Návrh parametrů kontejnerového překladiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Matematika a její využití v geografii
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zábavná matematika.
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Kontejnerové překladiště MĚLNÍK - odborná exkurze
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Tato prezentace byla vytvořena
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Digitální učební materiál
Jednotky času - procvičování
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Příprava lepících směsí
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Vypracoval: Bc. Jakub Nohava Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Transkript prezentace:

Návrh parametrů kontejnerového překladiště Ing. Radmila Smětáková, 2012 TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

Parametry KP: Vnitřní komunikace, manipulační a úložné plochy Počet a délka vlečkových kolejí Manipulační stroje a zařízení pro překládku v KP Dopravní prostředky pro svoz a rozvoz kontejnerů do KP Závisí na: - organizaci práce KP, - obratu kontejnerů, - územních podmínkách…

Organizace práce KP: 2-okruhové překladiště – velký obrat kontejnerů (JS od přepravců vjíždí pouze na předávací parkoviště)

KP Norimberk

1-okruhové překladiště- malý obrat kontejnerů (JS od přepravců vjíždí přímo na překládací místo

1) Vnitřní komunikace, manipulační a úložné plochy Počet, velikost, užitečné zatížení a uspořádání se řídí: - provozním programem a obratem překladiště - provozní dobou a organizací práce - územními podmínkami - použitým překl. mechanismem a jeho parametry

Druhy: Jízdní pruhy – pro jízdu MSZ nebo DP (šířka min 3m) Manipulační plochy - pro práci překladačů (šířka min 4m) Úložné plochy a) operativní – pro krátkodobé uložení, v blízkosti MSZ (velikost dle druhu PMJ) b) dlouhodobé – šířka dle počtu a rozměrů kont. d) Odstavné plochy pro návěsy, přívěsy, JS a překládací mechanismy e) Deponovací plochy – pro umístění prázdných kontejnerů a nástaveb f) Ostatní plochy: k plnění a vyprazdňování PJ, pro potřeby CÚ, speciální úložné plochy pro NZ, opravárenské plochy..

Velikost úložné plochy Rozměry kontejneru ISO 1C: 6058 x 2438mm mezery 150mm (dle MSZ) Kontejnery se ukládají ve dvou řadách do 3-4 vrstev do výšky (dle obratu KP, typu MSZ a proudění vzduchu)

Půdorysné uspořádání: a) přímé b) šikmé Manipul.. plocha 4m Obsl. komunik. 3m

2) Vlečka a její kolejiště Překládkové koleje- nejdůležitější část KP Další druhy: seřaďovací, správkové, deponovací Délka min 600m, poloměr oblouku nad 500m, kolejiště bez stoupání, výhoda je instalace trakčního vedení Počet, druh a délka kolejí závisí na obratu překladiště. 18,80m ISO 1C ISO 1C ISO 1C

Průjezdné překladiště Česká Třebová

Neprůjezdné (jednostranné) překladiště Vjezd a výjezd drážních vozidel do překladiště je pouze přes jedno zhlaví kolejiště (to je ukončeno na jedné straně kusými kolejemi nebo zarážedly) Žst Vlečka - neprůjezdná 1 3 2

3) MSZ pro překládku kontejnerů a VN, DP pro jejich svoz a rozvoz Jejich počet závisí na: Velikosti atrakčního obvodu Druhu MSZ Druhu DP – jejich rychlosti jízdy, překládky.. Obratu překladiště, organizaci práce

Svoz a rozvoz PMJ se provádí v rámci atrakčního obvodu překladiště - od přepravců do překladiště a opačně.

