Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Ptáci otevřené krajiny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Památky Karlovarského kraje - románské
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Registrační číslo projektu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba, představování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_52_INOVACE_41_Ch9 Základní škola Loket, okres Sokolov Organická chemie Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. © Radoslava Jarošová

Název: Cyklus uhlíku Anotace: Čím se zabývá organická chemie, koloběh uhlíku v přírodě Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: popíše koloběh uhlíku v přírodě, uvědomí si nebezpečí narušování cyklu uhlíku činností člověka Klíčová slova: prvky v organismech, stavební prvek, uhlík , CO2 Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: devátý Vazby na ostatní materiály: VY_52_INOVACE_39_Ch8

Správně doplň: Čím se zabývá organická chemie Správně doplň: Čím se zabývá organická chemie? a) ______________ b) ______________ c) _______________ Živé organismy jsou složeny z několika prvků – doplň názvy těchto prvků podle vlastností a chemické značky: C - základnám stavebním prvkem ________________________ P - jako prvek se musí vyrobit, vyskytuje se ve sloučeninách, rostliny přijímají tento prvek z půdy _____________________ N - tvoří největší část plynů v atmosféře _________________ O - uvolňuje se při fotosyntéze rostlin do ovzduší, součástí vzduchu _________________ S - používá se k výrobě prostředků pro ochranu rostlin, je vázána v živých organismech ____________ Koloběh těchto prvků je podmínkou ______________________________. řešení

Správně doplň: Řešení Čím se zabývá organická chemie Správně doplň: Řešení Čím se zabývá organická chemie? a) strukturou b) vlastnostmi c) přípravou a využitím organických sloučenin. 1. Živé organismy jsou složeny z několika prvků – doplň názvy těchto prvků podle vlastností a chemické značky: C - základním stavebním prvkem UHLÍK P - jako prvek se musí vyrobit, vyskytuje se ve sloučeninách, rostliny přijímají tento prvek z půdy FOSFOR N - tvoří největší část plynů v atmosféře DUSÍK O - uvolňuje se při fotosyntéze rostlin do ovzduší, součástí vzduchu KYSLÍK S - používá se k výrobě prostředků pro ochranu rostlin, je vázána v živých organismech SÍRA Koloběh těchto prvků je podmínkou existence života. zpět

Doplň křížovku: Pokud vyluštíš správně křížovku podle zadaných otázek ( koloběh uhlíku v přírodě) dozvíš se jak se nazývají prvky, které se vyskytují v organismech a podílejí se na stavbě jejich těl.______________________tajenka Neustálé zvyšování CO2 (narušování cyklu uhlíku člověkem) v ovzduší může mít vliv na …… Forma uhlíku se v přírodě vyskytuje jako……….( nejtvrdší nerost) Část uhlíku se ve formě uhličitanů se ukládá do schránek a ………..organismů. Živočichové přijímají uhlík jako součást organických látek v potravě např. ……..( C6H12O6) Do atmosféry se dostává uhlík např. ……………. činností ( při pohybu litosférických desek). V minulých geologických obdobích se část těl organismů nerozložila, ale přeměnila např. v uhlí nebo……plyn Jaké rostliny přijímají uhlík jako CO2 během fotosyntézy?.......... Základním stavebním prvkem těl organismů je……. řešení

Doplň křížovku: Řešení Pokud vyluštíš správně křížovku podle zadaných otázek ( koloběh uhlíku v přírodě) dozvíš se jak se nazývají prvky, které se vyskytují v organismech a podílejí se na stavbě jejich těl. BIOGENNÍ ( tajenka ) Neustálé zvyšování CO2 (narušování cyklu uhlíku člověkem) v ovzduší může mít vliv na …… Forma uhlíku se v přírodě vyskytuje jako……….( nejtvrdší nerost) Část uhlíku se ve formě uhličitanů se ukládá do schránek a ………..organismů. Živočichové přijímají uhlík jako součást organických látek v potravě např. ……..( C6H12O6) Do atmosféry se dostává uhlík např. ……………. činností ( při pohybu litosférických desek). V minulých geologických obdobích se část těl organismů nerozložila, ale přeměnila např. v uhlí nebo……plyn Jaké rostliny přijímají uhlík jako CO2 během fotosyntézy?.......... Základním stavebním prvkem těl organismů je……. P D N E B Í I A M T K O S R G L U Ó Z Č É H í zpět

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje Základy praktické chemie pro 8. ročník základní školy. druhé aktualizované vydání. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-879-7. Základy chemie 1 pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky gymnázií a střední školy. Praha: Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-720-0. Ekologie a životní prostředí. 1. vydání. Praha: České geogrrafické společnosti,s.r.o., 2005. ISBN 80-860034-63-1. Základy praktické chemie pro 9. ročník základní školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-880-0.   Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov radka.jarosova@zsloket.cz říjen 2011