Plachtařský seminář GAC 2012 Ondřej Dupal
1) Jihoafrická republika zima 2011/2012 2) Nejzajímavější/nejhodnotnější lety v ČR ) Srovnání podmínek pro plachtění JAR- ČR 3) Srovnání podmínek pro plachtění JAR- ČR
JAR zima 2011/2012 Statistika na úvod 22 dní na letišti Gariep Dam (dvě periody) 22 dní na letišti Gariep Dam (dvě periody) 19 letových dní 19 letových dní Celkem 110 hodin ve vzduchu Celkem 110 hodin ve vzduchu km km 2 x FAI trojúhelník 1000 km 2 x FAI trojúhelník 1000 km
Jižní Afrika Jižní Afrika Mista k plachtěni: Gariep Dam, Bluemfontain, Worchester,Orient... Mista k plachtěni: Gariep Dam, Bluemfontain, Worchester,Orient... Gariep Dam je jedno z nejlepších a nejnavštěvovanějších mist pro vysokovýkonné plachtění na Zemi. Gariep Dam je jedno z nejlepších a nejnavštěvovanějších mist pro vysokovýkonné plachtění na Zemi. poloha v centru SA, začátek plachtění 70-tá léta 20. století (asfaltové letiště vzniklo jako vedlejší produkt stavby vodního díla GD). polopouštní charakter - oblast Karoo plato ve vyšce 1250m.nm, vzdálenost vzdušnou čarou do JHB 500km do Cape Town 700km poloha v centru SA, začátek plachtění 70-tá léta 20. století (asfaltové letiště vzniklo jako vedlejší produkt stavby vodního díla GD). polopouštní charakter - oblast Karoo plato ve vyšce 1250m.nm, vzdálenost vzdušnou čarou do JHB 500km do Cape Town 700km
Světové i národní rekordy ( přes 50 světových + X národních rekordů) Nejdéle nepřekonaný a velmi uznávaný 1000 Km FAI trojúhelník Helmut Fischer 169,7 Km/h, Klaus Holighaus 1400 Km FAI trojúhelník + každou sezónu několik desítek 1000km letů Světové i národní rekordy ( přes 50 světových + X národních rekordů) Nejdéle nepřekonaný a velmi uznávaný 1000 Km FAI trojúhelník Helmut Fischer 169,7 Km/h, Klaus Holighaus 1400 Km FAI trojúhelník + každou sezónu několik desítek 1000km letů Letště: dvě betonové runway, převážně plachtařský provoz, dva stabilní hangáry + stání ve stínu, dvě vlečné, polovina kluzáků je samostartujících, 10 minut ubytování a veškerá infrastruktura, profi zázemí a plachtařský servis od 15. Listopad - konec Ledna., 3-5 kontejnerů s kluzáky připlouvá z Evropy Letště: dvě betonové runway, převážně plachtařský provoz, dva stabilní hangáry + stání ve stínu, dvě vlečné, polovina kluzáků je samostartujících, 10 minut ubytování a veškerá infrastruktura, profi zázemí a plachtařský servis od 15. Listopad - konec Ledna., 3-5 kontejnerů s kluzáky připlouvá z Evropy Martin Lessle - plachtař tělem i duší. Martin Lessle - plachtař tělem i duší.
Počasí a klima Léto: Listopad-Únor Léto: Listopad-Únor Teploty: 30-45°C Teploty: 30-45°C Základna amsl Základna amsl Oblačnost 1-6/8 Cu Oblačnost 1-6/8 Cu Vítr W-NW-SW 10-40km/h Vítr W-NW-SW 10-40km/h Předpovědi – slabina jako všude na jižní polokouli Předpovědi – slabina jako všude na jižní polokouli Oblast Karoo je na rozhraní vlhčího proudění ze severu a suššího prouděni z jihu až západu. Řeka Orange. Oblast Karoo je na rozhraní vlhčího proudění ze severu a suššího prouděni z jihu až západu. Řeka Orange. Typicke počasí a využití trough line pro urychlení letu: Otcem- Helmuth Fischer Aktuální držitel 1000 km speed rekordu z roku 1995 Typicke počasí a využití trough line pro urychlení letu: Otcem- Helmuth Fischer Aktuální držitel 1000 km speed rekordu z roku 1995 Trough line ( jižní hrana) Zastron – Upington přes GD Trough line ( jižní hrana) Zastron – Upington přes GD
Typická trať - trojúhelník Východ - po větru a s prvními Cu 170km Východ - po větru a s prvními Cu 170km Západ - proti větru s využitím řad Cu 350km Západ - proti větru s využitím řad Cu 350km Jih – 90° na vítr vysoké dostupy a silné stoupání 200km Jih – 90° na vítr vysoké dostupy a silné stoupání 200km Severovýchod - po větru vysoko 270km Severovýchod - po větru vysoko 270km Když jste doma do západu slunce, je to radost a 1000 km trojúhelník v kapse Když jste doma do západu slunce, je to radost a 1000 km trojúhelník v kapse
Ondřej Dupal 1009 km Ondřej Dupal 1009 km
Nejzajímavější/nejhodnotnější lety Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18m Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18mDupal OndřejDupal Ondřej Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov HpH 304S/18m Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov HpH 304S/18mSuchánek TomášSuchánek Tomáš Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18m Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18mDupal OndřejDupal Ondřej
Další zajímavé lety Hynek Lukáš km km/h Dvůr Králové Cirrus/Cirrus Hynek Lukáš km km/h Dvůr Králové Cirrus/CirrusHynek LukášHynek Lukáš Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov Ventus Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov Ventus 2Suchánek TomášSuchánek Tomáš Šíma Robert km km/h GAC Benešov DG 600/18m Šíma Robert km km/h GAC Benešov DG 600/18mŠíma RobertŠíma Robert
Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18m Dupal OndřejDupal Ondřej
Počasi v průběhu letu
Výstup Praha v 06 a 12 UTC
Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov HpH 304S/18m Suchánek TomášSuchánek Tomáš
Dupal Ondřej km km/h GAC Benešov Ventus 2/18m Dupal OndřejDupal Ondřej
Hynek Lukáš km km/h Dvůr Králové Cirrus/Cirrus Hynek LukášHynek Lukáš
Suchánek Tomáš km km/h GAC Benešov Ventus 2 Suchánek TomášSuchánek Tomáš
Šíma Robert km km/h GAC Benešov DG 600/18m Šíma RobertŠíma Robert