EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. V Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA V_Čj, DUM 15 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Název: Podmět, přísudek, přehled, procvičování Autor: Mgr. Miloš Kaplan Stručná anotace: Materiál je určen k zopakování základní skladební dvojice Po a Př Metodické zhodnocení: Odučeno 26.9.2011 ve třídě 8.B, žáci pracovali samostatně, po ukončení společná oprava a kontrola. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Podmět, přísudek, přehled, procvičování EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Podmět, přísudek, přehled, procvičování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Přísudek Př Přísudek (predikát) je základní větný člen přisuzující podmětu nebo samostatně vyjadřující činnost, stav nebo vlastnost, jako například prší ve větě Venku prší, či je zelený ve větě Strom je zelený. Zpravidla je to sloveso v určitém tvaru nebo pomocné (sponové) sloveso se jmenným nebo příslovečným tvarem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Podmět - Po Je větný člen vyjadřující původce děje nebo nositele činnosti, stavu či vlastnosti Podmětem je nejčastěji jméno, zejména podstatné jméno nebo zájmeno, nicméně v pozici podmětu se může uplatnit libovolný slovní druh nebo i neslovní výraz. Ptáme se otázkou 1.pádu - kdo, co? Otec (podstatné jméno) pracuje. Poslední (přídavné jméno) se připraví. Chybovat (infinitiv slovesa) je lidské. Ne (částice) je mé poslední slovo. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Druhy přísudků: 1.Přísudek slovesný Přs – tvoří ho sloveso v určitém tvaru Maminka učí ve škole. Učí je sloveso 2. Přísudek jmenný se sponou Přjs – tvoří ho sponové sloveso( být, bývat, stát, stávat se) a jméno ( podstatné nebo přídavné jméno) Maminka je učitelkou ve škole. 3. Přísudek jmenný beze spony Přj - skladební dvojici tvoří dvě jména, ustálené výrazy Mladost, ( je ) radost. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Urči druh přísudku: Jana hraje na piáno. _______________________________ Jana je pianistka. _______________________________ Mladost radost. _______________________________ Řeka plyne a burácí. _______________________________ Pavel se stal učitelem._______________________________ Dávali to v televizi. _______________________________ Jirka byl uvaděčem v kině._____________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 7.4.2017 Správné řešení: Jana hraje na piáno. - přísudek slovesný Jana je pianistka. - přísudek jmenný se sponou Mladost radost. - přísudek jmenný Řeka plyne a burácí. - přísudek slovesný několikanásobný Pavel se stal učitelem. - přísudek jmenný se sponou Dávali to v televizi. - přísudek slovesný Jirka byl uvaděčem v kině. - přísudek jmenný se sponou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Kaplan Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je