IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Objem a jeho měření.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Objem a jeho měření.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Vedlejší jednotky objemu
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Objem LC.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení látky týkající se obvodu, obsahu a hmotnosti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
MĚŘENÍ OBJEMU.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 17 Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek objemu. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci převedou jednotky objemu. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova objem, metr krychlový,desetinné číslo, násobení, dělení Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 11-13 let – 6. ročník Celková velikost / datum 622 kB, říjen 2011

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Prezentaci předchází výklad o důležitosti měření objemu a žáci sami uvedou příklady, kdy se setkávají s měřením objemu. Slide 3. výklad + zápis – definice objemu, značka, jednotky Slide 4. výklad + zápis – nakreslení vztahové tabulky jednotek délky a popis postupu práce s touto tabulkou Slide 5. výklad + zápis – měřidla objemu Slide 6. výklad + zápis – co je potřeba zjistit před samotným měřením objemu Slide 7. výklad + zápis – postup při měření objemu Slide 8. procvičení – žáci převedou jednotky objemu

Objem Objem je fyzikální veličina, která vyjadřuje velikost prostoru, kterou zabírá těleso. Značka: V (z anglického Volume) Základní jednotka: metr krychlový [m3] Je to objem krychle s hranou délky 1 m. Další jednotky: decimetr krychlový [dm3], centimetr krychlový [cm3], milimetr krychlový [mm3], hektolitr [hl], litr [l], decilitr [dl], centilitr [cl], mililitr [ml]

Vztahy mezi jednotkami · 1000 · 1000 · 1000 metr krychlový (m3) decimetr krychlový (dm3) centimetr krychlový (cm3) milimetr krychlový (mm3) hektolitr (hl) litr (l) decilitr (dl) centilitr (cl) mililitr (ml) : 1000 : 1000 : 1000 · 100 · 10 · 10 · 10 : 10 : 10 : 10 : 100

Měření objemu kapalin: Pro kapaliny se používají odměrné nádoby, které jsou určeny buď k odměření jediného objemu (např. půllitr), nebo nádoby, které mají stupnici rozdělenou na menší délky (např. odměrný válec). Obr. 1

Před měřením nejprve zjistíme: - V jakých jednotkách je stupnice odměrného válce. - Měřící rozsah stupnice (jaký nejmenší a největší objem můžeme naměřit). - Kolik jednotek odpovídá jednomu dílku. [Jeden dílek odpovídá dvěma mililitrům.] Obr. 2

Během měření: - Dbáme na to aby odměrný válec stál na vodorovné podložce. - Díváme se s okem v rovině hladiny. - Hladina je zakřivená, čteme údaj podle rovné části hladiny.

Převeď: A B 40 hl = 2,5 cm3 = 300 cm3 = 4 ml = 6 dm3 = 5 m3 = 20 cl = 11000 mm3 = 7 hl = 30000 mm3 = 4000 2,5 0,3 0,4 60 5000 0,2 11 700000 0,03 l ml dm3 cl dl cm3 198 cl = 3 m3 = 49 dl = 0,9 cm3 = 8 l = 154 cl = 76120000 mm3 = 0,4 dm3 = 8 cm3 = 140 l = 1,98 3000000 4,9 900 8 1,54 76,12 4 8000 1,4 l cm3 dm3 mm3 dl hl

Čerpáno Texty: Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas) Obrázky: Obr. 1 – zdroj: autor 22/10/2011 Obr. 2 – zdroj: [http://commons.wikimedia.org/wiki/File:GraduatedCylinder.svg] 22/10/2011