Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F06

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F08
Advertisements

ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY NA KAPALINU.
Archimédův zákon (vztlaková síla)
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Rozdílné spotřebiče zapojeny sériově
Future simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ10 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Mechanika tekutin tekutina = látka, která teče
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hromadná korespondence
Účinky gravitační síly na kapalinu
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT14
Elektronické formuláře v programu MS Word
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
16.1 Vztlaková síla Tato síla se nazývá vztlaková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F13
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Tlak v kapalinách a plynech.
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Přeměna potenciální energie na kinetickou Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná.
Ochlazování teploměru Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT03 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Past continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ06 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf17
MS Excel – tvorba křížovky
Hydrostatický tlak Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/ICT01 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být.
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Šablony dokumentů v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf04 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Název materiálu: HYDROSTATICKÝ TLAK – výklad učiva.
CZ.1.07/1.4.00/ EU III/2 ČP – F FYZIKA VII.A INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ.
Kreslení v programu MS Word
Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F09
Styly v programu MS word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf05 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Šablony (vlastní) v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Autor: Mgr. Barbora Pivodová
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf19 MS Excel - Funkce Průměr Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT03
Výuková prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Automatické tvary Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
Hydromechanika Hydrostatický paradox 09
VLASTNOSTI KAPALIN A PLYNŮ
Adverbs Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Operační systémy Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf12 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Open Office Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf16 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Zásady tvorba prezentace Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Animace v prezentaci Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Hydromechanika Hydrostatický tlak, síla na dno nádrže 05
Countability Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Present perfect and past simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Tlak v kapalinách. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
T LAKOVÁ SÍLA, TLAK Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_17 Hydrostatický tlak Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:17. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
7.ROČNÍK Tlak v kapalinách VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Hydrostatická tlaková síla, hydrostatický tlak - opakování
Hydrostatický tlak Hydrostatický tlak je tlak v kapalině způsobený tíhovou silou Značíme jej ph Jednotkou je 1 Pa (Pascal), je to stejná jednotka, jako.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
Transkript prezentace:

Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F06 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Hydrostatický tlak Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F06 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro komerční účely

Identifikátor materiálu: EU OPVK ICT2-2/F06 Škola Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1217 Název projektu Máme šanci číst, zkoumat a tvořit Anotace Žáci si upevní a prohloubí znalosti při samostatné práci Autor Mgr. Miluše Hamplová Název Hydrostatický tlak Očekávaný výstup Procvičení a prohloubení znalostí s využitím digitální technologie Vzdělávací oblast - obor Člověk a příroda - fyzika Klíčová slova Druh učebního materiálu Prezentace Druhy interaktivity Motivace, procvičení a ověření znalostí Cílová skupina Žáci Stupeň a typ vzdělávání Základní škola II. stupeň Typická věková skupina 9. ročník ZŠ Datum / období vzniku VM prosinec 2011

Ovládání Doplnění učiva, zajímavosti - externí odkaz (nutné aktivní připojení) Opakování učiva – odpověď vybrat klepnutím myši! Správná odpověď se zbarví zeleně, špatná červeně. Verze 1.3 V tomto typu prezentace je velké množství odkazů na externí internetové stránky., je tedy nutno občas odkazy aktualizovat. Proto se stejné prezentace mohou vyskytovat v různých verzích. Je maximální snaha používat v prezentaci odkazy na stránky, které nejsou zamořeny protivnou reklamou, ale tato snaha není vždy úspěšná.

g=10 h ρ S Hydrostatický tlak závisí na: Hloubce kapaliny (výšce sloupce kapaliny) Hustotě kapaliny h Gravitačním zrychlení ρ S Hydrostatická tlaková síla závisí na: Hloubce kapaliny (výšce sloupce kapaliny) Klepni na název( pouze barevný) Hustotě kapaliny Gravitačním zrychlení Klikni myší opakovaně na modrý a pak na červený text Obsahu plochy (na kterou síla působí)

ph – hydrostatický tlak [Pa] h – hloubka (výška sloupce kapaliny) [m] Hydrostatický tlak ( ph ) je vyvolán tíhou sloupce kapaliny v gravitačním poli. ph = h ρk g [Pa] ph – hydrostatický tlak [Pa] h – hloubka (výška sloupce kapaliny) [m] ρk – hustota kapaliny g – gravitační zrychlení

Hydrostatická tlaková síla je vyvolána tíhou kapaliny v gravitačním poli. Fh = h ρk g S [N] Tato sílá působící na dno nezávisí na tvaru nádoby ani objemu kapaliny. hydrostatické paradoxon

Blaise Pascal 1623 - 1662 Významný matematik a fyzik Pascalův zákon Hydraulický lis Atmosférický tlak Mechanický kalkulátor Pascalův trojúhelník Zdroj:www.artdubonheur.com Tlak v kapalinách se šíří všemi směry a nezáleží na směru působení tlakové síly. V daném okamžiku je ve všech místech kapaliny stejný. F p

Příklady využití v praxi Největší hydrostatický tlak je v Mariánském příkopu 10 911m Hydrostatická tlaková síla má velký vliv na konstrukci ponorek Vodojem Olomouc Foto MH Vodojemy – rozvod vody Plavební komory - zdymadla (Panamský průplav) Zdroj:http://gymbos.wz.cz/stranky/jezj/pruplav.htm

Opakování učiva 1) Čím je způsoben hydrostatický tlak ? Vyber pomocí myši správnou odpověď - správná nemusí být vždy pouze jedna odpověď 1) Čím je způsoben hydrostatický tlak ? a) Objemem kapaliny v nádobě b) Vnější silou působící na kapalinu c) Působením gravitačního pole na kapalinu 2) V jakých jednotkách měříme hydrostatický tlak ? a) V Pascalech [Pa] b) V Newtonech [N] c) V kilogramech [kg]

3) 0,01 MPa se rovná ? a) 100 000 Pa b) 10 kPa c) 10 000 Pa 4) Proč jsou přehrady stavěny tak, že jsou u dna širší než u horního okraje ? a) Hydrostatický tlak je u dna přehrady větší než u hladiny, kde je nulový. b) Takto postavená stavba je vždy stabilnější (širší základy – užší horní část) c) Beton se lije shora, proto je vždy dole širší než nahoře

5) Proč se vodojem staví vždy na vyvýšených místech? a) Aby byl vidět na velkou vzdálenost, když do něj dovážejí vodu b) Na kopci jsou příhodnější podmínky, nehrozí záplavy c) Aby díky spojeným nádobám a hydrostatickému tlaku, byla voda vytlačena i do horních pater budov 6) Na 10 cm vody v nádobě nalijeme dalších 10 cm oleje, který plave na vodě a) Hydrostatický tlak bude menší, než když bude v nádobě jen 20 cm vody b) Hydrostatický tlak bude větší, než když bude v nádobě jen 20 cm vody c) Hydrostatický tlak bude stejný, záleží na výšce kapaliny a ne na druhu kapaliny

Použité zdroje http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4d656368616e696b61h&key=270 http://cs.wikipedia.org/wiki/Mari%C3%A1nsk%C3%BD_p%C5%99%C3%ADkop http://cs.wikipedia.org/wiki/Ponorka http://www.hobbystranky.cz/zajimavosti/dlouha-uchvatna-historie-valecnych-ponorek http://www.proprofs.com/quiz-school/story.php?title=fyzika-sedm-ronk-hydrostatick-tlak http://www.walter-fendt.de/ph14cz/hydrostpr_cz.htm http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=4d656368616e696b61h&key=271