Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
4. železniční balíček 1.
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Zahraniční přesahy IDS
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Projekty EOC v ČR v období
Páteřní železniční dopravce IDS v roce 2012
Integrovaný dopravní systém
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Přepravní výkony na železniční síti ČR v roce 2010 Ing. Richard Baxa.
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Vize spolupráce s regiony
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Přepravní výkony na železniční síti ČR v roce 2011 Ing. Richard Baxa.
Integrace technických parametrů EOC v IDS
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
 Integrované dopravní systémy  Elektronická jízdenka › úvod › výhody a nevýhody › dotazník  Zdroje.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Ohlédnutí za konferencí. 3. ročník konference – základní informace více než 18 měsíců příprav náklady cca 2,5 mil. Kč více než 300 účastníků ( z toho.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Doprava jako faktor rozvoje regionu Ing. Martin Richtar Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Příprava integrovaného dopravního systému ve Zlínském kraji
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 14. května
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa Ing. Vladimír Peléšek .

Obecné základní principy účasti ČD v IDS Jednotný regionální systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy Jednotný a jednoznačný přepravně tarifní systém umožňující zachování technologické kompatibility při odbavení a kontrole na železnici Jednoznačná vůle objednatelů regionální dopravy k integraci ČD při zachování zájmů MD v oblasti dálkové dopravy Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Právní forma samostatných organizátorů Účast ČD v typech IDS Uznávání jízdenek MHD podle objednávky správního orgánu města na jeho území a v blízkém okolí (IDS Ta) Dopravní svazy (VYDIS) Systémy s KÚ jako koordinátory (IDSOK) Systémy se samostatnými organizátory (PID, ODIS, IDS JMK,IREDO, IDOK, IDOL, IDP, IDS Pk,ZID) Právní forma samostatných organizátorů * příspěvkové organizace kraje * s.r.o. ve 100 % vlastnictví kraje * s.r.o. kraje ve spoluvlastnictví s městem p.o.= ROPID, KIDS KK ; 100 % = OREDO, KORID LK, KOVED; spoluvlastnictví = POVED, KORDIS JMK, KODIS Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Systémy IDS s účastí ČD IDS 2011 Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Mimo ODISu a IDOKu systémy nerespektují hranice krajů. Jsou pouze v jeho části nebo přesahují jinam. Např. IDS JMK najdete kromě Jihomoravského kraje i na Vysočině, v Pardubickém a Olomouckém kraji. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Systémy IDS s účastí ČD V současnosti 1141 tarifních bodů na železniční síti ČD IDS 2010 146 181 90 44 176 88 158 45 36 5 15 6 161 Počet unikátních tarifních bodů (stanic a zastávek) v prosinci 2010: 1151. Pokud je stanice ve více systémech – je započtena pouze 1x. Hradec Králové HLN je 1x i když je ve VYDISu, IREDU i IDS Pk. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Podíl zaintegrovaných tratí ČD - vývoj Rok Délka tratí % celkové délky tratí 1994 151 km 1,6 1996 579 km 6,1 1998 2000 633 km 6,7 2002 1003 km 10,5 2004 1434 km 15,1 2006 2040 km 21,4 2008 2700 km 28,5 2009 3540 km 37,3 2010 3786 km 40,2 Největší změny od května 2010: IDS JMK: Znojemsko od 1.7.10 jedn. jízdenky z UNIPOK od 5/10 IREDO: KH kraj západ od 13.6.10 PID: přeprava “zdarma“ Zastavení provozu na tratích 245, 017, 296, 326 Duplicitní úseky s jiným IDS nepočítány. Ve středu 1.prosince 2010 3786 km na 119 tratích, dnes 12 IDS na 116 tratích 3767 km. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Přepravní výkon (milionů osobokilometrů) Průměrná přepravní vzdálenost v IDS stále stoupá. V roce 2010 16,32 km, v roce 2009 15,74 km, v roce 2008 to bylo 14,45 km (v 2010 ČD celkem 40,3 km). Zde uvedený přepravní výkon se týká výkonů cestujících na železnici na tarify IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Počet přepravených osob IDS (milionů jízd) Celostátní pokles počtu přepravených cestujících se netýká IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Počet přepravených osob celkem ČD (milionů) Pokles 2008/2009 o 0,12 %, Pokles 1993 / 2010 o 32,8 % Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Podíl jednotlivých IDS na přepravním výkonu Ostatní IDS % VYDIS 1,17 ZID 1,12 IDSOK 0,72 IDOK 0,08 IDS Pk 0,07 IDS Ta 0,02 Podíly v rámci souhrnu IDS podle odeslané statistiky 511 v roce 2010. Celkem IDS v roce 2010 měly 12,3 % na přepravním výkonu ČD. Zdroj: Statistický výkaz č.1 – Přehled o přepravě cestujících, ČD Telematika (Martin Sommer). Celkem ČD měly v roce 2010 účast ve 12 systémech IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Skladba jízdenek ve vlacích PID v Praze % jízdních dokladů PID Současné uznávání tarifu ČD a tarifu IDS. Výsledky průzkumu s FD ČVUT a ROPIDem (data vždy říjen/listopad) Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Jízdní doklady IDS na železnici bezkontaktní čipové karty vydané dopravci / samosprávou jednotlivé/předplatní jízdenky vydané cizími dopravci předplatní jízdenky vydané na nádraží z pokladny UNIPOK jednotlivé/předplatní jízdenky vydané ve vlaku z POP Jednotlivé vydané cizími dopravci: PID, IDS JMK, ZID … 2010: pokusy s jednotlivými v ODIS, tisk jednotlivých IDS JMK z UNIPOK Ve vlaku z POP: IREDO, IDSOK,IDOL Čipové karty: PID, IDP, IDOL Předplatní UNIPOK: PID, ODIS, IDS JMK VYDIS, IREDO, IDSOK Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Principy dělby tržeb v systémech IDS: Naturální jednice (dopravní výkony v mkm, vozkm) Přepravní + anketní průzkumy (% podíl jízdenek IDS, výpočet oskm, podíl tržeb v zóně) Indexované historické tržby Smluvní úhrada (fixní paušál, % ze společných tržeb) Vybrané ekonomické ukazatele: Statistické tržby za účast ČD v IDS v roce 2010…………………. 524,38 mil Kč Výtěžnost ČD za účast v IDS v roce 2010………………………… 0,65 Kč / oskm Hospodářský výsledek 2010 (ČD celkem) ………………………..… 9 milionů Kč Průměrná výtěžnost tarifu ČD (TR 10) byla v roce 2010 na úrovni 0,82 Kč/oskm (bez místenek, režijek, lůžkových, mezinárodních atd). Plánované úspory podle smluv s kraji překročeny o 53 mil. Kč, plánovaný HV 2011 je 320 mil Kč. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

Strategické cíle ČD do budoucna a) Tržní orientace, ziskovost * kompenzace požadovaných slev * dobré financování, efektivní provoz b) Orientace na zákazníka * objednatel (kraj) * cestující c) Konkurenceschopnost vůči ostatním dopravcům * tarifní * kvalita přepravy * úhrada našich služeb od cizích dopravců Návaznost na ČD Vize 2012 – Strategické cíle ČD a.s. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

České dráhy a.s. – Generální ředitelství Děkujeme za pozornost Ing. Richard Baxa Ing. Vladimír Peléšek České dráhy a.s. – Generální ředitelství Tel.: 972 232 769 baxa@gr.cd.cz pelesek@gr.cd.cz