DP pro svoz a rozvoz MSZ pro překládku

Příklad: Výpočet parametrů KP Kontejnerové překladiště má průměrný denní obrat 35 přeložených kontejnerů. KP pracuje denně 9 hodin, součinitel využití pracovní doby α je 0,85. Atrakční oblast překladiště má dosah 30 km, dopravní prostředky pro svoz a rozvoz jezdí průměrnou rychlostí 55km/h. Doba manipulace u přepravce je průměrně 25 min, v kontejnerovém překladišti trvá manipulace s jedním kontejnerem 20 min, doba ostatních prací 10 min a doba prostojů je průměrně 10 min. Kontejnery ISO 1C s rozměry 6,058m x 2,438m se ukládají do 2 řad a 3 vrstev. Úkol: Vypočítejte a) potřebný počet dopravních prostředků na svoz a rozvoz, b) počet manipulačních prostředků kont. překladiště, c) velikost úložné plochy a zakreslete návrh

A) Výpočet potřebného počtu dopravních prostředků na svoz a rozvoz Doba obratu DP: To = 2xTjízdy + Tpřekl.KP + Tpřekl.P + Tprostojů Tj = L x 60 = 30 x 60 = 32,7 min v 55 To = 2x 32,7 + (20 + 10) + 25 + 10 = 130,4 min Počet obratů za den O = Tpřekl. = 9 x 60 = 4,14 obratu = 5 obratů* To 130,4 Počet DP na svoz a rozvoz Ndp = Nkont = 35 = 7 dopravních prostředků** o 5 *Počet obratů by se logicky zaokrouhlil dolů. V praxi ale nejsou všichni přepravci umístěni na okraji atrakčního obvodu a při některých přepravách se vozí více kontejnerů při jedné přepravě. Proto je třeba zohlednit reálné skutečnosti. My zaokrouhlíme tedy nahoru. * **podle údajů dle reálných rozvozů to bude méně DP.

B) Výpočet manipulačních prostředků kont. překladiště Nmp = Tman = 35 x 20 = 1,52 = 2 manipulační prostředky Tsm x α 9x60x0,85 C) Výpočet velikost úložné plochy překladiště Počet kontejnerů umístěných v řadě: Nk = 35 = 5,83 = 6 kontejnerů 2x3 Délka úložné plochy: D= 6x 6,058 + 5x 0,15 = 37,5 m Šířka úložné plochy: Š= 2x 2,438 + 0,15 = 4,88m půdorys bokorys

Další příklad: Výpočet parametrů KP Kontejnerové překladiště má průměrný denní obrat 45 přeložených kontejnerů. KP pracuje denně 12 hodin, součinitel využití pracovní doby je 0,85. Atrakční oblast překladiště má dosah 50 km, dopravní prostředky pro svoz a rozvoz jezdí průměrnou rychlostí 65km/h. Doba manipulace u přepravce je průměrně 25 min, v kontejnerovém překladišti trvá manipulace s jedním kontejnerem 15 min, doba ostatních prací 10 min a doba prostojů je průměrně 10 min. Kontejnery ISO 1C s rozměry 6,058m x 2,438m se ukládají do 2 řad a 3 vrstev. Úkol: Vypočítejte a) potřebný počet dopravních prostředků na svoz a rozvoz, b) počet manipulačních prostředků kont. překladiště, c) velikost úložné plochy a zakreslete návrh KP. Jak se projeví na práci KP, když se počet DP na svoz a rozvoz trvale zvýší na 12? d) jak se změní počet přeložených kontejnerů v KP za den? e) kolik pak bude třeba manipulačních prostředků v KP? f) jak změna ovlivní rozměry úložné plochy?

www.k-report.net › články › železnice › provoz Zdroje: NOVÁK, Jaroslav. Kombinovaná přeprava. 1. vyd. Pardubice: Institut Jana Pernera, o.p.s. 2006. ISBN 80-86530-32-9. PERNICA, Petr. Logistický management. 1. vyd. Praha: RADIX s.r.o., 1998. ISBN 80-86031-13-6. www.k-report.net http://www.klubfoticu.estranky.cz/clanky/kontejnerove-prekladiste-se-stale-nestavi.html www.k-report.net/aktuality/zkapacitneni-prekladiste-v-nyranech www.k-report.net › články › železnice › provoz Vlastní foto TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY