PROJEKT LÉKÁRNY A UŽIVATELÉ DROG Jiří Staníček Miroslav Zavadil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Centrum terénních programů Královéhradeckého kraje, Laxus o. s.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Aktualizace ÚAP ORP Jaroměř
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Bytové družstvo U Arény
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Aktivity terénních programů v rámci ochrany veřejného zdraví
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Tvorba výměnných fondů, jejich cirkulace a distribuce Definice závazného standardu výkonového ukazatele pro práci s výměnnými fondy Struktura výkonového.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Projekt empirického výzkumu
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Doplň do korálků násobky čísla 2
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání provozů dílčích knihoven.
Systém financování v primární péči
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
O.s.MOSTY vás vítá na závěrečné konferenci k projektu RADDAR naše téma: Alternativní způsoby podpory rodiny jako prevence institucionalizace.
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Aktivní vyhledávání uživatelů drog v prostředí malého města
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
Sběr dat o drogách na regionální/místní úrovni MUDr. Viktor Mravčík.
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
Transkript prezentace:

PROJEKT LÉKÁRNY A UŽIVATELÉ DROG Jiří Staníček Miroslav Zavadil

Obsah prezentace Představení projektu Seznámení s procesem realizace Zkušenosti ze sběru dat Statistika projektu Možnosti použití

Východiska projektu Distribuce IM přes lékárny je významný zdroj informací pro drogovou scénu, nicméně v současné době neznáme % zastoupení tohoto zdroje. Dostupná jsou data pouze ze služeb HR. IM distribuovaný přes lékárny se nevrací k bezpečné likvidaci. Neexistuje ucelená metodika sběru těchto dat z lékáren. Jedná se pouze o nárazové regionální zjišťování dat, pro vlastní potřebu místních terénních programů. Nebo jednorázové výzkumné studie.

Cíle projektu Zmapovat význam lékáren jako zdroje pro distribuci IM pro IUD. Zmapovat význam lékáren jako možného zdroje pro poskytování informací pro IUD. Identifikovat faktory zvyšující návratnost prodaných stříkaček v lékárnách a možnosti jejich bezpečné likvidace. Zmapovat a zhodnotit dostupnost lékárenských služeb - technickou, psychologickou a sociální. Vytvořit a evaluovat nástroje pro systémový sběr dat v lékárnách. Vytvořit a pilotně ověřit metodiku sběru dat o prodeji IM z lékárenských zařízení. Navrhnout možné využití sebraných dat k hodnocení efektivity místních výměnných programů.

Použité přístupy a metody práce Metodika sběru dat vychází z praktických zkušeností Laxus o.s. a Semiramis o.s. (cca 10 let). Do projektu zapojeny celkem 4 organizace (Laxus o.s., Semiramis o.s., Prevent o.s., White Light 1 o.s.) Projekt rozdělen do 4 základních fází: – Vytvoření 1. metodiky a sběr dat – Vytvoření 2. metodiky a sběr dat – Vyhodnocení sebraných dat – Návrh využitelnosti

Vytvoření 1. metodiky a sběr dat Vybráno 267 lékáren v 5ti krajích. Procesní záležitosti: – Přímý rozhovor se záznamovým archem – 2 pověření pracovníci TP – Období – – Proškolení sběračů dat – Hodnotící setkání Obsahové záležitosti: – Dostupnost (ochota prodávat, velikost balení) – Poptávka (počty prodaných IM, prodejů, prekurzory) – Zákazníci (etnikum, pohlaví, soc. ek. status, identifikace) – Trendy (den, čas, změny v prodeji) – Spolupráce (ochota ke spolupráci, způsob)

Vytvoření 2. metodiky a sběr dat Vybráno 46 lékáren v 5ti krajích – lékárny významné v datech z předešlého šetření. Procesní záležitosti: – Informační dopis pro vedoucí pracovníky lékáren – Přímý rozhovor se záznamovým archem – Období – – Proškolení sběračů dat – Hodnotící setkání Obsahové záležitosti: – Ověření (ochota, počty IM a prodejů) – Zákazníci (stálost, možnost identifikace jako UD) – Spolupráce (znalost služeb pro UD v regionu, kontakt s UD) – Akceschopnost (informace, odkazování UD, sběr IM)

Zajímavé zkušenosti a postřehy ze sběru dat Obava lékárníků z identifikace UD – jak s „nimi“ mluvit?. Balíčky TP nejsou schválené SÚKLem. Řadový lékárník nechce/nemůže hovořit bez souhlasu vedoucího (obavy, řetězce lékáren). Negativní naladění proti UD = různé překážky; stejný přístup a předsudky jako obecná populace. Sběr IM většina ok, překážkou jsou prostorové podmínky a vytíženost pracovníků.

