Akademické orgány vysokých škol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Doktorské studium na AF
Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: U č ení pro ž ivot Reg. č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo šablony: III / 2 Název sady A: Ve ř ejná správa – obecná č ást.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1.  Školský zákon č. 561/2004 sb. V platném znění, řeší vzdělání:  Předškolní  - základní  - střední  - vyšší odborné.
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
EKONOMIKA AKCIOVÁ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_5.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Stolničení Ročník:3. Téma:S.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Farmaceutická fakulta VETERINÁRNÍ A FARMACEUTICKÁ UNIVERZITA BRNO FARMACEUTICKÁ FAKULTA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Příprava na výkon povolání
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Doktorské studium na AF
Terciární vzdělávání Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Terciárne vzdelávanie 8. listopadu 2004 KVE Prednáška č. 6.
ŠKOLA – ZÁKLAD ŽIVOTA Mgr. Michal Oblouk. ŠKOLA  slovo řeckého původu – SCHOLÉ = hra, volný čas, zotavení duše  systém českého školství: a)mateřská.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceDruhy.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Fakulta zdravotnických studií
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Studijní program Ošetřovatelství
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Studijní obor Management sportu
Transkript prezentace:

Akademické orgány vysokých škol

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0645 Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Veřejná správa – zvláštní část Autor: Mgr. Jana Hošková Název DUM: Akademické orgány vysokých škol Číslo DUM: V Y_32_INOVACE_02LINC20 Anotace: Prezentace určená pro výuku veřejné správy. Žák se učí orientovat v jednotlivých akademických orgánech univerzit a fakult.. Hledá v obsahu zákona na internetu, Použitelná u předmětu. Veřejná správa. Před použitím nutné překontrolovat aktuálnost údajů Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Veřejná správa Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: rektor, děkan, akademický senát, vědecká rada Druh učebního materiálu: Prezentace Druh aktivity: Kombinované Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Středoškolské odborné Typická věková skupina: 16 – 19 let Celková velikost: 244kb Zdroje: KÁŇA, Pavel. Základy veřejné správy. Praha: Montanex, 2010, ISBN 9788072253197 MASAŘÍK, Jiří; KRICNER, Václav. Správní právo. Obecná část. Praha: ARMEX PUBLISHING s.r.o., 2008, ISBN 978-80-86795-65-2 klipart programu PowerPoint

Přehled akademických orgánů Na úrovni univerzity akademický senát vědecká či umělecká rada vysoké školy rektor a prorektoři   Na úrovni fakulty akademický senát, vědecká či umělecká rada fakulty děkan a proděkani

Akademický senát nejvyšší samosprávný orgán vysoké školy universitního typu a fakulty na příslušné úrovni volen akademickou obcí university či fakulty. Pravomoci akademického senátu velmi rozsáhlé týkají se především otázek vnitřního řízení správy vysokých škol a fakult

Vědecká rada vysoké školy kolegiální poradní orgán rektora či děkana může např.: projednávat dlouhodobý záměr fakulty v oblasti vzdělávací a vědeckovýzkumné činnosti řeší investiční politiku ekonomiku a dalších otázek koncepční povahy schvaluje studijní programy Vykonává působnost v řízení jmenování profesorem

Akademičtí funkcionáři Rektor a děkan představitelé vysoké školy nebo fakulty řídí ji zastupují ji jednají jejím jménem Za svou činnost jsou odpovědni příslušným akademickým senátům rektor ministrovi školství děkan v rámci vymezené statutem rektorovi Rektora i děkana v určitém vymezeném rozsahu zastupují prorektoři a proděkani.

Studenti vysokých škol vysokoškolský zákon významně posiluje postavení studentů vysokých škol jsou zastoupeni v samosprávných orgánech vysoké školy a fakulty podílejí na řízení a správě těchto institucí

Studenti vysokých škol Studentem vysoké školy se může stát každý: kdo má úplné střední vzdělání prokáže potřebnou způsobilost pro zvolené vysokoškolské studium způsobilost se realizuje v přijímacím řízení o přijetí uchazeče ke studiu rozhoduje děkan proti rozhodnutí děkana v přijímacím řízení je možné podat odvolání k rektorovi. Statut vysokoškolského studenta vzniká: zápisem (imatrikulace) na vysokou školu na základě úspěšného přijímacího řízení kladného rozhodnutí o přijetí ke studiu

Studenti vysokých škol Ukončení vysokoškolského studia vykonáním státní zkoušky jejím absolvováním studenti přestávají být studenty vysoké školy. Absolventům vysokoškolského studia se podle platné právní úpravy přiznávají tyto tituly : v bakalářských studijních programech se uděluje akademický titul „bakalář“ (ve zkratce „Bc.“ uváděné před jménem) v oblasti umění akademický titul „bakalář umění“ (ve zkratce „BcA.“ uváděné před jménem

Studenti vysokých škol Absolventům studia v magisterských studijních programech se udělují tyto akademické tituly: v oblasti ekonomie, technických věd a technologií, zemědělství, lesnictví a vojenství „inženýr“ (ve zkratce „Ing.“ uváděné před jménem) v oblasti architektury „inženýr architekt“ (ve zkratce „Ing. arch.“) uváděné před jménem, v oblasti lékařství „doktor medicíny“ (ve zkratce „MUDr.“ uváděné před jménem) v oblasti zubního lékařství “ (ve zkratce MDDr. uváděné před jménem) v oblasti veterinárního lékařství a hygieny „doktor veterinární medicíny“ (ve zkratce „MVDr.“ uváděné před jménem) v oblasti umění „magistr umění“ (ve zkratce „MgA.“ uváděné před jménem) v ostatních oblastech „magistr“ (ve zkratce „Mgr.“ uváděné před jménem)

Úkol V textu na interaktivní tabuli doplň chybějící pojmy …………………..vysoké školy universitního typu jsou voleny akademickou obcí university či fakulty. Rektora i děkana mohou v určitém vymezeném rozsahu zastupovat…..........a ………….. Proti rozhodnutí děkana v přijímacím řízení je možné podat odvolání………... Vysokoškolské studium se ukončuje………………………….V oblasti ekonomie se uděluje akademický titul…………….ve zkratce………. Používá se………………….

Úkol - řešení V textu na interaktivní tabuli doplň chybějící pojmy Akademické senáty vysoké školy universitního typu jsou voleny akademickou obcí university či fakulty. Rektora i děkana mohou v určitém vymezeném rozsahu zastupovat prorektoři a proděkani. Proti rozhodnutí děkana v přijímacím řízení je možné podat odvolání k rektorovi. Vysokoškolské studium se ukončuje vykonáním státní zkoušky. V oblasti ekonomie se uděluje akademický titul inženýr ve zkratce Ing. Používá se před jménem.

Použitá literatura KÁŇA, Pavel. Základy veřejné správy. Praha: Montanex, 2010, ISBN 9788072253197 MASAŘÍK, Jiří; KRICNER, Václav. Správní právo. Obecná část. Praha: ARMEX PUBLISHING s.r.o., 2008, ISBN 978-80-86795-65-2 klipart programu PowerPoint Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a fotografií je Mgr. Jana Hošková