Dynamické proměnné lze.
Oblast platnosti identifikátoru (1)
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Typ pole (1) Proměnná typu pole představuje kolekci proměnných stejného datového typu, které mohou být označovány společným jménem (identifikátorem) Pole.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Typ ukazatel (1) Proměnné typu ukazatel (pointer) uchovávají paměťovou adresu Hodnota ukazatele říká, kde (na jaké adrese) se v paměti nachází nějaký objekt.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
ZAL – 7. cvičení 2016.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Union neboli sjednocení Bitová pole
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Union neboli sjednocení Bitová pole
Transkript prezentace:

Datové struktury

2 Co je datová struktura v C datový typ složený z jiných datových typů nejjednodušší datová struktura je pole. všechny jeho prvky jsou stejného typu (homogenní datový typ) ostatní datové struktury mohou obsahovat položky různých typů (heterogenní datový typ) navenek vystupuje jako jeden datový typ datovou strukturu je možno definovat celkem 5 způsoby

3 Definice datové struktury 1 triviální – struktura není pojmenována, odvolávají se na ni jednotlivé proměnné: struct { int vyska; float vaha; } pavel,honza,karel;

Definice datové struktury 2 modifikace - struktura je pojmenovaná, lze ji použít i jinde v programu: struct miry { int vyska; float vaha; } pavel,honza,karel;

Definice datové struktury 3 oddělená definice od proměnných – jinak stejné jako předchozí: struct miry {/* definice struktury */ int vyska; float vaha; }; struct miry pavel;/* def. proměnných */ struct miry honza,karel; Pozor je NUTNO použít klíčové slovo struct ! Nelze: miry honza,karel;

Definice datové struktury 4 pomocí typedef – vzniká nový typ MIRY (struktura nemusí být pojmenována): typedef struct {/* def. typu struktury */ int vyska; float vaha; }MIRY; MIRY pavel; /* definice proměnných */ MIRY honza,karel; Tady bez struct, protože je to definovaný datový typ

Definice datové struktury 5 jako 4, ale struktura je pojmenována – vzniká nový typ MIRY a struktura miry : typedef struct miry{ /* def. typu str. */ int vyska; float vaha; }MIRY; MIRY pavel; /* definice proměnných */ MIRY honza,karel;

8 Jak s tím zacházet V praxi se ukazuje jako nejvýhodnější používat způsob 4) nebo 5) – vytvořit nový typ a nadále pracovat pouze s tímto typem. Přístup k prvkům struktury pomocí tzv. tečkové notace: pavel.vyska = 188; karel.vaha = 89.5;

9 Pole a struktury Je možno definovat pole struktur (1) i strukturu obsahující pole (2): (1) MIRY lide[50]; přístup k prvkům struktury: lide[23].vyska=178; (2) typedef struct{ int a[100]; }STR_POLE; STR_POLE aaa, bbb; přístup k prvkům struktury: aaa.a[3] = 5;

10 Pole a struktury 2 Je možno pracovat s celou strukturou najednou: honza = pavel; aaa = bbb;

11 P ří klad na práci se strukturami Zde si můžete stáhnout příklad na práci s datovými strukturami