Výstupy projektu - dostupnost 267 lékáren z oblastí, kde působí HR programy Poměr zastoupení (odhad): cca 80% lékárny x 20% místa s ViP Dostupnost skutečná - vyjádřená ochotou k prodeji je 75%, tj. 196 míst (neprodávají 18%, zbylých 7% není poptávka) Neochota k prodeji je vyjadřovaná přímo – odmítání prodeje, nikoli přes obstrukce (cena – přirážky, podmínka nákupu velkých balení atp.)

Výstupy projektu - distribuce Prodej max měsíčně (v každém kraji cca 5 lékáren) Průměrný prodej 74 kusů na 1prodávající lékárnu měsíčně/ 892 za rok regionViP 2009lek ViPlek Khkraj %20% Pukraj %30% Teplicko %21% Rumburk %24% Prevent %16% Semiramis %19% %20%

Výstupy projektu - kontakt Počet kontaktů v max za měsíc, průměrně 17 „výměnných“ kontaktů na 1 prodávající lékárnu měsíčně! /205 za rok 50 % tvoří stálá klientela, většinou muži, 82% věkově let, pod 20 let 17% 62% vypadají jako běžní zákazníci, 33 % vypadá zanedbaně „jako UD“

Výstupy projektu – další zajímavé okolnosti kontaktu Romové „dělají jen“ 18% nákupů Současný nákup stříkaček a léčiv se děje jen v 7 lékárnách (3,5%) 79% nákupů léčiv jsou prekurzory pro P 20% nákupů jsou opiáty (zejm. subutex) 40.tis nákupů (4,2) x 25. výměnných kontaktů ve ViP (27,5) Počet osob – odhadem lékárníků osob (?)

Výstupy projektu – možnosti spolupráce ViP a lékáren Ochota ke spolupráci na straně lékáren výzkum 67%, letáky 53%, balíčky 55%, sběr použitých stříkaček 35 % ! Ochota je výrazně vyšší v regionech, kde mají opakovanou zkušenost s TP cca 3-4 roky Ochota informovat a odkazovat, ovšem s preferencí nepřímé komunikace Počet lékáren lze výrazně zredukovat

Výstupy projektu – možnosti spolupráce ViP a lékáren Počet lékáren k aktivní spolupráci lze výrazně zredukovat ! Z celkového počtu 267 jsme pro druhou fázi vybrali 43 ze 267 (16%) s tím, že těchto 43 lékáren ve 2 kole potvrdilo cca 50% klíčových výkonů : kontakt – nákup, počet stříkaček. Klíčová okolnost výběru vzorku cca 1 lékárna na oblast 50.tis obyvatel

Výstupy projektu – komplikace spolupráce ViP a lékáren Nízká ochota k přímé komunikaci (přímo je ochotno komunikovat pouze 40% vybraného vzorku) Nízká znalost služeb pro UD (40% vybraného vzorku neví nic, zbylých 60% má často problém odlišit KC od TK – tzn.znalosti se blíží znalostem běžné populace) …a s tím spojené předsudky Zahlcenost lékárníků požadavky na propagaci různých jiných firem z oblasti zdravotnictví…. Až na výjimky UD nepředstavují reálný problém a prodej injekčního materiálu je finančně nezajímavý….

Možnosti použití Spolupracovat. Stačí vybrané lékárny. Funguje opakovaný kontakt a balíčky. Monitorování scény kde není služba. Možnost hodnocení efektivity vlastních VIP programů. Model odhadu skryté populace??? – uvidíme co na to CA.

Děkujeme za pozornost Mgr. Ing. Jiří Staníček Laxus o.s. Miroslav Zavadil, DiS. Semiramis o.s.