AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaRozšiřování, krácení, rovnost, číselná osa, porovnávání, převádění a společný jmenovatel. Druh učebního materiáluPříklady s řešením. Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum257 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlomky Opakování znalostí o zlomcích I.
Příklady Zkuste sami vypočítat kolik je: 2 z 30 ; 50 z 2000 ; 3 z 20 ; 8 z : 3. 2 = : = : 1. 3 = : 4. 8 = 40
Příklady krácení Vypočítejte a přiřaďte výsledky: 20 ; 6 ; 9 ; 40 ; 5 ; 48 ; 7 ; 8 ; ; 3 ; 3 ; 3 ; 1 ; 1 ; 10 ; 12 ; Obr. 1 © Václav Simandl
Příklady rozšiřování Rozšiřte: 2. Přiřaďte, který zlomek jste rozšířili dle čísel: 2 ; 3 ; 3 ; 3 ; 1 ; 1 ; 10 ; 12 ; ; 6 ; 9 ; 40 ; 5 ; 48 ; 7 ; 8 ; Obr. 2 © Václav Simandl
Kde jsou si všechny zlomky rovny?
Příklady , ,256 = 1, Vyber si správný postup a převeď na desetinné číslo: : 65 = 0,2 130
Příklady Zapište, hodnotu písmen 0 C B F D A E 1 A B 3 8 C 1 8 D 5 8 E 7 8 F Obr. 3 © Václav Simandl
Příklady Zapište postupně hodnotu šesti čísel na ose a poté seřaďte podle velikosti: 1 ; 3 ; 5 ; 1 ; 3 ; <1<2 1< Porovnejte a přiřaďte znaménka: Obr. 4 © Václav Simandl
Příklady Rozšiřte na spol. jm.: 2 a Převeďte na spol. jm.: 6 a Je to pravda? 7 a 8 35 a NE
Příklady Porovnejte zlomky a seřaďte od nejmenšího po největší : 2 a < ; 3 ; < ; 13 ; 1 ; < 2 < 13 < ; 3 ; 5 ; 1 ; 3 ; <1<2 1<
Čerpáno Obr vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.