IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá kuželem. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají kužel a potřebné vzorce. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
AnotacePrezentace, která se zabývá funkcí rostoucí a klesající. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají rostoucí a klesající.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním rotačních těles. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí rotační tělesa. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá povrchem a objemem jehlanu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají vzorce pro jehlan. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá grafickém řešením soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá zvětšováním a zmenšováním v daném poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zvětšují či zmenšují.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o mnohoúhelnících – první část. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem úroku AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají úrok. Speciální vzdělávací potřebyNe.
AnotacePrezentace, která se zabývá odvěsnami v pravoúhlém trojúhelníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají dané odvěsny.
AnotacePrezentace, která se zabývá grafem funkce. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci tvoří grafy. Speciální vzdělávací potřebyNe.
AnotacePrezentace, která se zabývá postupem sestrojení jehlanu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají jehlan. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním goniometrických funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují goniometrické.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do procent. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají převod a užití procent. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá celkovým opakováním poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují poměr. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá konstrukcí rovnoběžníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci konstruují rovnoběžníky. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním podobných geometrických útvarů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují podobnost.
AnotacePrezentace, která se zabývá měřítkem mapy. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci přepočítávají měřítka. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením a dělením racionálních čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí a dělí zlomky.
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením zlomků přirozenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí zlomky s přirozenými.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá soustavou lineárních rovnic se dvěma neznámými.. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zapisují.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do čtyřúhelníků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají čtyřúhelníky. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá povrchem a objemem hranolu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítají povrch a objem hranolu.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o pravoúhlém trojúhelníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
AnotacePrezentace, která se zabývá druhy rovnoběžníků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají rovnoběžníky. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá racionálními čísly-zlomky. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci využívají znalostí se zlomky u.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 43 Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o trojúhelníkách. Autor Mgr. Václav Simandl Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci poznají vlastnosti trojúhelníků. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Druhy a vlastnosti trojúhelníků. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 245 kB soubor .doc (MS PowerPoint) / říjen – 2011

Goniometrické funkce ostrého úhlu. Opakování znalostí o trojúhelnících.

Trojúhelník V 6. ročníku jsme si říkali, že trojúhelníky dělíme podle stran a úhlů. Stran: Úhlů: Obr. 1 © Václav Simandl Obr. 2 © Václav Simandl

Obecné vlastnosti. Trojúhelník má pravidlo tří: 3 strany, 3 vrcholy a 3 úhly. 2. Součet jeho vnitřních úhlů je 180°: α + β + γ = 180°. 3. Úhel α je u vrcholu A, protější strana k vrcholu A je strana (a). Úhel β je u vrcholu B, protější strana k vrcholu B je strana (b). Úhel γ je u vrcholu C, protější strana k vrcholu C je strana (c).

Obecné vlastnosti. 4. Trojúhelníková nerovnost – trojúhelník lze sestrojit, pokud součet dvou kratších stran je větší než nejdelší strana. a + b > c a + c > b b + c > a 5. Obvod trojúhelníka – o = a + b + c 6. Obsah trojúhelníka o =1 . strana . příslušná výška 2

Obecné vlastnosti. 7. Výška trojúhelníka – propojení vrcholu a protější strany kolmicí. 8. Těžnice trojúhelníka – propojení vrcholu a středu protější strany. 9. Střední příčka trojúhelníka – propojení středů stran (vznikne poloviční a převrácený trojúhelník). 10. Kružnice opsaná – prochází všemi vrcholy. 11. Kružnice vepsaná – dotýká se všech stran.

Shodné trojúhelníky Věty o shodnosti trojúhelníků: sss – shodují-li se ve všech třech stranách, poté jsou shodné. sus – shodují-li se ve dvou stranách a úhlu jimi sevřeném, poté jsou shodné. usu – shodují-li se v jedné straně a úhlech straně přilehlých, poté jsou shodné. Ssu – shodují-li se ve dvou stranách a úhlu proti delší z nich, poté jsou shodné.

Vlastnosti troj. podle stran Rovnostranný – má všechny strany stejně dlouhé, všechny úhly jsou 60°. Výšky, těžnice a střední příčky se propojí v jednom bodě. Rovnoramenný – má shodná dvě ramena a třetí strana se nazývá základna. Vnitřní úhly u základny jsou shodné. Výška strany c (Vc) rozděluje trojúhelník na dva shodné troj. Obecný – má všechny strany a úhly různě veliké. Obr. 3 © Václav Simandl

Vlastnosti troj. podle úhlů Ostroúhlý – má všechny vnitřní úhly ostré (úhly menší než pravý). Tupoúhlý – má jeden vnitřní úhel tupý (úhel větší než pravý). Pravoúhlý – má jeden úhel pravý (90°). Pravý úhel je u vrcholu C a protější strana vrcholu C se nazývá přepona (nejdelší strana) a ostatní strany jsou odvěsny. Obr. 4 © Václav Simandl

Příklad Vyjmenuj druhy trojúhelníků a jejich vlastnosti. Podle stran: Rovnostranný – má všechny strany stejně dlouhé, všechny úhly jsou 60°. Výšky, těžnice a střední příčky se propojí v jednom bodě. Rovnoramenný – má shodná dvě ramena a třetí strana se nazývá základna. Vnitřní úhly u základny jsou shodné. Výška strany c (Vc) rozděluje trojúhelník na dva shodné troj. Obecný – má všechny strany a úhly různě veliké.

Příklad Vyjmenuj druhy trojúhelníků a jejich vlastnosti. Podle vnitřních úhlů: Ostroúhlý – má všechny vnitřní úhly ostré (úhly menší než pravý). Tupoúhlý – má jeden vnitřní úhel tupý (úhel větší než pravý). Pravoúhlý – má jeden úhel pravý (90°). Pravý úhel je u vrcholu C a protější strana vrcholu C se nazývá přepona (nejdelší strana) a ostatní strany jsou odvěsny.

Čerpáno Obr. 1 - 4. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, říjen 2011.

Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.