VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro psaní předpon s/se, z/ze, vz. Žáci si hravou formou procvičí své znalosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 3. dubna 2012
Advertisements

Předpony s, z, vz.
Předpony s-, z-, vz- Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Olga Zehnálková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
subjektivně zabarvený
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_Čj, DUM 18
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.07 Anotace: Prezentace je zaměřena na odborný styl a odborné názvy. Obsahuje výklad a dvě cvičení. Žáci musí spolupracovat se.
PŘEDPONY S, Z, VZ PŘEDLOŽKY S a Z
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici podstatných jmen obecných a vlastních. Žáci si hravou formou procvičí pravidla.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.19 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici věty hlavní a vedlejší, kterou vždy dokládá na příkladech. V závěru je cvičení,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro odvozování přídavných jmen. V závěru si žáci vyzkouší své znalosti na cvičení.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.10 Anotace: Prezentace obsahuje několik cvičení zaměřených na procvičování komunikačních dovedností v různých situacích a na rozvíjení.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKY JAZYK_15
S-Z Procvičování Autor: Mgr. Monika Dudová
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací.
Písemné násobení s nulou v činiteli
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Předpony s-/z- Zpracovala: Mgr
Pravopis – předpony s-, z-, vz-
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk, 5. ročník
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.03 Předpony s -z.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s Směr dohromady - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... Směr shora dolů, z porchu pryč - slízat, setřít,
Předpony s, z, vz Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Pravopis S / Z.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
PŘED PO NY S - Z - VZ - PŘED LOŽ KY S Z
Téma: Předpony s-, z-, vz-, se-, ze-, vze-
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro psaní předpon s/se, z/ze, vz. Žáci si hravou formou procvičí své znalosti na několika cvičeních. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr. Zuzana Lindovská Jazyk: český Očekávaný výstup: V písemném projevu zvládá pravopis lexikální, slovotvorný, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : šestý ročník základní školy

Předpony s/se, z/ze, vz

Předpony s/se, z/ze, vz – pravidla psaní 1. Podle směru s/se – shora dolů s/se – směr z povrchu pryč př: smazat tabuli, setřít prach př: shlédnout, seskočit s/se – směr dohromady vz – směr nahoru př: sbít budku, sesypat př: vzhlédnout, vztyčit 2. Změna stavu z/ze – něco bylo a je to jinak př: zčervenat, zhlédnout film

Doplň správně slovesa k jednotlivým obrázkům: smazat x zmazat sjednat x zjednat sbít x zbít slít x zlít smotat x zmotat shlédnout x zhlédnout Nápověda: lít, bít, jednat, hlédnout, mazat, motat

Předpony s/se, z/ze, vz - cvičení tyčit vlajku, tisknout tlačítko, měnit peníze, měnit účes, sílit zvuk, zelenat závistí, barvit se do červena, plál oheň , krotit šelmu, hodit ze schodů, slábnout, pamatovat se včas, šedivět starostmi, sypat do jedné mísy, zobat zrní, táhnout roletu, táhnout ruku na dítě, čítat čísla, mlátit sourozence, trávit oběd, hlédnout film, hlédnout na zem, bít psí boudu, hořet na popel, trávit letní dovolenou, červenat jako rak, nenech to plesnivět, trouchnivělý dům, s s z ze ze z vz z s ze vz ze se se s vz s z z z s s s s z z z K daným slovesům připojte podle smyslu předpony s-, z-, vz-. Proč k některým slovesům připojujeme předpony se-, ze-?

Ke slovům uveď jejich význam: sedřít – zedřít se sjednat – zjednat slítat – vzlítat smotat – zmotat slít – zlít smazat – zmazat směna – změna sválet – zválet svolit – zvolit sbít – zbít svolat – zvolat správa – zpráva svrhnout – zvrhnout sběh – zběh sběhlý – zběhlý sbíhat – zbíhat sběhnout se – zběhnout se shlédnout – zhlédnout shlížet – vzhlížet skosit – zkosit skout – zkout skopat – zkopat skrucovat – zkrucovat stěžovat – ztěžovat strhat - ztrhat sužovat - zužovat stvrdit – ztvrdit